Cadillac Converj

Cadillac Converj – Voltův sourozenec

Chevy Volt už se pomau připravuje na své uvedení na trh, General Motors ale na Detroitském autosalonu vysypali z rukávu ještě jednou překvapení. Je jím koncept sportovního automobilu Cadillac Converj, který staví na stejném podvozku a pohonném systému jako Volt. Dokáže ujet 64 km pouze na baterie, jakmile ty jsou vyplýtvány, zapojuje se do hry malý spalovací motor, který zvyšuje dojezd až na 640 km. Ze všeho nejvíc Cadillac Converj připomíná původní studie Chevy Voltu. General Motors nejspíš využijí technologii ze svého „záchranného kruhu“ takřka pro všechny nové automobily, což je jedině dobře.

Cadillac Converj

Lotus Evora

Lotus chystá vlastní plug-in hybrid

„Nebuďte překvapeni, pokud zanedlouho představíme elektrický Lotus,“ řekl listu Financial Times Michael Kimberley, výkonný ředitel společnosti . Automobilka už údajně na elektrickém pohonu pracuje přes deset let a již brzy má začít sklízet plody tohoto úsilí. Nepůjde však o čistý , nýbrž o ne nepodobný například vozu od . Kromě baterií a tedy bude vybaven ještě malým spalovacím motorem, který bude fungovat jako generátor neboli „range extender“, rozšíření dojezdu. Očekává se, že Lotus by mohl první svého nového vozu předvést již na během března tohoto roku. Dojezd by se měl pohybovat kolem 650 km. „Bude to světová ukázka toho, co se dá dělat s technologií elektrického pohonu,“ dušuje se Kimberley. Mimochodem, Lotus už dnes vyrábí součásti pro elektromobil , který je postaven na modelu . Lotus, narozdíl od ostatních světových automobilek, nijak výrazně dopady krize nepociťuje. Během letoška uvede model Lotus Evora, první zbrusu nové auto po 13 letech, a také nové generace vozů Lotus Esprit a Lotus Elise. Právě na podvozku modelu Evora by údajně měl být založen nový hybridRočně prodá automobilka kolem 3000 automobilů. Elektrickém pohonu se věnuje ve spolupráci s britským Ministerstvem obchodu a průmyslu, britská vláda chce podle všeho učinit ze své země centrum automobilového výzkumu, dokonce se prý zajímala o možnost výroby Voltu v Británii. Ale zpátky k Lotusu. Pokud má připraven elektrický pohon, co mu bude bránit vstoupit například do lukrativního segmentu malých městských vozů, podobně jako to udělala se svým krásným kouskem ?

Chevrolet Volt

Chevrolet Volt oficiálně odhalen, nové fotky!

Pár dnů po nešťastném úniku neoficiálních fotek připravovaného automobilu přispěchala společnost General Motors s oficiálním odhalením svého esa v rukávu. Chevy Volt, auto, které má být pro GM cestou do budoucnosti a konkurencí pro vozy jako nebo Honda Insight, vypadá trochu jinak, než na fotografiích s rozjařenými pány z GM. Méně jako Prius, více jako osobitý vůz nadupaný nejnovějšími technologiemi.

Dokáže ujet až 64 km pouze na baterie s tím, že další stovky kilometrů navíc může ujet po zapojení spalovacího motoru. Důležitou roli zde hraje aerodynamika, která umožňuje snížit spotřebu a co nejlépe zachycovat kinetickou energii. Uvnitř vozu pak pasažéři najdou pohodlí a komfort – konfigurovatelný LCD displej, 7″ dotykovou obrazovku, volitelně navigační systém a bluetooth a USB připojení. Kromě benzinu je možné pro pohon doplňkového motoru (Chevy Volt má ambici být kategorií sám o sobě, kterou zove „E-REV„, tedy Extended-Range Electric Vehicle, neboli elektromobil s rozšířeným dojezdem) použít také ethanol E85.
Chevrolet Volt
Pro dobití 220 článků lithium-iontové baterie stačí Volt připojit do zásuvky 120V nebo 240V. Nabije se tam za osm, resp. pouhé tři hodiny při plném vybití baterie. Výkon automobilu se pohybuje na úrovni 150 koní a max. rychlosti 160 km/h. Auto má být výjimečně tiché, což je při jízdě na baterie samozřejmost, nicméně i když bude v chodu motor, nepůjde prý Volt na ulici téměř slyšet.
Chevrolet Volt

Chevrolet Volt

General Motors potvrzují Chevy Volt pro Evropu v roce 2011

Už během náledujících tří let se v Evropě objeví hybridní vozy General Motors. Potvrdil to podle agentury Reuters šéf GM Europe Carl-Peter Forster. Především se jedná o model , jehož oficiální fotografie nedávno z GM „lidskou chybou“ unikly. Volt je hybridní automobil poháněný bateriemi, které dobíjí malý spalovací nebo dieselový motor. Pokud se baterie vybijí, může auto jet na klasické fosilní palivo – například při výletech na dlouhé vzdálenosti. Ve městě pak bude jezdit na baterie. „Investujeme do toho obrovské peníze. Uvedeme tato auta i v Evropě, a to pod značkami i , zhruba do tří let,“ řekl Forster. General Motors se ale nevdávají ani nápadu vyrábět jako čistý elektromobil – do konce roku 2008 chtějí mít na silnicích 50 těchto prototypů.

Chevrolet Volt

Máme fotky výrobní verze Chevy Volt!

Automobilka Chevrolet uveřejnila měsíc před začátkem Pařížského autosalonu oficiální fotografie výrobní verze připravovaného ekologického automobilu . Ten by měl být na trhu v roce 2011 s tím, že půjde o sériový hybrid, tedy hybrid, jehož spalovací motor pohání generátor vyrábějící elektřinu pro baterie a elektromotor. Na nových fotografiích jsou vidět s autem inženýři, kteří mají jeho vývoj na starost. Chevrolet chce z Voltu nejspíš udělat jednu ze svých hlavních zbraní proti novým modelům Honda Insight a Toyota Prius, čemuž také odpovídá konvenčnější, méně sportovní vzhled Chevy Voltu na nejnovějších fotografiích.

Mazda MPV

Staví Mazda svůj vlastní Chevy Volt?

Chevrolet Volt, chystaný plug-in sériový hybrid, se má stát záchranou automobilky General Motors, která v poslední době vykázala obrovskou ztrátu. Jenže GM nejsou v kolbišti sami. Toyota chystá svůj nový plug-in Prius a stranou nezůstává ani jiná japonská automobilka, totiž Mazda. Podle britského magazínu Autocar pracují inženýři Mazdy na vývoji elektrického automobilu s rozšířeným dojezdem (tedy sériovém hybridu) 24 hodin denně sedm dní v týdnu, aby byl připravený pro představení v roce 2010. Podle neověřených zdrojů používá Mazda Wankelův rotační motor k nabíjení baterie. Wankelův motor používá Mazda dlouhodobě, nyní už ale pouze ve sportovním automoblu Mazda RX-7. Po silnicích v Japonsku už se údajně prohání prototyp v podobě vozu Mazda MPV. Když i Mazda má své želízko v ohni pro novou generaci automobilů, co asi dělají Ford a další?

Plug-in hybrid Chevy Volt

General Motors zavírá SUV továrny, soustředí se na menší vozy, Volt má zelenou

Ropa je drahá, benzin je drahý. Americká ekonomika drhne. A to pro General Motors není ani trochu dobrá zpráva. Prodeje obrovských monstr-trucků a SUV žeroucích desítky litrů na kilometr rapidně klesají, Američané méně jezdí a kupují si menší auta. Detroit, kdysi chlouba amerického automobilového průmyslu, která zásobovala automobily celý svět, dnes upadá. GM aktuálně ohlásili, že uzavřou čtyři velké továrny na SUV (10 000 lidí přijde o práci) a co víc, že uvažuje o prodeji značky Hummer!