Ropa je drahá, benzin je drahý. Americká ekonomika drhne. A to pro General Motors není ani trochu dobrá zpráva. Prodeje obrovských monstr-trucků a SUV žeroucích desítky litrů na kilometr rapidně klesají, Američané méně jezdí a kupují si menší auta. Detroit, kdysi chlouba amerického automobilového průmyslu, která zásobovala automobily celý svět, dnes upadá. GM aktuálně ohlásili, že uzavřou čtyři velké továrny na SUV (10 000 lidí přijde o práci) a co víc, že uvažuje o prodeji značky Hummer!
Také sníží produkci v Severní Americe z 4,2 mil. automobilů na 3,7 mil., tedy o půl milionu aut. Místo toho se hodlá soustředit na vývoj crossoverů a osobních automobilů. Definitivní zelenou pak dostal plug-in hybrid (původně elektromobil) Chevy Volt, který bude uveden do prodeje nejpozději v roce 2010. Měl by zvládnout ujet až 65 km pouze na elektřinu. Velký náskok dnes mají proti GM japonské automobilky, například Toyota, ale například i jihokorejský Hyundai, případně Peugeot a Citroen, které jsou na masivní nástup malých osobních automobilů s nízkou spotřebou dobře připraveny. Právě díky tomu může prosperovat i Česká republika, která bude brzy vyrábět nejvíce aut na počet svých obyvatel na světě. A v převážné většině půjde právě o malá auta. Očekává se, že v následujících letech by mohlo z českých výrobních linek sjet až 1,5 mil. vozů ročně.