Automobilka Fisker Automotive je dalším z mnoha snů, které zkrachovaly. O jeho zbytky se teď hlásí podnikatelé z celého světa. Nejprve to vypadalo na Číňany, teď má podle německých zdrojů zájem tamní investiční fond Fritz Nols AG.
foto: Hybrid.cz
O značku Fisker po krachu automobilky projevili zájem např. i Bob Lutz nebo samotný zakladatel Henrik Fisker. Existovaly dokonce spekulace, že by Fisker mohla koupit úspěšná automobilka Tesla Motors.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Bankrot Fisker Automotive se kvapem blíží, propustil většinu zaměstnanců
Nic z toho se ale neukázalo jako pravdivé/reálné. Výroba plug-in hybridů Fisker Karma stojí už déle než rok. Německý investiční fond Fritz Nols AG, který vede jistý Ingo Voigt, by údajně byl ochoten odkoupit Fisker za $25 mil.
Problém je, že automobilka stále dluží americké vládě $173 mil. Aktuálně navíc rezignoval dosavadní šéf Fiskeru Tony Posawatz, který na svém postu vydržel přesně 12 měsíců. Otěží krachující automobilky, která prakticky nekomunikuje se světem, převzal Bernhard Koehler, jeden z původních spoluzakladatelů.
Pravdou ale je, že žádné informace ohledně Fiskeru nelze dnes brát jako dané či jisté. Takže ani zkazky o tom, že nový fond by rád obnovil výrobu Karmy, včeně verzí Surf a Sunset, nelze brát vážně. Že se nejspíš v případě úspěšného převzetí nebude vyrábět nový Atlantic, je pravděpodobné.