Volkswagen XL1

Volkswagen XL1 – litrové auto z Kataru

Jazdiť za čo najmenej – to je bezpochyby snom každého vodiča. je možné veľmi efektívne znížiť použitím , odľahčenia karosérie, či aerodynamickými úpravami. Volkswagen XL1 disponuje všetkými týmito vylepšeniami a ukazuje, čoho je možné dosiahnuť ich použitím čo najefektívnejšie. Svetu sa predstaví dnes na autoshow v Katare, ktorá potrvá do 29. januára.  

Chevrolet Volt

Chevrolet Volt oficiálně odhalen, nové fotky!

Pár dnů po nešťastném úniku neoficiálních fotek připravovaného automobilu přispěchala společnost General Motors s oficiálním odhalením svého esa v rukávu. Chevy Volt, auto, které má být pro GM cestou do budoucnosti a konkurencí pro vozy jako nebo Honda Insight, vypadá trochu jinak, než na fotografiích s rozjařenými pány z GM. Méně jako Prius, více jako osobitý vůz nadupaný nejnovějšími technologiemi.

Dokáže ujet až 64 km pouze na baterie s tím, že další stovky kilometrů navíc může ujet po zapojení spalovacího motoru. Důležitou roli zde hraje aerodynamika, která umožňuje snížit spotřebu a co nejlépe zachycovat kinetickou energii. Uvnitř vozu pak pasažéři najdou pohodlí a komfort – konfigurovatelný LCD displej, 7″ dotykovou obrazovku, volitelně navigační systém a bluetooth a USB připojení. Kromě benzinu je možné pro pohon doplňkového motoru (Chevy Volt má ambici být kategorií sám o sobě, kterou zove „E-REV„, tedy Extended-Range Electric Vehicle, neboli elektromobil s rozšířeným dojezdem) použít také ethanol E85.
Chevrolet Volt
Pro dobití 220 článků lithium-iontové baterie stačí Volt připojit do zásuvky 120V nebo 240V. Nabije se tam za osm, resp. pouhé tři hodiny při plném vybití baterie. Výkon automobilu se pohybuje na úrovni 150 koní a max. rychlosti 160 km/h. Auto má být výjimečně tiché, což je při jízdě na baterie samozřejmost, nicméně i když bude v chodu motor, nepůjde prý Volt na ulici téměř slyšet.
Chevrolet Volt

elektromobil Hinterland 1

Hinterland 1 – elektromobilem proti větru

Partička kanadských průmyslových designérů s bohatými zkušenosti v oblasti dopravy a letectví se rozhodla udělat si radost. A dost možná i vydělat nějaké ty peníze. Po čtyřech letech práce odhalili projekt Hinterland 1. Jedná se o elektromobil navržený od základu „trochu jinak“. S důrazem na možnost přizpůsobení pro osobní přepravu, ale i hromadnou dopravu. Co víc, návrháři se zaměřili především na aerodynamiku vozu, kdy aerodynamický odpor vzduchu představuje u běžných aut největší zátěž pro spotřebu.

Aerodynamický koefecient elektromobilu Hinterland 1 proto snížili až pod hodnotu 0.25, přičemž například Toyota Prius má 0.26. Při rychlosti 120 km/h údajně představuje odpor vzduchu u běžného auta až 75% spotřeby, zbytek sežere valivý odpor. Hinterland by se mohl vyrábět v několika verzích, jednak Mini verzi pro dva lidi, a Van verzi pro šest lidí. Designéři si představují, že by se mohlo vyrábět až 20 000 elektromobilů ročně.

elektromobil Hinterland 1

koncept Zenz

Ženevský autosalon: koncept Zenz se spotřebou 3 l/100 km

Ženevský autosalon se blíží a zároveň přitahuje řadu malých, méně známých značek. Jednou z nich je návrhář Ralf Zenz, který hodlá v Ženevě představit svůj koncept úsporného dieselového kupé s výkonem 140 koní, max. rychlostí 230 km/h a spotřebou 3 l/100 km. Úsporný automobil nápadně připomíná jiný koncept, totiž německý super-lehký automobil Loremo. Nízká hmotnost a vysoká aerodynamičnost jsou hlavními přednostmi obou těchto úsporných automobilů.