Štítek: aerodynamika
Superpočítač zlepšuje aerodynamiku tahačů, ušetří až 12% paliva
Ve Spojených státech jezdí celkem 1,3 milionu velkých devítinápravových tahačů (třída 8). Společnost BMI ve spolupráci s laboratoří ministerstva energetiky v Oak Ridge vyvinula nové aerodynamické komponenty určené pro přívěsy tahačů. Ty snižují spotřebu těchto obrovských nákladních aut až o 12%.
Volkswagen XL1 – litrové auto z Kataru
Jazdiť za čo najmenej – to je bezpochyby snom každého vodiča. Spotrebu je možné veľmi efektívne znížiť použitím hybridnej technológie, odľahčenia karosérie, či aerodynamickými úpravami. Volkswagen XL1 disponuje všetkými týmito vylepšeniami a ukazuje, čoho je možné dosiahnuť ich použitím čo najefektívnejšie. Svetu sa predstaví dnes na autoshow v Katare, ktorá potrvá do 29. januára.
Podívejte se na vnitřnosti elektromobilu Tesla Model S, v HD!
Aktuálně se objevily zprávy o tom, že Tesla Motors má hotový prototyp rodinného elektromobilu Model S. A protože Tesla ví jak se dělá byznys v 21. století, okamžitě zveřejnila tři skvělá videa, na kterých se ve vysokém rozlišení můžete zblízka a detailně podívat na vnitřnosti prototypu Modelu S.
e-Quickie – elektrická tříkolka získává energii bezdrátově
Čtrnáctičlenný tým studentů Univerzity v Karlsruhe sestrojil unikátní elektrickou tříkolku. Energii k pohonu elektrických motorů získává bezdrátově z vodiče položeného na zemi.
Parížsky autosalón: Exotika menom Peugeot EX1
Automobilka Peugeot oslavuje 200 rokov svojho pôsobenia a pri tejto príležitosti predstavuje ďalší dych vyrážajúci koncept – Peugeot EX1. Okrem exotického exteriéru a nezvyčajnej koncepcie interiéru zaujme aj pohonom s nulovými emisiami.
Avion – auto se spotřebou 2 l/100 km z roku 1984
Před 26 lety postavili Craig Henderson a Bill Green prototyp automobilu s extrémně nízkou spořebou. Jmenoval se Avion. Doufali, že jej prodají automobilkám dychtícím po šetrných autech. Jenže se spletli. A tak Henderson další čtvrtstoletí svůj Avion vylepšoval.
Lexus CT 200h se chystá do Evropy
Nový Lexus CT 200h, poprvé představený na ženevském autosalonu 2010, absolvoval závěrečné zkoušky dynamických vlastností na evropských silnicích. Do prodeje půjde letos v říjnu. Přinášíme vyčerpávající podrobnosti.
Mercedes Benz SLS AMG E-Cell – fotografie a video
Fotografie elektrického Mercedesu Gullwing unikli ešte pred ich oficiálnym odhalením. Ukazujú elektrické kupé vo fosforeskujúcom žltom laku zvanom „AMG lumilectric magno“ a komponenty jeho elektrického pohonu.
Chevrolet Volt oficiálně odhalen, nové fotky!
Pár dnů po nešťastném úniku neoficiálních fotek připravovaného automobilu Chevrolet Volt přispěchala společnost General Motors s oficiálním odhalením svého esa v rukávu. Chevy Volt, auto, které má být pro GM cestou do budoucnosti a konkurencí pro vozy jako Toyota Prius nebo Honda Insight, vypadá trochu jinak, než na fotografiích s rozjařenými pány z GM. Méně jako Prius, více jako osobitý vůz nadupaný nejnovějšími technologiemi.
Dokáže ujet až 64 km pouze na baterie s tím, že další stovky kilometrů navíc může ujet po zapojení spalovacího motoru. Důležitou roli zde hraje aerodynamika, která umožňuje snížit spotřebu a co nejlépe zachycovat kinetickou energii. Uvnitř vozu pak pasažéři najdou pohodlí a komfort – konfigurovatelný LCD displej, 7″ dotykovou obrazovku, volitelně navigační systém a bluetooth a USB připojení. Kromě benzinu je možné pro pohon doplňkového motoru (Chevy Volt má ambici být kategorií sám o sobě, kterou zove „E-REV„, tedy Extended-Range Electric Vehicle, neboli elektromobil s rozšířeným dojezdem) použít také ethanol E85.
Pro dobití 220 článků lithium-iontové baterie stačí Volt připojit do zásuvky 120V nebo 240V. Nabije se tam za osm, resp. pouhé tři hodiny při plném vybití baterie. Výkon automobilu se pohybuje na úrovni 150 koní a max. rychlosti 160 km/h. Auto má být výjimečně tiché, což je při jízdě na baterie samozřejmost, nicméně i když bude v chodu motor, nepůjde prý Volt na ulici téměř slyšet.
Hinterland 1 – elektromobilem proti větru
Partička kanadských průmyslových designérů s bohatými zkušenosti v oblasti dopravy a letectví se rozhodla udělat si radost. A dost možná i vydělat nějaké ty peníze. Po čtyřech letech práce odhalili projekt Hinterland 1. Jedná se o elektromobil navržený od základu „trochu jinak“. S důrazem na možnost přizpůsobení pro osobní přepravu, ale i hromadnou dopravu. Co víc, návrháři se zaměřili především na aerodynamiku vozu, kdy aerodynamický odpor vzduchu představuje u běžných aut největší zátěž pro spotřebu.
Aerodynamický koefecient elektromobilu Hinterland 1 proto snížili až pod hodnotu 0.25, přičemž například Toyota Prius má 0.26. Při rychlosti 120 km/h údajně představuje odpor vzduchu u běžného auta až 75% spotřeby, zbytek sežere valivý odpor. Hinterland by se mohl vyrábět v několika verzích, jednak Mini verzi pro dva lidi, a Van verzi pro šest lidí. Designéři si představují, že by se mohlo vyrábět až 20 000 elektromobilů ročně.
Ženevský autosalon: koncept Zenz se spotřebou 3 l/100 km
Ženevský autosalon se blíží a zároveň přitahuje řadu malých, méně známých značek. Jednou z nich je návrhář Ralf Zenz, který hodlá v Ženevě představit svůj koncept úsporného dieselového kupé s výkonem 140 koní, max. rychlostí 230 km/h a spotřebou 3 l/100 km. Úsporný automobil nápadně připomíná jiný koncept, totiž německý super-lehký automobil Loremo. Nízká hmotnost a vysoká aerodynamičnost jsou hlavními přednostmi obou těchto úsporných automobilů.