Kutil přestavěl motorku na spotřebu 1,3 l/100 km

Nizozemský kutil Allert Jacobs se rozhodl, že jeho malá 125ccm takříkajíc žere moc. A tak ji přestavěl tak, že klesla k 1,3 l/100 km.

Aerodynamický tvar upravené kapotáže motorky sice zvýší hmotnost, ale zároveň výrazně sníží výslednou spotřebu
foto: Allert Jacobs/velomobiel.nl

Motorka Honda ANF125i Innova je poměrně šetrný stroj sám od sebe. Je malá, lehká – 105 kg, má malý motor – 125ccm jednoválec o výkonu 9 koní.

Allert je dlouholetým nadšencem do cyklistiky, motorek a šlapacích aut. Dobře proto ví jak extrémně důležitou roli hraje při snižování spotřeby pohonných hmot, resp. energie, aerodynamika.

motorka Honda přestavba

Kapotáž není dole uzavřená, takže motocyklista může klidně vystrčit nohy ven pokud je potřeba. Zároveň má k dispozici větší úložný prostor.
foto: Allert Jacobs/velomobiel.nl

Komerčně vyrábí a prodává velomobil Quest, šlapací tříkolku. Jistou prúpravu pro svůj záměr proměny motocyklu tedy samozřejmě měl.

Vyrobil tedy pro svůj stroj speciální aerodynamickou kapotáž. Ta sice váží 40 kg a zvyšuje tak hmotnost celé motorky o 43 %, ale bohatě to vyváží snížení spotřeby až ke zmíněným 1,3 l/100 km.

motorka Honda přestavba

Bezpečnost provozu samozřejmě velí jezdit s helmou, ale pro účely fotky to snad Allertovi můžeme odpustit…
foto: Allert Jacobs/velomobiel.nl

Kromě toho vylepšil Jacobs také převodovku. Díky všem úpravám se zároveň zvýšila maximální rychlost motorky na 110 km/h u původních 90 km/h.

Nizozemský kutil ale s vylepšováním nepřestává. Chce dosáhnout magické mety průměrné spotřeby 1 l/100 km. Držíme mu palce!

10 Comments on “Kutil přestavěl motorku na spotřebu 1,3 l/100 km”

  1. Kolik byla spotřeba
    Kolik byla spotřeba původně? Pokud snížil spotřebu z 1,5 na 1,3 l/100km, tak to zas taková výhra není. Nechápu, že po původní spotřebě autor článku vůbec nepátral, vždyť je to pro vyznění článku naprosto klíčový údaj. Moc práce navíc oproti opisování?

    1. No jako sice to dostal na
      No jako sice to dostal na 1,3 l, ale na motorkari.cz pisou uzivatele okolo 1,6-2 l podle stylu jizdy takze to snizeni je dobre a hlavne mu to zvedlo maximalku… kazdopadne souhlasim stim ze to pripomina dalnik:-), ale i tak ta skorepina bude za podstatne nizsi cenu…mimochodem se spotrebou od 1.5 do 2 litru se da jezdit v klidku uz na starickem Stadionu.

  2. Jak se s toho vystupuje ,a
    Jak se s toho vystupuje ,a nastupuje .Vypadá to že se zvedá celý předek .V dešti skoro v suchu ,jen nesmi zastavit v kaluži vody. Taky tomu asi chybi sterač .Je to podobne jako ty jednostopé vozitka co maji automatycky vytahovaci stabilizační kolečka (dálnik)? docela pohledné muselo to dat hodne prace vyrobit tu skořepinu .Kolik měl spotřebu asi ten kapotovaný skuter od BMW .

  3. Jak se s toho vystupuje a
    Jak se s toho vystupuje a nastupuje .Vypada to že se zvedá celý předek .V dešti skoro v suchu jen nesmi zastavit v kaluži vody. Taky tomu asi chybi sterač .Je to podobne jako ty jednostopé vozitka co maji automatycky vytahovaci stabilizační kolečka (dálnik)? docela pohledné muselo to dat hodne prace vyrobit tu skořepinu .Kokik měl spotřebu asi ten kapotovaný skuter od BMW .

  4. Motorka Honda ANF125i Innova
    Motorka Honda ANF125i Innova je poměrně šetrný stroj sám od sebe. Je malá, lehká – 105 kg, má malý motor – 125ccm čtyřválec o výkonu 9 koní. = nebudu ani hledat specifikace, presto je mi jasny ze je to jednovalec. Ctyri valce maji auta a motorky s obsahem nad 500ccm

Napsat komentář