Závodní dráha Watkins Glenn Roadway se nedávno stalo dějištěm šetrných závodů Road Rally v rámci Green Grand Prix. Vítězem 160km závodu se stal středoškolský tým West Philly Hybrid X. S hybridem EVX GT dosáhl spotřeby 1,76 l/100 km.
foto: West Philly Hybrid X
Studenti jako základ pro své závodní auto EVX GT využil středoškolský tým supersportovní model Factory Five GTM. Ten studenti doplnili unikátním hybridním pohonem, který se skládal z 1,9l TDI biodieselového motoru Volkswagen, elektrického motoru o výkonu 60 koní od Azure Dynamics na zadní nápravě a lithium-iontových baterií značky International Battery o energii 8,8 kWh/180 V sestávající z 50Ah lithium-nikl kobalt manganových článků.
Zásadní roli hrál i BMS, který monitoroval napětí a teplotu všech bateriových článků a neustále balancoval celý systém napájení. Díky tomu mohlo být celé hybridní auto mnohem efektivnější a spolehlivější.
V soutěži Silvretta E-Auto 2011 jelo sedm elektromobilů Daimler
Stejný středoškolský tým se s tímto autem účastnil už soutěže Automotive X Prize. Jako jediný středoškolský tým v nelítostné konkurenci dalších týmů z univerzit i soukromých společností postoupil do semifinále. V aktuální rallye zvítězil v konkurenci takových vozů jako Chevrolet Volt nebo Chevrolet Equinox FCEV.
Dvoumístný sporťák EVX GT zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h pod pět vteřin. Váží 1168 kg a celkový výkon auta je 240 koní. Maximální rychlost přesahuje 240 km/h. Dojezd je přes 800 km. Jde o paralelní hybrid, který má ambice konkurovat sporťákům značek Corvette, Lotus, BMW a Porsche. Cena má přitom zůstat hluboko pod 100 000 dolary.