Nová CUPRA e-Racer je první zcela elektrický závodní vůz této značky. Zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, dosahuje nejvyšší rychlosti více než 270 km/h a její elektromotory přesahují hranici 12 000 otáček za minutu.
foto: Seat
Akumulátory nového závodní elektromobilu mají kapacitu 65 kWh. Zdroj elektrické energie je složen z celkem 23 modulů, z nichž každý má 264 článků. Nabíjení na maximální kapacitu trvá 40 minut.
NEPŘEHLÉDNĚTE Monstrum ovládlo Pikes Peak
Hmotnost akumulátorů 450 kg představuje třetinu pohotovostní hmotnosti vozidla. Z toho důvodu „bylo jejich umístění jednou z největších výzev, před nimiž jsme stáli“, říká Xavier Serra, technický ředitel tohoto projektu. „Jsou tak velké a těžké, že jsme je museli rozdělit a rozmístit po celé spodní části vozu, abychom zachovali vyvážené nastavení a funkčnost.“
Závodní vůz je vybaven čtyřmi elektromotory, uloženými v zadní části karoserie. „Elektromotory závodního vozu CUPRA e-Racer dosahují 12 000 otáček za minutu v porovnání s 6500 otáčkami za minutu u závodního vozu se spalovacím motorem na benzin. Vůz je navíc vybaven jednostupňovou převodovkou,“ potvrzuje Serra.
„Hlavním cílem bylo vylepšit aerodynamiku.“ Z tohoto důvodu byla vnější zpětná zrcátka nahrazena miniaturními kamerami, „aby byl vůz ještě dynamičtější“, dodává Serra. Jezdec může sledovat veškeré dění kolem vozidla na velkém displeji integrovaném do přístrojové desky.
Serra tvrdí, že pocit za volantem je odlišný od závodního vozu se zážehovým motorem a první věcí, která jezdce ohromí, je „akcelerace“. Také zvuk vydávaný tímto vozem je něčím novým. „Na rozdíl od konvenčního vozu vydává tento elektromobil bzučivý zvuk jako komár.“
Nový závodní vůz CUPRA e-Racer vychází ze skeletu karoserie modelu Seat Leon. Karoserie byla vyztužena bezpečnostními prvky, jako je vnitřní ochranný rám, aby byl vůz připraven na závodní nasazení.
A v čem to má závodit, v jakejch závodech, v jaký
A v čem to má závodit, v jakejch závodech, v jaký třídě? Zatím to vypadá jen jako nějakej tůzing pro náctiletý fandy.
pripravovana serie E TCR, takova elektricka obdoba TCR
pripravovana serie E TCR, takova elektricka obdoba TCR
Aha děkuji.
Aha děkuji.
Shrnuto:
Maximální rychlost: 1,5 Fábie
Zrychlení:
Shrnuto:
Maximální rychlost: 1,5 Fábie
Zrychlení: 1/4 Fábie
otáčky 2 Fábie
Cena 10 Fábií
náklady na km 20 Fábií
platforma 1 Oktávie 🙂
No přečetli jsme si samé neuvěřitelné věci. Těžké
No přečetli jsme si samé neuvěřitelné věci. Těžké akumulátory, přes deset tisíc otáček, jednostupňový převod, kdo by tohle u elektromobilu čekal ?
Ale u elektromobilů si zvykejme i na nové jednotky. Výkony se u Seatu měří počtem mobilních telefonů, rozměry wankelu se u Mazdy měří na krabice od bot, co se dozvíme příště ?
🙂
🙂
Údaj o kapacitě baterie jsme opravili na přesnou hodnotu.
Údaj o kapacitě baterie jsme opravili na přesnou hodnotu.
Budte v klidu. Na auto cz pro zmenu napsali, ze Jaguar porazil
Budte v klidu. Na auto cz pro zmenu napsali, ze Jaguar porazil Teslu X P100D.
A na rozdil od pana Horcika na emaily nereaguji.
Proste chyba ciste nahodna.
To je velmi srandovny portal. Vzdy ma pobaví, co tam napisu
To je velmi srandovny portal. Vzdy ma pobaví, co tam napisu :-)))
A co teprve ty diskuze. Zlati nasi prudici. 🙂
A co teprve ty diskuze. Zlati nasi prudici. 🙂
Napriklad nadpis: „Volkswagen I.D. Vizzion: Šmrncovní velký
Napriklad nadpis: „Volkswagen I.D. Vizzion: Šmrncovní velký elektrický sedan si koupíme za čtyři roky“
No nie je to sranda 😀
😀 jo je.
😀 jo je.