Štítek: Stop & Start
Využití stop-start technologie se do pěti let ztrojnásobí
Společnost Johnson Controls, světový průmyslový gigant působící také v automobilovém průmyslu, odhaduje, že využití technologie Stop&Start se během pěti let minimálně ztrojnásobí. V roce 2016 by ji mohlo obsahovat 52 až 55 % vyrobených automobilů.
Nový Peugeot 308 s mikrohybridní technologií se představí v Ženevě
Nový Peugeot 308 vybavený mikrohybridním systémem se začne od května prodávat ve Velké Británii. Automobil integruje nejnovější designové prvky značky Peugeot v souladu s řadou inovativních technologií, díky nimž se produkování emisí CO2 dostává na hranici pouhých 98 g/km.
Ford přidá Start-Stop systém do konvenčních vozidel
Technologie Start-Stop se již stala standardní funkcí v mnoha hybridních elektrických vozidlech včetně Fordu Fusion Hybrid a Escape Hybrid. Ford nyní oznámil, že bude od roku 2012 implementovat Auto-Start-Stop systém i do běžných automobilů typu crossover a SUV.
Stop & Start
Systém pro hospodárnější chod motoru. Označuje se jako Stop & Start, případně také Start-Stop, Stop & Go a podobně. Jeho princip je jednoduchý: řídící systém automobilu rozpozná kdy se auto nepohybuje a ani v blízké době nebude a dá pokyn k vypnutí motoru. To znamená např. na křižovatkách nebo při stání v kolonách.
Nissan vyvíjí hybridní verzi sporťáku 370Z
Japonský magazín Best Car přinesl informaci, že Nissan chystá hybridní verzi svého oblíbeného sporťáku 370Z. V poslední době ovšem Nissan zaměřil své úsilí spíše na elektromobily a už v minulosti naznačil, že hybridy nejsou perspektivní.
Toyota Optimal Drive
Označení Toyota Optimal Drive využívá japonská automobilka od roku 2008 pro novou řadu motorů, převodovek a dalších technologických inovací, které mají za cíl snížit spotřebu paliva a emisí u nových vozů značky Toyota. Zároveň mají novinky za úkol přispívat k maximálnímu výkonu a dynamice jízdy. Novinka byla představena na autosalonu v Paříži.
Valeo a Michelin společně vyrobí elektromobily
Michelin nedávno překvapil svou technologií Active Wheel, která má přinést revoluci do světa elektromobilů. Aby to celé francouzský výrobce pneumatik dotáhl do konce, chystá se přibrat do tandemu také průmyslovou společnost Valeo zaměřenou na návrh a výrobu komponent. Je to stejná společnost, která v roce 2008 získala na veletrhu Automechanika ve Frankfurtu ocenění za svou mild hybrid technologii StARS neboli Stop&Start. Tuhle věcičku, která vypne motor kdykoliv třeba stojíte na semaforech, už dneska chtějí prakticky zapracovat do svých aut prakticky všichni velcí i malí výrobci (například Citroen C2, C3, Mercedes třídy A a B, Smart ForTwo a další). Společný elektromobil vyvinutý tandemem Valeo a Michelin má představovat „francouzského šampiona“ elektromobilismu. Rádi se necháme překvapit!
Ekologický sporťák z Bavorska – BMW Z10 ED
Automobilka BMW dnes patří k lídrům v oblasti snižování spotřeby. Systém Efficient Dynamics patří k těm nejšetrnějším na trhu a v přímém testu mezi luxusním BMW 520d a hybridem Toyota Prius dokonce vyhrála limuzína. BMW Z10 ED je označení pro nový ekologický sportovní vůz bavorské automobilky, kde „ED“ znamená právě „Efficient Dynamics“. Novinka je údajně vyvíjena v tajnůstkářské divizi Technik a má jít o přehlídku těch nejnovějších technologií, které jsou dnes v automobilovém průmyslu k dispozici. Sporťák má být vyráběn v omezeném množství a prodávan zhruba za 2,5 mil. Kč. „Idea spočívá v tom, že spojíme tu nejnovější technologii takovým způsobem, aby přinesla vysoký výkon bez zbytečného přetěžování životního prostředí, jak to dělají dnešní sporťáky,“ řekl jeden ze zaměstnanců BMW magazínu Autocar.co.uk. „Není žádný důvod, proč by se výkon a šetrnost měli vylučovat, technologie existují. Jde jen o to je správně využít,“ dodal tajemný informátor prorocky. Nový sportovní automobil BMW Z10 ED například nemá vážit více než 1400 kg, využije části kapoty z uhlíkových vláken, výrazného zmenšení se dočká nejspíš 3,0l motor. Zároveň bude auto mít stop & start funkci, integrovaný startér/generátor, vylepšenou verzi současného systému pro rekuperaci brzdné energie – ta bude údajně skladována v lithium-iontové baterii, čímž se de-facto stane z nového BMW hybrid.
Tata Nano bude mít Stop & Start
Magazín HybridCars přináší zprávu o tom, že indická automobilka Tata Motors nabídne svůj problémy stíhaný nejlevnější vůz světa Tata Nano také jako „mikro-hybrid“. Informovala o tom údajně indická ekonomická televizní stanice. Tato mikro-hybridní technologie však spočívá pouze v tom, že auto dostane Stop & Start, čili možnost téměř okamžitého zapnutí motoru. To má znamenat snížení už tak nízké spotřeby ještě o dalších 5 až 10%, na druhou stranu také zdražení nejlevnějšího auta světa o 4000 až 6000 rupií (několik tisíc korun). Technologii má údajně dodat německá společnost Bosch, která už pro Nano dodává brzdy a nádrže. Co je ale na téhle zprávě možná zajímavější, indická televizní stanice tvrdí, že Stop & Start verze Tata Nano se přidá k té klasické a elektrické. Tata Nano jako elektromobil tedy vypadá zase o něco nadějněji. Avšak prvním modelem, který Start & Stop technologii získá, bude Tata Indica, větší model, jehož elektrická verze je také v přípravě. Navíc, výroba samotných vůz Tata Nano ještě vůbec nezačala, protože automobilka Tata má dlouhodobé problémy s umístěním své továrny.
Renault zavede Start & Stop od roku 2010
Francouzská automobilka Renault se chystá zavést u všech svých evropských modelů od roku 2010 funkci Start & Stop. To znamená, že motor automobilu se vypne kdykoliv, když auto není v pohybu, tedy na křižovatkách, v zácpách a podobně. Tím by se mělo dosáhnout snížení emisí o 15%-20% při jízdě ve městě a samozřejmě také menšího snížení spotřeby. Podobná opatření chystají také další automobilky, jako například PSA. Právě tyto jednoduché technologie aplikované společně s dalšími vymoženostmi na nové generace benzinových či dieselových motorů by v budoucnu postupně měly přinést výraznější snížení spotřeby.
Citroen nabízí nové modely C2, C3 a C3 Pluriel
Francouzská automobilka Citroen představila nové letní modely svých oblíbených malých městských automobilů Citroen C2, Citroen C3 a Citroen C3 Pluriel. Řada Citroen C2 kupříkladu nově získává vlastnosti Stop & Start pro snížení spotřeby, model Citroen C2 VTS 1.6 HDi s výkonem 110 koní nabízí kombinovanou spotřebu 4,4 l/100 km, je vybaven filtrem pevných částic a dokáže jet až na 30% bionaftu s emisemi pod 120 g/km CO2. Model Citroen C2 Vibe 1,4 HDi s výkonem 70 koní se může pochlubit emisemi 113 g/km, podobně jako někteří další zástupci řady Citroen C3. Kromě toho už ale Citroen také delší dobu nabízí model C3 s pohonem na zemní plyn (CNG). Pokud pak běží pouze na plyn, produkuje 119 g/km CO2 s výkonem 68 koní.
VW Golf VI se Stop/Start systémem
Již za pár měsíců by měl Volkswagen přijít na trh s novou generací oblíbeného modelu VW Golf. „Šestkový Golf„, jak se pravděpodobně bude vozu přezdívat, s sebou přináší nejednu inovaci. Nás ovšem nejvíce zaujala informace, kterou přinesl server Automotive News, a sice: Systémem Stop/Start nebudou vybaveny jen modely speciální řady BlueMotion, bude ho možné připlatit i u ostatních vozů.
Zatím sice není jasné, pro které motory bude systém dostupný, důležitá je však skutečnost, že se Stop/Start pomalu stává standardem. Stát na místě s běžícím motorem je totiž stále větší luxus.
Mercedes Benz B-Class se Stop Start funkcí, CNG pohonem
Na rok 2011 chystá Mercedes Benz redesign modelové řady B-Class, který se ponese především v ekologickém duchu. Dieselové motory o objemu 1,8l a 2,0l přinesou nová vylepšení, která sníží spotřebu až o sedm procent (až k 5,2 l/100 km kombinované spotřeby).