Stop & Start

Systém pro hospodárnější chod motoru. Označuje se jako , případně také Start-Stop, Stop & Go a podobně. Jeho princip je jednoduchý: řídící systém automobilu rozpozná kdy se nepohybuje a ani v blízké době nebude a dá pokyn k vypnutí motoru. To znamená např. na křižovatkách nebo při stání v kolonách.

Valeo a Michelin společně vyrobí elektromobily

nedávno překvapil svou technologií , která má přinést revoluci do světa . Aby to celé francouzský výrobce pneumatik dotáhl do konce, chystá se přibrat do tandemu také průmyslovou společnost Valeo zaměřenou na návrh a výrobu komponent. Je to stejná společnost, která v roce 2008 získala na veletrhu Automechanika ve ocenění za svou mild hybrid technologii StARS neboli . Tuhle věcičku, která vypne motor kdykoliv třeba stojíte na semaforech, už dneska chtějí prakticky zapracovat do svých aut prakticky všichni velcí i malí výrobci (například C2, C3, třídy A a B, a další). Společný elektromobil vyvinutý tandemem Valeo a Michelin má představovat „francouzského šampiona“ elektromobilismu. Rádi se necháme překvapit!

sportovní hybrid BMW Z10 ED

Ekologický sporťák z Bavorska – BMW Z10 ED

Automobilka BMW dnes patří k lídrům v oblasti snižování spotřeby. Systém Efficient Dynamics patří k těm nejšetrnějším na trhu a v přímém testu mezi luxusním BMW 520d a hybridem Toyota Prius dokonce vyhrála limuzína. BMW Z10 ED je označení pro nový ekologický sportovní vůz bavorské automobilky, kde „ED“ znamená právě „Efficient Dynamics“. Novinka je údajně vyvíjena v tajnůstkářské divizi Technik a má jít o přehlídku těch nejnovějších technologií, které jsou dnes v automobilovém průmyslu k dispozici. Sporťák má být vyráběn v omezeném množství a prodávan zhruba za 2,5 mil. Kč. „Idea spočívá v tom, že spojíme tu nejnovější technologii takovým způsobem, aby přinesla vysoký výkon bez zbytečného přetěžování životního prostředí, jak to dělají dnešní sporťáky,“ řekl jeden ze zaměstnanců BMW magazínu Autocar.co.uk. „Není žádný důvod, proč by se výkon a šetrnost měli vylučovat, technologie existují. Jde jen o to je správně využít,“ dodal tajemný informátor prorocky. Nový sportovní automobil BMW Z10 ED například nemá vážit více než 1400 kg, využije části kapoty z uhlíkových vláken, výrazného zmenšení se dočká nejspíš 3,0l motor. Zároveň bude auto mít stop & start funkci, integrovaný startér/generátor, vylepšenou verzi současného systému pro rekuperaci brzdné energie – ta bude údajně skladována v lithium-iontové baterii, čímž se de-facto stane z nového BMW hybrid.

Tata Nano - Stop & Start

Tata Nano bude mít Stop & Start

Magazín HybridCars přináší zprávu o tom, že indická automobilka Tata Motors nabídne svůj problémy stíhaný nejlevnější vůz světa Tata Nano také jako „mikro-hybrid“. Informovala o tom údajně indická ekonomická televizní stanice. Tato mikro-hybridní technologie však spočívá pouze v tom, že auto dostane Stop & Start, čili možnost téměř okamžitého zapnutí motoru. To má znamenat snížení už tak nízké spotřeby ještě o dalších 5 až 10%, na druhou stranu také zdražení nejlevnějšího auta světa o 4000 až 6000 rupií (několik tisíc korun). Technologii má údajně dodat německá společnost Bosch, která už pro Nano dodává brzdy a nádrže. Co je ale na téhle zprávě možná zajímavější, indická televizní stanice tvrdí, že Stop & Start verze Tata Nano se přidá k té klasické a elektrické. Tata Nano jako elektromobil tedy vypadá zase o něco nadějněji. Avšak prvním modelem, který Start & Stop technologii získá, bude Tata Indica, větší model, jehož elektrická verze je také v přípravě. Navíc, výroba samotných vůz Tata Nano ještě vůbec nezačala, protože automobilka Tata má dlouhodobé problémy s umístěním své továrny.

Renault zavede Start & Stop od roku 2010

Francouzská automobilka Renault se chystá zavést u všech svých evropských modelů od roku 2010 funkci Start & Stop. To znamená, že motor automobilu se vypne kdykoliv, když auto není v pohybu, tedy na křižovatkách, v zácpách a podobně. Tím by se mělo dosáhnout snížení emisí o 15%-20% při jízdě ve městě a samozřejmě také menšího snížení spotřeby. Podobná opatření chystají také další automobilky, jako například PSA. Právě tyto jednoduché technologie aplikované společně s dalšími vymoženostmi na nové generace benzinových či dieselových motorů by v budoucnu postupně měly přinést výraznější snížení spotřeby.

Citroen C3

Citroen nabízí nové modely C2, C3 a C3 Pluriel

Francouzská automobilka Citroen představila nové letní modely svých oblíbených malých městských automobilů Citroen C2, Citroen C3 a Citroen C3 Pluriel. Řada Citroen C2 kupříkladu nově získává vlastnosti Stop & Start pro snížení spotřeby, model Citroen C2 VTS 1.6 HDi s výkonem 110 koní nabízí kombinovanou spotřebu 4,4 l/100 km, je vybaven filtrem pevných částic a dokáže jet až na 30% bionaftu s emisemi pod 120 g/km CO2. Model Citroen C2 Vibe 1,4 HDi s výkonem 70 koní se může pochlubit emisemi 113 g/km, podobně jako někteří další zástupci řady Citroen C3. Kromě toho už ale Citroen také delší dobu nabízí model C3 s pohonem na zemní plyn (CNG). Pokud pak běží pouze na plyn, produkuje 119 g/km CO2 s výkonem 68 koní.

VW Golf VI

VW Golf VI se Stop/Start systémem

Již za pár měsíců by měl Volkswagen přijít na trh s novou generací oblíbeného modelu VW Golf. „Šestkový Golf„, jak se pravděpodobně bude vozu přezdívat, s sebou přináší nejednu inovaci. Nás ovšem nejvíce zaujala informace, kterou přinesl server Automotive News, a sice: Systémem Stop/Start nebudou vybaveny jen modely speciální řady BlueMotion, bude ho možné připlatit i u ostatních vozů.

Zatím sice není jasné, pro které motory bude systém dostupný, důležitá je však skutečnost, že se Stop/Start pomalu stává standardem. Stát na místě s běžícím motorem je totiž stále větší luxus.