Škoda Superb Plug-in Hybrid opět potvrzen na rok 2019, elektromobil o rok později

auto Škoda Superb jako plug-in hybrid v roce 2019

Magazín Autocar.co.uk nedávno na představení Škoda Kodiaq mluvil s šéfem Škoda Bernhardem Maierem. Ten opět potvrdil, že prvním plug-in hybridem bude Škoda Superb už za tři roky.

Škoda Superb má výrazný podíl na aktuálním úspěchu automobilky. Od ledna sjelo z linky téměř 115 000 exemplářů vlajkové lodi značky – v porovnání se stejným obdobím minulého roku to představuje nárůst o 85,2 %.
foto: Škoda Auto

O plug-in hybridu Škoda Superb se mluví už od roku 2014. Už na autosalonu Ženeva 2016 auto Bernhard Maier potvrdil na rok 2019.

Magazínu Autocar.co.uk navíc Meier řekl, že bude postaveno na technologii Volkswagen Passat GTE a že následně přijdou na trh i další plug-in hybridy, mimo jiné i Kodiaq.

Škoda začne Superbem podle Maiera zejména proto, že je auto tolik oblíbené v Číně, kde automobilka očekává největší poptávku. Podle Maiera bude právě rok 2019 tím rokem, kdy poptávka po plug-in hybridech konečně začne významně stoupat.

ZAJÍMAVOST: V roce 2016 byl zákazníkům dodán již jeden milion vozů Škda. Tohoto milníku dosáhla o přibližně měsíc dříve než v roce 2015. Letošní rok je tak již třetím v řadě, kdy značka svým zákazníkům dodala sedmimístný počet vozů.

Škoda podle Meiera nepotřebuje být na tomto trhu první, ale potřebuje nabídnout technologii, kterou lidé chtějí za cenu, kterou si lidé mohou dovolit.

Připravovaný elektromobil chce pak Škoda představit do roku 2020. Údajně zcela nové auto nabídne podle Meiera velký vnitřní prostor navzory malým vnějším rozměrům. Bude postaveno na platformě MEB a unikátním Škoda designu.

30 komentářů u “Škoda Superb Plug-in Hybrid opět potvrzen na rok 2019, elektromobil o rok později”

  1. Hybridní pohon není jen o elektrice. Základní otázka je o
    Hybridní pohon není jen o elektrice. Základní otázka je o použití vozidla: do práce, na práci, zábavu a nebo na dovolenou. Podle toho se odvíjí možnosti pohonu. Univerzální použití bude vždycky za specializací kulhat hlavně nákladovou cenou o emisích nemluvě. Jako důchodce bych volil ful elektro. Mě je jedno jaký to má dojezd, nikam nespěchám a. Auto je pro mě jen zjednodušení dopravy. A za tuto cenu, kdybych měl z Tachova do Plzně spojení i večer a v noci, bych si auto rozhodně nepořídil i kdyby stálo polovinu. Pro lidi jezdící jen do práce, protože nemají jné spojeníje auto a hybridní teprve, přepich .kdyby totiž zústali na PŮ, vyjde je to nastejno. Takže zbývá sport a zábava, případně pracovní nástroj. Tady jde o náklady okrajově, a hlavně jde o emise. Tak at´ stojí i přes milion. A na dovolenou jednou za rok má smysl spíš sdílenídopravních prostředků. Dokud se pánové projektanti nenaučíte řešit uto oblast komplexně, tak jděte dělat něco rozumného, radši…

  2. nevím, jestli hybrid (jako
    nevím, jestli hybrid (jako auto ne web) je to pravé pro současného spotřebitele a nevšiml jsem si, že by jejich prodeje nějak závratně rostly. Běžně smýšlející zákazník si nechá klasický spalovák nebo pořídí EV, které dle avizací bude mít v roce 2019 celkem běžně baterie 60kWh tj dojezd 3-400km. Hybridní pohon je předražený kočkopes, který spojuje nevýhody spalovacího a elektrického pohonu a ten pravý důvod pro automobilky v Evropě asi budou jen emisní kvoty a povolenky.

    1. 1. Jde o dane a dotace,
      1. Jde o dane a dotace, hybrid bude mit v nekterych zemich levnejsi zdaneni nez bezny spalovak a nekde budou i dotace, sice mensi nez na EV, ale i tak to muze byt pro zakazniky zajimave nebo to alespon pokryje zvysenou cenu.
      2. Jde o CO2, limit, ktery se v EU chysta je pomerne prisny a kazdy gram nad 95 g/km stoji penize, prvnich par gramu je levnejsich, ale potom to priskakuje po 95 eurech za gram. Jde o prumerne emise prodanych vozu automobilky, vzhledem k tomu, ze to odpovida NEDC spotrebe 3,6 l/100 km nafty a 4,1 l/100 km benzinu, tak je to s ciste spalovacim portfoliem temer nedosazitelna hodnota, takze budou treba mensi a uspornejsi motory pro mala auta a plugin hybridy pro vetsi a/nebo vyrazne zvednout podil CNG.
      3. Dojezd 300-400 km nemusi byt dostatecny, zejmena na dalnici, kde obvykle travi auta jako Superb velkou cast cest to bude obnaset relativne pomalou jizdu nebo caste dobijeni.
      4. Superb neni uplne male auto, nejsem si jist, zda uvazovane „levne“ EV s 60kWh baterii budou zakaznici povazovat za rozumnou alternativu.
      5. Kolem 2020 chce zacit s EV na nove platforme Volkswagen, neprodpokladam, ze by se chtel nechat s EV predbehnout Skodou nebo Seatem. Pritom uz v roce 2020 je treba z vetsi casti plnit nove limity CO2 (viz bod 2).

      Spotrebiteli to prinese moznost tichych odjezdu z mesta a pripadne podobnych navratu. V mestskem provozu muze i neco usetrit na palivu. Ekonomicky se to zrejme bez dotaci nebo danovych vyhod nevyplati, ale nezijeme ve svete bez dotaci a bez ekologickych dani.

      1. máte pravdu – jinak by se
        máte pravdu – jinak by se žádný hybrid neprodal. Ovšem krom lehkých úspor přímých nákladů na provoz při jízdách do 50km, tento systém nenabízí vůbec nic a ztrácí taky všechny podstatné výhody EV. Je to jen můj názor, ale tak jak píšu výše, dle mě je to slepá ulička. Pozn.: po cca 10-ti letech užívání EV jsem zatím odtahovku volat nemusel, ovšem znám dost lidí, kterým na cestě došel benzín…. :

    1. Jezdím vlakem a vidím
      Jezdím vlakem a vidím plné vagony a nedohledné vlaky s novými spalovacími vozy. jezdím elektromobilem nebo MHD a vidím autosalony doslova obležené novými spalovacími vozy a olepené reklamami na různé slevy. Naposledy jsem viděl autosalon s parkovištěm i na střeše opět plným nových spalovacích vozů. Automobilky se chlubí, jak rok od roku chrlí stále více spalovacích vozů. ALE KDE JSOU TEDA JEJICH KUPCI?!

        1. jj takovej Tesla svet, tak
          jj takovej Tesla svet, tak na to se tesim, ikdyby mela Tesly zivotnost 50 let, tak pri vyrobe 500k aut rocne se bude celej svet na Tesly transformovat vpodstate donekonecna, neb i jen obmena poloviny dnesniho svetoveho vozoveho parku potrebuje pri 100 lete smicce rocni vyrobu prez 8 milionu aut rocne, tak to Tesle preju hodne stesti, neb do te doby nez bude Tesla vyrabet alespon milion aut rocne bude Musk zrejme davno nekde pod krizkem na Marsu

          1. vzdyd jo. akorat si to tady
            vzdyd jo. akorat si to tady nekteri neumeji spocitat. a jeste zajimavejsi pocty jsou kdyz pocitate kapacity baterek a celosvetove vyrobni kapacity. to pak prijdete na to, ze baterky budou na pul milionu vozu rocne po tom, co se rozjede giga factory. kdyby se jich melo vyrobit na tech 100 milionu vozu rocne tak by to jednak chctelo 200 takovych giga factories a jednak je naivni myslet si, ze na to maji vsichni. mame na to leda tak v zapadnim svete. protoze se nezajimame o problemy tretiho sveta a dotujeme takovyhle business. a kdyby cena baterek klesla, co musk tvrdi, ja nesouhlasim, tak se stane akorat to, ze baterky zacnou byt zajimave i pro jina odvetvi, treba pro stabilizaci elektricke soustavy. protoze tam taky radi nase eko. takze namisto jedne atomky mame vrtule po celem kraji a problem s nestabilitou. no a tim zase stoupne poptavka a cena a potreba dalsich giga faktoru 😉 … takze? bude 500 takovych giga tovaren dost abychom vsichni jezdili na elektrinu? cista elektromobilita je v soucasnosti krasny muskuv sen, a nejen jeho. muj nakonec taky. ale dlouho snem zustane. hooodne dlouho.

  3. To jsou dobrý kecy. VW ten
    To jsou dobrý kecy. VW ten elektrickej paskvil passat dělal x let. A nyní říkají že škodovka bude další 4 roky pracovat na tom, aby ke spalováku dali motorek a baterky schovali pod sedačky nebo do kufru? Dělají z elektromaniaků akorát blbce. Jaká další automobilka kromě tesly udělala karoserii přímo na míru elektromotoru. Žádná ani iconiq, už jen díky tomu že mají tři verze, tak čistě elektrická má motor pod kapotou a baterie v místě nádrže.

      1. Tam se nebuděj tam dělaj
        Tam se nebuděj tam dělaj jen to k čemu je konkurence, trh a předpisy a kvóty donutí a když se jim to nelíbí tak se sčuchnou s konkurencí a udělaj kartel a podvody a tak furt dokola. Jejich veškeré zelené myšlení je jen greenwashing čili vyrobíme teda těch pár zelenejch aut, ale jen proto aby jsme mohli prodat ještě miliony spalovacích popelnic dokud to jde.

Napsat komentář