S délkou 4,70 m, až sedmi místy k sezení a největším zavazadlovým prostorem ve své třídě, je Škoda Kodiaq prvním velkým SUV české automobilky. Nejnovější model značky Škoda vstoupí na trh začátkem roku 2017.
foto: Škoda
S vozem Škoda Kodiaq začíná rozsáhlá ofenzíva modelů SUV značky Škoda s cílem získat nové zákazníky a trhy. Očekává se mimo jiné vstup na americký trh.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Škoda Kodiaq – potvrzen název nového SUV, plug-in hybridu?
Karoserie Svými rozměry se Škoda Kodiaq pohybuje na horní hranici segmentu kompaktních vozů SUV. Celková délka činí 4 697 mm, šířka 1 882 mm, výška (včetně střešního nosiče) 1 676 mm a rozvor 2 791 mm. Vůz je postaven na modulární platformě koncernu Volkswagen, kde hraje velkou roli odlehčená konstrukce.
Lehká karoserie
Maximální tuhost karoserie zajišťuje rozsáhlé využití vysokopevnostních ocelí. Se základním motorem TSI a pohonem předních kol činí pohotovostní hmotnost velkého SUV (bez řidiče) pouhých 1 452 kg, u motoru 1,4 TSI s pohonem 4×4 pak 1 540 kg.
Díky preciznímu designu dosahuje nové SUV Kodiaq hodnoty součinitele aerodynamického odporu (cx) pouze 0,33. Škoda Kodiaq je jen o čtyři centimetry delší než Škoda Octavia, v rámci segmentu SUV však nabízí nadprůměrně velký interiér.
Volitelná třízónová klimatizace Climatronic s vlastním ovládacím panelem i pro cestující na zadních sedadlech je dalším prvkem, který je běžný spíše ve vyšších automobilových třídách. Elektronická parkovací brzda se aktivuje jednoduše tlačítkem.
Dostatek prostoru
Zavazadlový prostor S objemem 720 až 2 065 l (při sklopení zadních sedadel) nabízí Škoda Kodiaq největší zavazadlový prostor ve své třídě.
Je-li vůz vybaven volitelným sedadlem spolujezdce se sklopným opěradlem, vejdou se do SUV předměty o délce až 2,80 m. Součástí volitelné výbavy jsou elektricky ovládané páté dveře, které lze (také v rámci volitelné výbavy)
Škoda Kodiaq může v konfiguraci TDI/DSG/4×4 táhnout přívěs o celkové hmotnosti až 2,5 t. Pro tento účel je možno objednat elektricky ovládané tažné zařízení.
Asistent kam se podíváš
Novinkou v portfoliu je asistent pro couvání s přívěsem Tow Assist: pokud má Škoda Kodiaq připojen přívěs, při pomalém couvání převezme systém řízení vozu.
Při couvání bez přívěsu nový asistent Manoeuvre Assist brzdí, jakmile za vozem rozezná překážku. Umožňuje to vylepšená funkce zadních parkovacích senzorů.
Také adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control (ACC) funguje pomocí radaru a pomáhá řidiči udržovat zvolenou rychlost a odstup vozu Škoda Kodiaq od následovaného vozidla. Systémy Lane Assist, Blind Spot Detect a Rear Traffic Alert pomáhají řidiči při udržování směru v jízdním pruhu.
Tak trochu robotické řízení
Pomocí radaru na zádi vůz hlídá mrtvé úhly v okolí vozu a pomáhá pří couvání z parkoviště. Je-li vůz současně vybaven systémy Lane Assist a ACC spolu s převodovkou DSG, získává navíc i funkci Traffic Jam Assist. Tento asistent dokáže v hustém provozu s vozem sám popojíždět, brzdit a udržovat jízdu v pruhu, a to do rychlosti 65 km/h.
Nouzové volání (Emergency Call, eCall) je nejdůležitější funkcí služeb Care Connect: pokud jsou aktivovány zádržné systémy vozidla, je nouzové volání eCall odesláno přímo do servisního centra.
Nouzové volání je součástí standardní výbavy a je integrováno přímo do služeb Care Connect. Jeho součástí je také funkce upozornění na nehody a stejně tak i volání v případě poruchy. Do Care Connect je zahrnuta i proaktivní servisní služba.
Pokud je tato služba aktivována, jsou všechna potřebná data vozidla odeslána do servisu před jeho návštěvou. Třetí službou Care Connect je vzdálený přístup.
Zatím jen jako benzín a diesel
Motory Paletu motorů pro uvedení modelu Škoda Kodiaq na trh tvoří pět agregátů, dva motory TDI a tři TSI. Jejich zdvihový objem se pohybuje od 1,4 do 2,0 l, výkon od 92 kW (125 k) do 140 kW (190 k).
Benzinové i naftové agregáty mají turbodmychadlo, přímé vstřikování paliva a splňují požadavky emisní normy EU 6. Všechny motory jsou vybaveny systémem Start-Stop, rekuperací brzdné energie a výkonným tepelným managementem, spotřeba tak zůstává i přes vysoký výkon nízká.
Převodovky Škoda Kodiaq přichází s výběrem několika technologií převodových ústrojí. V závislosti na konkrétní motorizaci může být vůz vybaven buď šestistupňovou manuální převodovkou nebo převodovkou DSG se šesti nebo sedmi stupni.
Nové převodovky
Nová sedmistupňová dvouspojková převodovka má ve voze značky Škoda premiéru. Jedná se o variantu konstruovanou pro silné motorizace s točivým momentem do 600 Nm. Převodovka DSG je kompaktní a umožňuje bleskurychlé a komfortní řazení.
Řidič může sedmistupňovou převodovku DSG využívat buď v automatických režimech D a S, řadit ručně pákou voliče, nebo tzv. pádly pod volantem. Pokud je ve volitelné výbavě Driving Mode Select – tedy volba jízdního profilu – navolen režim Eco, aktivuje se funkce volnoběhu: jakmile řidič při rychlostech nad 20 km/h uvolní pedál plynu, odpojí se motor od zbytku pohonné soustavy a Škoda Kodiaq tzv. plachtí.
Pro většinu motorizací je k dispozici pohon 4×4 s elektronickým řízením. Ten přináší velké výhody v oblasti trakce, stability a bezpečnosti jízdy – i mimo silnice.
Pohon všech čtyř kol
Srdcem pohonu 4×4 je elektronicky řízená lamelová spojka. Systém pohonu všech kol je výkonný a rychlý. Jeho řídicí jednotka permanentně propočítává ideální hnací moment pro zadní nápravu.
Díky prediktivnímu řízení, v závislosti na aktuální situaci, je tak ztráta trakce téměř vyloučena. Při brzdění motorem nebo při nízkém zatížení, je z důvodu hospodárnosti poháněna pouze přední náprava.
Podvozek I podvozek modelu Škoda Kodiaq vznikl díky rozsáhlému know-how značky. Některé díly přední nápravy typu MacPherson jsou z hliníku, ocelová víceprvková zadní náprava zachycuje separátně podélné i příčné síly.
Posilovač řízení, využívající efektivní elektromechanický pohon, umožňuje přesný kontakt s vozovkou a úzce spolupracuje s některými asistenčními systémy modelu Škoda Kodiaq.
Až tam dají 100kWh baterii
Až tam dají 100kWh baterii a pohonou jednotku nebo dvojku a nabíjecí možnost u SC, nebude to vůbec špatné.
Vidím facelift Seat Ateca.
Vidím facelift Seat Ateca.
Krásný, kéž by byl i
Krásný, kéž by byl i jako EV či sériový hybrid.
Napište radši vo
Napište radši vo tomhle
http://www.e-go-mobile.com/en/
Co tady ten sračkomet
Co tady ten sračkomet vůbec dělá? Škodofka koupila hybrid.cz?
Spalovcí Popelnice Šáde
Spalovcí Popelnice Šáde Kodiaq co rozprašuje zas a jen RAKA nemá na HYBRIDU co pohledávat. To je ofcofílije hodná AUTO.CZ 😉
To bylo řečí, jak to bude
To bylo řečí, jak to bude hybrid a nakonec dvě variantu dieselu.
přesně, další poruchový
přesně, další poruchový rakovinový šmejd, co vydrží max 7 let, i 12 let stará škodovka je spolehlivější
Pokud si dobre pamatuju,
Pokud si dobre pamatuju, hybrid byl ohlaseny na 2018-19. Takze co je tak prekvapiveho na tom, ze neni ted…
Proč je tady reklama na
Proč je tady reklama na zbytečně velké SUV co akorát smrdí z výfuku ? Co to má společného s elektro/hybridy ?
Očekáváme, že tento
Očekáváme, že tento model se dříve či později začne prodávat také jako plug-in hybrid.
do té doby sem nepatří,
do té doby sem nepatří, je to jen další zástupce poruchových fosilů, na to stačila malá aktualitka, že přichází a plánuje se hybrid (kterej stejně bude směšný a předražený)
Až todle bude hybrid, tak
Až todle bude hybrid, tak už spadne kategorie hybridů taky do regulérních sračkometů.
všechny hybridy jsou
všechny hybridy jsou směšné, předražené sračkomety
Tak už tam taky žuchli.
Tak už tam taky žuchli.
Já očekávám, že tento
Já očekávám, že tento model ve verzi plug-in hybrid (s elektrickým dojezdem sotva 20km na šichtu z RK do Kvásin a z5t) se prodávat bude později nebo vůbec jak je u lidové áftamakecálky Šáde zvykem ;))
Neuvěřitelně chabá
Neuvěřitelně chabá výmluva.