Logistika závodu Škoda Auto v Mladé Boleslavi intenzivněji sází na interní dopravu s elektrickým bateriovým pohonem. Elektrický tahač se dvěma přívěsy byl nyní v pilotním projektu navíc vybaven solárními panely.
foto: Škoda
Fotovoltaické moduly nabíjejí li-ion baterie během jízdy. Škoda si od využití solární energie v provozu tohoto vozu slibuje průměrnou roční úsporu energie přibližně 10 %. Pokud se během testování využití fotovoltaiky osvědčí, dojde k jejímu výraznějšímu nasazení.
Solární moduly jsou namontovány na střechách přívěsů, a protože během jízdy nabíjejí trakční baterie tahačů, mění tyto vozy méně často baterie v nabíjecích stanicích.
Solární tahač spotřebuje přibližně o 10 % méně elektřiny ze sítě a zároveň dosahuje delších časů v provozu mezi nabíjecími cykly.
Akumulátory vozidla se zpravidla plně nabijí ze solárních panelů během víkendu. V závodě Mladá Boleslav během jednoho dne tyto bateriové, elektricky poháněné tahače ujedou téměř 70 kilometrů.
ZAJÍMAVOST: Logistika Škoda využívá celkem sedmnáct elektricky poháněných bateriových tahačů Still R 07
Nabíjení je prostřednictvím senzorů monitorováno a jeho průběh je zaznamenáván. Pro každý provozní den tak lze zjistit, jak dlouho nabíjecí cyklus trval, kolik energie pocházelo z elektrické sítě a jakým podílem přispěly solární panely.
Tato data jsou průběžně ukládána a následně budou vyhodnocována v rámci semestrálního předmětu „Green Logistics“ na Škoda Auto Vysoké škole. Kromě elektrického tahače s dodatečnými solárními panely je v závodě Mladá Boleslav nasazeno dalších patnáct bateriových, elektricky poháněných logistických tahačů.
Tyto soupravy doplňují elektrickou energii výlučně v nabíjecích stanicích, kde dochází k výměně baterie. V rámci strategie ochrany životního prostředí si Škoda dala za cíl využívat ve vnitropodnikové logistice část vozů na alternativní pohony.
Pro blízkou budoucnost má český výrobce automobilů vizi, že většina subdodavatelů (sídlící v blízkosti závodu Škoda Auto) bude komponenty do hlavního výrobního závodu přepravovat také pomocí nákladních vozů na alternativní pohony.
Elektro-ofenzíva u vozidel logistiky tvoří další stavební kámen v aktivitách společnosti Škoda Auto v oblasti ochrany životního prostředí. Firemní strategie „GreenFuture“ zahrnuje také další oblasti, např. ekologicky šetrné vozy Škoda během celého jejich životního cyklu – od výzkumu a vývoje, jejich provoz, až po ekologickou recyklaci.
Stěžejní jsou přitom vozy, které produkují nízké emise. V nabídce značky je v současné době 107 variant modelů s emisními hodnotami pod 120 g CO2/km, z toho 37 modelů s hodnotami pod 100 g CO2/km.
V oblasti „Green Factory“ Škoda realizuje četná opatření s cílem co největší úspory zdrojů ve výrobě. Díky snížení spotřeby energie a vody, snížení produkce množství odpadů a emisí CO2 a tzv. těkavých organických sloučenin (Volatile Organic Compounds, VOC), snížila Škoda zatížení životního prostředí mezi lety 2010 a 2015 o 35,8 %.
Za účelem urychlení tohoto pozitivního trendu byly stanoveny ještě ambicióznější ekologické cíle. Podle těchto cílů automobilka Škoda do roku 2018 sníží dopady své výroby na životní prostředí oproti roku 2010 o 45 %, tj. zredukuje je téměř na polovinu.
K naplnění cílů strategie „GreenFuture“ přispějí také optimalizace logistiky ve vztahu k životnímu prostředí, jakou je např. elektricky poháněná závodová doprava.
Takove pokrytecke kecy od
Takove pokrytecke kecy od automobilek nemam vubec rad. Koukejte vyrabet poradne EV a budete verohodnejsi.
Doufam ze jednou budete souzeni za obecne ohrozeni pro napomahani nebezpecneho otraveni atmosfery.
+1
+1
Hodne lidi tady resi auto
Hodne lidi tady resi auto exhalace ale pasivni koureni v restauracich prumysl letecka a lodni doprava to nikdo.Tam je 100x vic sracek nez ze fosilu ( po vasem).
Pasivni koureni – v kuracke
Pasivni koureni – v kuracke restauraci nebo hospode jsem nebyl ani nepamatuju, a to chodim dost casto…
Letecka a lodni doprava vyrabi v mistech, kde lidi bydli nesrovnatlene mensi bordel nez auta….
Ja to tady psal ze mame EV
Ja to tady psal ze mame EV logistiku ta co je na obrazku + v hale jezdi EV vozitka „matylda“ 🙂 co vozi po vyznacene trase asi 4 vozejky na montazni linku, ale jde spise o usporu 400k na cloveka rocne nez na EKO 🙂 nekdo si totiz podal zlepsovak lol.
Tak voziky, jesterky,
Tak voziky, jesterky, retracky a podobna vozitka se na elektriny delaji uz dlouho, z casi i proto, aby nedelaly v halach smrad…
ani nápad! koukejte taky
ani nápad! koukejte taky spalovat po halách, at se vám pěkne pracuje při inhalaci těch zdraví prospěšných rajských plynů jako lidi na ulici co votravujete :))
PS: víš jak si bežný čech váží německý šáde?? Jen dokať platí … 😀
Ja tobe nerozumet ceska
Ja tobe nerozumet ceska tataro 🙂
Potlesk za elektrickou
Potlesk za elektrickou vnitrozávodní dopravu. Ještě větší potlesk za využití FVE pro její pohon. Pískot a rajčátka za spalovací výrobky pro osobní dopravu.
Aneb jak by řekl Cimrman: A není to málo, milý Škodo?
Jesterky se pouzivaji uz tak
Jesterky se pouzivaji uz tak dlouho, ze mame tleskat, kdyz si koupili uz xtou generaci za poslednich 40let?
Vase otazka „neni to malo“ je vtipna, maji vas kde chteli, neco co pouzivaji desetileti ted diky vam nastavili jako novinku… 😀
Takze zhrnuto, neco co skodovka pouziva desitky let koupi nove generace zacala teprve setrit, prtoze teprve ted to dala do PR zvastu a kazde se p.s.r. jak je ten skoda ekologicka, minimalne napise, „dobry, chtelo by to vic“ 😀
Tajdlenc sou nějaký
Tajdlenc sou nějaký státní pindy o elektromobilech jesi to někoho zajmá…
zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/mladkuv-urad-rozda-podnikatelum-40-milionu-na-nakup-elektromobilu
dostali rozkaz nezahrnout
dostali rozkaz nezahrnout Teslu v žádném případě, ani M3, dostali rozkaz podořit jen ubohé parodie na el. vozy, tedy toto naprosto ničemu nepomůže, protože jen Tesla opravdu chce el. vozy, ne terorismus a rakovinu
néééé šáde už
néééé šáde už nééé, fakt ne ne a ne i kdyby tam jezdili po hale všici včetně generála na elektrokolech :)))))
Do tý doby dokať nenapraví Vahlandovic ukončení výroby VW ŠKODA Octavia Green E-Line 2011
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/
Ta se přece nikdy
Ta se přece nikdy nevyráběla.
tady je vidět, jací ve
tady je vidět, jací ve Škode (VW) pracují pokrytci, zloději a podporovatelé terorismu ropou
sami využívají el. motory, aby ušetřili na spotřebě i servisu, ale nám cpou rakoviny a terorismus
ŠKODU UŽ NIKDY NEPODPOŘÍM, od nich už ani jedu rakovinu (vlastěn už nikdy žádnou rakovinu)…
opravdu prvni? ale notak 😀
opravdu prvni? ale notak 😀
Tak jasne PR rekla, ze ANO
Tak jasne PR rekla, ze ANO :D, ze jesterky(elektricke) se pouzivaji nekolik desetileti se zamlci, koupi novou generaci a daji to do novin. Co se stane? Preci se timto okamzikem zmenila skoda z automobilky co s.r. na EV na automobilku co je lidrem trhu s EV 😀
Boze fakt jsou ve skodovce manazeri tak hloupi, ze si mysli, ze toto nekdo zbasti? Mam dojem, ze od doby co velke podniky (prumyslove) zacali vest ekonomove co o vlastni vyrobe vi jenom z obrazku prezentaci jde prumysl evropy do kytek 🙁