Po CNG verzi nové Škoda Octavia se podle všeho v roce 2016 dočkáme také plug-in hybridní verze nové generace modelu Škoda Superb. Tvrdí to alespoň britský magazín AutoExpress.
foto: Škoda Auto
Už dříve jsme informovali, že Volkswagen připravuje záplavu plug-in hybridů. To se potvrzuje v těchto měsících, kdy německý koncern uvádí na trh Golf GTE plug-in hybrid (představil jej na autosalonu v Ženevě). Kromě toho ale také víme, že i v Mladé Boleslavi se budou vyrábět plug-in hybridy (a možná i elektromobily).
Díky zprávě magazínu AutoExpress už jsou teď plány Volkswagenu zas o něco jasnější. Oproti původně spekulované Škodě Octavia dostane plug-in hybridní pohon nová generace modelu Škoda Superb, která přijde na trh v roce 2016. Vlajkový model automobilky Škoda bude z velké části vycházet z aktuálně uváděné osmé generace modelu Volkswagen Passat.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Škoda bude ve svých autech podporovat Android
Hybridní pohon by měl, stejně jako v Passatu, nabídnout 1,4l TSI motor o výkonu 154 koní a 107koňový elektromotor. Celkový výkon bude 208 koní a 400 Nm toč. momentu. Jde o stejný pohonný systém, který se objeví právě také v modelu Golf GTE a pravděpodobně i dalších modelech koncernu Volkswagen. Pouze na elektřinu ujede auto 50 km.
Proti původním spekulacím, že by plug-in hybridní pohon mohl získat model Octavia, je Superb mnohem logičtější volba. Jde o nejdražší vlajkovou loď automobilky Škoda Auto, takže se u něj ani drahá plug-in hybrid verze „neztratí“.
Očekáváme nicméně, že Škoda Octavia plug-in hybrid se na trhu také objeví, ale nejspíš až s druhou generací plug-in hybridního pohonu Volkswagen, tedy v letech 2020-2022. Tedy v době, když už např. Praha bude mít svou nízkoemisní zónu a technologie aut do zásuvky bude i v České republice přeci jen o něco lépe etablovaná než je tomu dnes.
A co se vlastně stalo s
A co se vlastně stalo s Voltem/Amperou? Už jsem o nich dlouho neslyšel a ani na fotkách ze srazu jsem si žádného nevšiml. Přitom před dvěma lety tam byly tři. To všichni jejich majitelé už mají Tesly?
S Amperou to v Evropě
S Amperou to v Evropě vypadá bledě, Opel podle všeho prodej zcela ukončí. Postupně skončí i Volt.
A co takhle zkombinovat CNG
A co takhle zkombinovat CNG s plug-in hybridem? Pak by cena za km mohla být prakticky na úrovni elektromobilů 😉
Zkoušeli to v Rusku a
Zkoušeli to v Rusku a nevyšlo to, takže prostor tu je 🙂
Nojo, jenže to nevyšlo
Nojo, jenže to nevyšlo pravděpodobně kvůli ruskému lemplovství, ne, že by to nešlo technicky 😉
Nebo „neekonomičnosti“.
Nebo „neekonomičnosti“.
Ono koupit elektromobil či hybrid za 900k a přitom dostat auto, ktere se v benzinu prodává za 290k. Je to ekonomicke? Nemusí být lempl ten, kdo to odpíská, protože přijde na špatnou ekonomiku za současné legislativy…
Sam sem kupoval diky nahodne koupi CNG, ale nove bych diky cene nekoupil…
Tak dle vyjádření
Tak dle vyjádření Prochorova, který za tím Yo-Mobilem stál, ta cena měla být velice nízká. Otázka je, jestli jeho konstruktéři vůbec znali reálnou hodnotu komponent a pod. Mně z toho spíš vyplývá, že celý ten projekt stál dost na vodě a vůbec to neměli propočítané, promyšlené a pod. Prostě, jak říkám, ruské lemplovství 😉
Uvítal bych plug in hybríd
Uvítal bych plug in hybríd s větším dojezdem…například 80 km s pohonem na LPG….To by byl skutečně levný provoz 🙂
Toyoty HSD sa daju pretsvat
Toyoty HSD sa daju pretsvat na LPG….vyhovuje tomu aj vysoky komresny pomer motora…Auris HSD spotreba (realna-nie rozpravky vyrobcu)..cca 5,5 litra LPG.
Teď jsem zrovna jeden LPG
Teď jsem zrovna jeden LPG Prius viděl v inzerci. Popravdě za sebe mi to přijde jako pitomost degradovat téměř bezúdržbové nezničitelné auto s už tak malou spotřebou na něco, co nesmí do podzemních garáží, musí ročně na kontorlu a další zbytečnosti. Pokud někdo jezdí primárně štreky po dálnici, rozumněji vychází nafťák.
Prius je bezúdržbový,
Prius je bezúdržbový, protože je kvalitní a dobře řešený. LPG také lze koupit kvalitní, jmenuje se Vialle, vyrobené v holandsku a má 3x delší životnost, než běžné přestavby. Seřizuje se pouze jednou, při instalaci, podobně jako ECU vašeho motoru.
Když pojedete do podzemní garáže s LPG, víte co se stane? Nic.
E85 má nízkou výhřevnost, to se snad vyplatit nemůže.
A co úprava na E85. Také
A co úprava na E85. Také sníží náklady. Sníží emise. Není třeba jezdit na každoroční kontroly těsnosti systému.