Mladoboleslavská Škoda Auto zazářila na autosalonu v Paříži s elektrickou Octavií. Včera uspořádala automobilka pro novináře exkurzi do svého vývojového centra v Mladé Boleslavi. Po zajímavé prohlídce následovalo několik otázek pro šéfa centra týkajících se také elektromobility.
Technologické centrum Škoda Auto v Mladé Boleslavi je nová budova postavená hned u řeky Jizery. Proti záplavám je zabezpečena tak, že stojí na sloupech. Exkurze byla uspořádána u příležitosti dvouletého výročí otevření centra. Zároveň byl nově zahájen provoz akustických laboratoří, kam jsme také nahlédli.
Autosalon Paříž 2010: elektrická Škoda Octavia, nová řada Greenline
V centru, které zaměstnává přes 1600 lidí a zabírá plochu 26 376 m2 dnes probíhají mimo jiné dlouhodobé životnostní zkoušky, simulace provozu elektronických systémů vozů, akustické testy vnitřní hlučnosti automobilů a řada dalších jednotlivých procesů.
„Technologické centrum společnosti Škoda Auto je elementární součástí technického vývoje,“ řekl Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za oblast technického vývoje. „Navazujeme tím také na dlouhou tradici vývoje a konstrukce automobilů v České republice,“ dodal.
V jedné z obrovských místností byl k vidění také zaparkovaný prototyp Škoda Octavia Green E Line. Elektrická Škodovka na pařížském autosalonu rozvířila vody. Auto vážící díky bateriím téměř dvě tuny je mimo jiné vybaveno střešním solárním panelem, který dodává energii klimatizaci.
Co se týká elektromobility, tak i tímto směrem je vývoj v technologickém centru zaměřen. V tomto směru Škoda Auto využívá spolupráce prakticky se všemi univerzitami v České republice. Partnery jsou především ČVUT Praha, TU Liberec, ZČU Plzeň, VUT Brno a VŠB Ostrava. Kromě elektrického pohonu ale univerzitní týmy zkoumají i jiné alternativy.
Ekharda Scholz na otázku, zda bude Škoda Auto přijímat do technologického centra také v budoucnu nové pracovníky, jednoznačně odpověděl, že ano. Nové pracovní síly se budou zaměřovat právě především na oblast elektromobility.
Systémy elektrického pohonu bude centrum vyvíjet v celokoncernové spolupráci s Volkswagenem. Dělat něco „na vlastní pěst“, něco exkluzivního, by se dnes jednoduše nikdy nevyplatilo. Ostatně, už dnes technologické centrum pro celý koncern Volkswagen vyvíjí například bubnové brzdy pro zadní nápravy.