Nabídka jízdní kol značky Škoda pro rok 2013 je díky 10 modelům širší a bohatší, než kdykoliv předtím. Nabídka vyhoví širokému spektru využití i věkových kategorií: od dětských a juniorských, přes horská, krosová až po silniční kola. Poprvé jsou v nabídce horská kola ve stále žádanějším rozměru 29″.
foto: Škoda Auto
Škoda Originální příslušenství představuje novou kolekci jízdní kol pro rok 2013, zahrnující celkem deset modelů pro různé druhy využití a různé věkové skupiny, pro úplně nejmenší cyklisty je v nabídce dokonce i odrážedlo. Tři modely horských kol jsou ve stále populárnějším rozměru 29″.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
POZVÁNKA: Nové technologie – BIKE-SHARING
Na vzhledu jednotlivých kol se podíleli specialisté z oddělení designu mladoboleslavské automobilky. Designu dominuje bílá, zelená a černá barva, každé jízdní kolo kromě toho nese nápis Škoda. Podobně jako v minulých letech vychází jízdní kola Škoda z modelů značky Superior.
Horská i silniční kola
Pro příznivce hladkého asfaltu jsou v nabídce dvě silniční kola. Špičkový model Škoda Road Elite váží pouze 7,9 kg, má mimo jiné karbonový rám a je osazen komponenty řady Shimano-Ultegra. Také druhý model – Škoda Road – kombinuje hliníkový rám, nízkou hmotnost (8,6 kg) a moderní techniku Shimano řady 105.
Fanoušci terénních tras se mohou těšit na čtyři nové modely horských kol značky Škoda. Hned tři z nich jsou přitom v atraktivním rozměru 29″. Větší průměr kol umožňuje rychlejší jízdu a lepší překonávání terénních nerovností.
29palcová kola jsou nyní mimořádně žádaná, a proto nemohou chybět ani v nabídce kolekce jízdních kol Škoda. Jejich vrcholem je model Škoda MTB 29 Elite s karbonovým rámem, osazený komponenty Shimano Deore XT a SLX. Celková hmotnost speciálu je pouhých 11,7 kg.
29 palců stále oblíbenějších
Střed nabídky tvoří model Škoda MTB 29+ s podobnou výbavou jako jeho špičkový sourozenec “Elite” a hmotností 13,2 kg. Nárokům rekreačních cyklistů plně vyhoví základní model 29″ horských kol – Škoda MTB 29.
Kombinace hliníkového rámu, odpružené přední vidlice, 21 převodů a hmotnosti 14,4 kg zajišťuje bezpečné a komfortní rekreační svezení. V nabídce je dále model Škoda MTB 26, který disponuje hliníkovým rámem, hydraulickými kotoučovými brzdami a komponenty Shimano Alivio a Deore.
Cyklistický univerzál v podobě krosového kola Škoda Cross se pro kolekci 2013 dočkal vylepšení – krom jiného klesla jeho hmotnost o 0,7 kg. Vhodnou nabídku má Škoda i pro děti a mládež. Horské kolo Škoda Junior nabízí stejnou techniku jako u „dospělých“ kol, avšak v rozměrech vhodných pro děti.
Pro malé cyklisty
V porovnání s loňským modelem nyní vyjíždí na ráfcích o rozměru 20″, což více vyhovuje skutečným potřebám malých cyklistů. Pro ještě mladší děti je pak určeno kolo Škoda Kid. A pro úplně nejmenší je v nabídce odrážedlo Škoda Mini.
Aktuální kolekcí jízdních kol česká automobilka opět dokládá svůj hluboký vztah k jízdním kolům. Ta ostatně stála u prvních úspěchů firmy z Mladé Boleslavi. Již na konci 19. století – v prosinci 1895 – založil mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement společnost Laurin & Klement vyrábějící jízdní kola.
V prvních letech vyráběli oba průkopníci mobility jízdní kola značky Slavia, od roku 1899 pak motocykly pod značkou Laurin & Klement (L&K) a od roku 1905 konečně i svůj první automobil, vůz Voiturette A. V roce 1925 došlo k fúzi firmy L&K s koncernem Škoda.
Závody pro všechny
Těsné sepětí značky s cyklistikou dnes Škoda Auto potvrzuje mj. také svými rozsáhlými sponzorskými aktivitami. Vedle mezinárodních cyklistických závodů, jako jsou Tour de France a Giro d’Italia, podporuje Škoda Auto již několik let i cyklistické aktivity v České republice.
Patří mezi ně například oblíbená série Kolo pro život, největší série amatérských závodů horských kol na světě. V uplynulých třinácti letech se tohoto seriálu zúčastnilo celkem zhruba 160 000 profesionálních a amatérských cyklistů, z toho 20 000 jen v roce 2012.
Pro ty závodníky, kteří jsou rádi pánem svého času a neradi se tlačí na startu, nabízí Škoda Auto v České republice individuální cyklistickou soutěž Virtual Cup. Závodí se na jedné z 16 předem stanovených tras s GPS přístrojem a výsledky se nahrávají a porovnávají na www.virtualcup.cz.
Volkswagenu teče do bot a
Volkswagenu teče do bot a proto se s Laurinem a Klementem vrací ke kořenům?No hodně štěstí hoši.
Jo dobrý ( smích ) Vtipný
Jo dobrý ( smích ) Vtipný trefný komentář
A co nějaké elektrokolo?
A co nějaké elektrokolo? Nebo raději CNG? 🙂
To oni, bohužel, neumí.
To oni, bohužel, neumí. Snad něco na naftu…
Což o to, oni by to uměli
Což o to, oni by to uměli (ať už licenčně koupit nebo možná vyvinout své), ale nemají na to povolení shora 🙁