Siemens a BMW vyvíjejí bezkontaktní nabíjení elektromobilů

elektromobily BMW Siemens indukční dobíjení

Také společnosti operující v oblasti jsou si dobře vědomy nekonečné pohodlnosti lidské populace. Tu stále více obtěžuje nabíjet své přístroje, třeba nebo , pomocí „otravných“ kabelů a tak na řadu přicházejí systémy bezkontaktního . Tento trend se jistě brzy nevyhne ani odvětví elektrických .   

Z tohoto důvodu firma Siemens ve spolupráci s automobilkou vyvinula indukční nabíjecí systém určený k nabíjení , který představuje na veletrhu Hannover Messe 2011. by se tak v budoucnu mohly dobíjet například při stání na křižovatkách nebo při parkování u nákupních center.

Nový indukční nabíjecí systém je připojen na veřejnou síť skrze primární cívku, která je zabudována do země. Sekundární cívka je integrována do , přičemž optimální vzdálenost obou cívek při nabíjení má být v rozmezí osmi až patnácti centimetrů.

V aktivním nabíjecím procesu vybudí primární cívka magnetické pole, díky kterému se začne indukovat elektrický proud v sekundárním obvodu a následně dojde k nabíjení .

Účinnost indukčního nabíjení je podle Siemensu minimálně 90%. Vývoj prototypu s nabíjecím příkonem 3,6 kW je již tak daleko, že se plánuje jeho ostrá zkouška v .

Testování v reálných podmínkách města začne během letošního června a poskytne výrobci důležité informace potřebné pro následnou integraci systému do sériově vyráběných vozidel.

Podle slov výrobce je tato technologie dalším krokem ve snaze o zlepšení přijetí elektromobilů širokou veřejností. Na projektu se podílí i ministerstvo životního prostředí.

Čtyři komentáře u “Siemens a BMW vyvíjejí bezkontaktní nabíjení elektromobilů”

Napsat komentář