Společnost RWE zprovoznila v Praze svou první nabíjecí stanici pro elektromobily v České republice. Rychlodobíjecí stanice, kterou RWE představila vloni na prestižním ženevském autosalonu, je řidičům k dispozici v Limuzské ulici u sídla RWE Transgas.
foto: RWE
U nabíječky RWE je možné nabít baterii kompatibilních elektromobilů do pouhých třiceti minut. To je dvacetkrát rychleji než z běžné zásuvky. Nabíjení u nové veřejně přístupné stanice bude minimálně do konce roku 2012 zdarma.
Jak se v Praze dobíjejí elektromobily
McDonalds doplní síť dobíjecích stanic v České republice
Českou republiku má pokrýt síť rychlodobíjecích stanic pro elektrická auta
„Tato kombinovaná nabíjecí stanice je vlajkovou lodí RWE v koncernovém projektu pro rozvoj elektromobility. Její unikátní technické řešení umožňuje rychlé nabíjení střídavým a velmi rychlé nabíjení stejnosměrným proudem. Minimálně do konce letošního roku si ji mohou řidiči vyzkoušet zdarma. Stanice je také naším příspěvkem do programu Praha elektromobilní,“ řekl Martin Herrmann, předseda představenstva RWE Transgas.
Najděte si stanici na naší mapě dobíjecích stanic
Kombinovaná stanice RWE spojuje technologie nabíjení střídavým proudem (AC) s výhodami rychlého nabíjení stejnosměrným proudem (DC). S výkonem až 22 kW AC a až 50 kW DC umožňuje nabíjecí stanice dvacetkrát rychlejší nabíjení elektromobilů ve srovnání s běžnou zásuvkou pro domácnost.
„Stanice nabízí také rychlé AC dobíjení do hodiny pro novější automobily, které budou disponovat vhodnou technologií. Výhodou našich nabíjecích stanic je jejich online připojení na dohledové centrum RWE a možnost integrace v rámci chytrých sítí,“ uvedl Pavel Tomíček, manažer RWE pro rozvoj elektromobility.
V Česku RWE odstartovala projekt rozvoje elektromobility v loňském roce. Mezi velkými zákazníky a městy začala s analýzou poptávky, účastní se projektu Praha elektromobilní a pro účely testování si pořídila první dva elektromobily Citroen C-Zero.
RWE je v současnosti s více než 1600 dobíjecími místy v 17 zemích největším provozovatelem inteligentní dobíjecí infrastruktury pro elektromobilitu v Evropě. Zákazníky RWE v jednotlivých zemích jsou především města a obce, distributoři energií a provozovatelé vozových parků.
RWE momentálně vyvíjí mezinárodně použitelné IT řešení pro zúčtování, fakturaci a správu dat. V Německu už společnost nabízí mobilní platbu za odebraný proud prostřednictvím SMS.
téhle rychlodobíjecí
téhle rychlodobíjecí stanici rwe rozhodně na pravé straně rychlodobíjení nefunguje,jestli funguje mennekes na levé jsem vzteky nezjišťoval,s prominutím,oni si v článku kálí do huby,stojí to tam jak mrcha k ničemu,to je podpora elektromobility a rozhodně není vypnutá od včerejška,ke každě stanici extra kartu,pre,čez,eon,rwe…a nakonec nabíjím z okna čtyřicetimetrovým prodlužovákem?ať jdou do hajzlu
To je sice pěkné, ale
To je sice pěkné, ale pokud skutečně chtějí podpořit elektromobilitu proč ty rychlodobíjecí stanice nerozloží rovnoměrně po republice. Kdyby byli ty tři rychlodobíjecí stanice v rovnoměrných rozestupech kolem D1 tak už by se dalo elektromobilem dojet na většinu území republiky.
Kdo přijede druhý bude
Kdo přijede druhý bude naštvaný a třetí chytne nervy a odjede a možná domu nedojede 😀
Čecháček vezme kabely s
Čecháček vezme kabely s krokodýlkama a napíchne se k prvnímu motoristovi paralelně, čímž zdvojnásobí kapacitu stanice!
Vůbec nelze předpokládat,
Vůbec nelze předpokládat, že přijede druhý, natož třetí – nabíjecích stanic je v ČR víc než e-aut. A tento poměr se v neprospěch vozidel stále zvětšuje.
Nabíjecích stanic v ČR –
Nabíjecích stanic v ČR – těch profesionálních, skutečných dobíjecích stanic, nikoliv jen stojanů se zásuvkou nebo dokonce zásuvek jako takových – zatím v ČR rozhodně víc než samotných elektromobilů není. Počet elektromobilů se odhaduje na několik málo stovek (přesná čísla z našich drahých ministerstev ne a ne dostat) a stanic je všehovšudy – podle naší mapy – něco málo přes dvacet. Ale těšíme se až to bude naopak :).