Aliance automobilek Renault a Nissan, které pevnou rukou vládne Carlos Ghosn, za posledních 4,5 roku prodala 250 000 elektromobilů. Tím jubilejním byl Renault Zoe.
foto: Renault
Nejprodávanějším elektromobilem na světě a zároveň všech dob zůstává i nadále Nissan Leaf. Od uvedení auta na trh v listopadu 2010, se ho prodalo již 180 000 kusů. Celkově má Nissan za tu dobu na kontě už 185 000 prodaných elektroaut.
Jen během prvních pěti měsíců letošního roku prodala aliance celkem 31 700 elektromobilů. To je o 15 % více než za stejné období loňského roku.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Prodej aut do zásuvky v Británii zažívá boom
V roce 2014 se prodalo 320 000 elektrických aut
Auta do zásuvky tvoří až čtvrtinu nově prodaných aut v Norsku
V nabídce má celkem pět plně elektrických modelů: osobní vozy Nissan Leaf a Renault Zoe, elektrické dodávky Nissan e-NV200 a Renault Kangoo Z.E. plus elektrické vozítko Renault Twizy.
Největším trhem pro elektromobily Nisssan Leaf jsou USA (80 000), Japonsko (53 500) a Evropa (41 500).
Jen pro zajímavost, jubilejní elektromobil s číslem 250 000 si koupil počítačový inženýr Yves Nivelle, který jej vyměnil za své 21 let staré dieselové auto.
Využil přitom štědré nabídky francouzské vlády na slevu („šrotovné“) v hodnotě 10 000 euro při nákupu nového auta, která se přidává k již existujícím dotacím. Renault Zoe je tak ve Francii doslova za hubičku.
No hlavně ty prodeje
No hlavně ty prodeje udělal Leaf – správně nastavená strategie a globální prodej. To že Renault koketoval s konvenčním vozem s baterií v kufru (Fluence ZE) nebo to zkouší s hračkami typu Twizy, bylo evidentně střílení slepými. Rovněž Zoe, který je jinak povedeným autíčkem, ale u kterého zákazník nemá jinou možnost, než baterii docela draze pronajímat, nebude mít na růžích ustláno. A to nemluvím o faktu, že mimo západní Evropu si Renault ani neškrtne. Nissan jako globální výrobce je v mnohem lepší pozici a já to vidím za dva roky na velký duel Leaf II a Model 3.
Na 116-tom zjazde vlastnikov
Na 116-tom zjazde vlastnikov Nissanu padli zaujimave informacie na nasledujuci financny rok 2015 (od 1 Aprila 2015 do 31 March 2016). Hodinovy zaznam tu:
http://nissannews.com/en-US/nissan/usa/releases/nissan-holds-116th-ordinary-general-meeting-of-shareholders
Mna osobne zaujal modry Nissan Leaf ako “Advanced R&D Electric Vehicle” a slova Carlosa Ghosna o tom, ze dnes existuju len dve osvedcene moznosti zvysenia doajzdu EV. Prvou je obrovska siet nabijacich stanic (Japonsko) a druhou je zvyseny dojazd vdaka vacsej baterii. Nadalej budu pokracovat v pokrocilom vyskume baterii, pricom nepockaju na konecny vysledok, ale uz na konci tohto sa dozvieme nieco nove…
To by mohlo znamenat potvrdenie dohadov ze Leaf 1 s 30 kWh bateriou a o 20% zvacsenym dojazdom by skutocne mohol prist uz tento rok a Leaf 2 s doajzdom 400km v 2017. Ten bol podla mna ukazany aj na prezentacii, kedze jeho podlaha bola dost znizena, zrejme o dalsie baterie:
https://transportevolved.com/wp-content/uploads/2015/06/2015-Nissan-Ordinary-General-Meeting-Plus-LEAF-6.jpg