Renault končí s výrobou elektromobilu Fluence Z.E.

Francouzský Renault, operující v alianci s japonským Nissanem, kupodivu patří mezi přední světové výrobce elektromobilů. Na trhu měl až donedávna čtyři modely – Renault Fluence Z.E., Renault Kangoo Z.E., Renault Twizy a nově Renault Zoe. Jenže výroba prvního jmenovaného právě končí.

Z elektromobilu Renault Fluence Z.E. by prý mohl být sběratelský kousek. No, hmm… asi ne.
foto: Renault

Elektrický sedan Renault Fluence Z.E., který vycházel z klasického „fosilního“ Fluence, jednoduše neměl takový odbyt, aby se jej nadále vyplatilo v továrně v Turecku vyrábět.

Renault měl původně s elektrickým Fluencem velké plány v Izraeli a dalších zemích, kde působila společnost Better Place. Jenže ta před časem zkrachovala.

Elektromobil Fluence byl totiž jedním z prvních elektrických aut, které nabízely možnost výměny baterií. Vysoká cena a nepříliš přesvědčivé parametry ale k autu mnoho zájemců nepřitáhly. Renault nicméně bude i nadále podporovat majitele elektrických Fluenců v Izraeli.

Základní specifikace Renault Fluence Z.E.:

Výroba od: 2011
Výroba do: 2013
Baterie: 22 kWh
Dojezd: 185 km
Hmotnost: 1543 kg
Cena (Francie): €26 300 (v přepočtu asi 710 000 Kč)

Podle jakéhosi obskurního magazínu Globes by se prý dokonce z elektromobilu Fluence Z.E. mohl stát „sběratelský kousek“. Především proto, že bylo vyrobeno tak málo kusů. K srpnu 2013 se jich prodalo 3644, z toho přibližně 2200 aut bylo registrováno v Evropě.

20 Comments on “Renault končí s výrobou elektromobilu Fluence Z.E.”

  1. Hele, díval jsem se nyní
    Hele, díval jsem se nyní do autoscout24 a mají tam několik kousků do 220 tisíc s úplně směšným nájezdem. netušíte někdo kde je háček? Pár jich má nápis bez baterie, ale nějak mi nejde do hlavy jak to renault dělá. To to má vyndanou baterii nebo nějak na dálku zakáže auto používat? Ten pronájem baterie si nějak nárokuje a účtuje.

    1. Renault měl u těchto vozů trochu jinou filozofii
      Renault měl u těchto vozů trochu jinou filozofii dobíjení. Místo rychlodobíjecích stanic se měnil celý akumulátor. Celá výměna trvala asi tři minuty. Ty pořizovací náklady na obsluhu byly vysoké a proto provozovatel také zkrachoval.
      Renault dokonce nabízel Fluence se spalovacím motorem pro případ jízdy někam na dovolenou, kde není možnost výměny či dobití

  2. Cena by nebyla tak
    Cena by nebyla tak strašná, pokud by Renault nepožadoval ještě měsíční nájemné za baterie. Tím se snažili převrátít obchodní model a prosadit něco, co jim vytvoří pravidelné příjmy. Z tohoto pohledu vnímám jako prohru, že Ranault sice musel uznat, že tento obchodní model je nepoužitelný, ale místo aby se vzpamatoval a začal auta normálně prodávat jako Tesla nebo Nissan, tak radši dál trvá na svém a spíš stopne výrobu než by ustoupil. Zdá se to dost hloupé. Místo aby dál rozšiřovali trh elektromobilů tak vzdávají a stahují se. Jestli ono na těch konspiračních teoriích o blokování elektromobility tradičními automobilkami přecejen něco nebude…

    1. Samozrejme z 22kWh baterkou
      Samozrejme z 22kWh baterkou ziadnych 185km neurobis :)..V lete na klime mozno 120km v zime tak 80 🙂
      Neviem ci si to uvedomujete ale len TESLA ma a bude este chvilu mat rozumny dojazd,a viete preco? Lebo jedine baterie 18650 naju dostatocnu hustotu aby sa ich do auta pri rozumnej vahe voslo 50 a viac kWh.Nissan LEAF sa nema ako pri jeho technologii baterii dostat na 300km dojazd, tie baterie sa tam nevojdu (priestor/hmotnost) narast hmotnosti-znizeny dojazd.
      Tesla ma z vyrobcami dohody a pohlcuje takmer celu produkciu 18650 baterii+ fabriky co sa stavaju budu vyrabat pre Teslu. Ak tesla vyrobila 22000 aut v roku 2013 a v roku 2014 planuje 35000 a vyroba ma stale stupat odhadujem ze najblizise 4 roky nik z autom podobnym Tesle nepride, nakolko na daku masovu vyrobu nebude mat baterie.

      1. lol, to je teda „teória“ 😀
        lol, to je teda „teória“ 😀 😀 😀
        …neviem ako Nissan, ale BMW si vyrába batérie samo a netuším aké presne používa, ale určite nebude BMW robiť nič technologicky zastaralé. A pokiaľ je niekde nedostatok, tak v Číne vyrastú nové fabriky ako nič a ani menší výrobcovia nebudú mať problém a obzvlášť v prípade bateriek je práve Čína asi najpokročilejšia, takže toto teda problém určite nebude…

        1. To bohuzial nie je teoria
          To bohuzial nie je teoria ale fakt..da sa na webe dopatrat ake baterie su v leafe aj bmw a obe maju nizsiu energeticku hustotu ako 18650..a zohnat dostatok 18650 je teda problem..ma s tym problem aj Tesla..nakolko jedna tesla ich obsahuje 8000, krat tohtorocna vyroba 35000 aut sme na stovkach milionov.
          Nie postavit fabriku ne je problem, ale vyrobit kvalitnu 18650 uz ano..nehovoriac o tom ze kontratky a nove fabriky stavia panasonick prave pre Teslu. Preto tvrdim ze nik okrem TESLY najblizsie 4 roky nebude seriovo(nie par stoviek) vyrabat elektromobil s bateriou 50 a viac kWh.

          1. V i3 nájdete 8 modulov
            V i3 nájdete 8 modulov batérii (značka Samsung). Moduly je v prípade potreby možné vymieňať separátne. Spolu vážia 230 kg a majú využiteľnú kapacitu 20 kW (reálne 24 kW; posledné 4 kW ale nie je možné využiť aby sa zamedzilo poškodeniu batérií alebo vozidla). Batérie majú vlastné chladenie, pomocou tepelného čerpadla.
            Takze na 85kWh bateriu aku ma TESLA by si potreboval takmer tonu ! 1000kg a to by uz zasa nestacilo lebo by BMW i3 vazilo 2 tony a zasa by klesol dojazd a zasa by trebalo vesciu bateriu.Bludny kruh. Bateria 85kWh tesly nema ani 600kg..cize ma takmer 2* vecsiu energeticku hustotu.

            1. pro články od BMW se mi
              pro články od BMW se mi nepodařilo dohledat vůbec žádný datasheet – prostě nic. Ví se s určitostí akorát to, že výrobcem článků je korporace SB LiMotive (Samsung-Bosch), článků je ve voze celkem 96s rozdělených v 8modulech po 12s článcích. Hmotnost celé krabice(tedy nikoliv samotných článků) je zmíněných 230kg takže hmotnostní hustota vezené energie vychází na cca 95 Wh/kg. Dle oficiálních stránek BMW je k pohonu využíváno pouze 18,8kWh z dostupné energie.

              (odhady jsou, že baterie má celkem cca 22kW a články v BMW i3 mají mít 60Ah a jmen. napětí 3,75V)

              Pro srovnání krabice 85kWh baterie Modelu S váží cca 600kg, takže zde vychází komplet baterie na cca 141 Wh/kg.

                1. Co se týče baterií VW
                  Co se týče baterií VW e-UP!, hybrid XL1 a nejnovější e-Golf 2014* jsem po dlouhodobém googlení a hledání souvislostí došel k závěru, že články vyvinula japonská společnost Enax a tyto jsou následně vyráběny přímo pro VW v nějaké za tímto účelem zakoupené/vytvořené továrně – takže se dá říci že články si u VW už vyrábějí sami. Celé baterie si pak montují tak jako všichni ostatní.

                  Ty články nesou označení ENB-LM25: 3,7V – 25Ah jsou to laminované pytlíky s bočními vývody, které VW montuje do pevného hliníkového pouzdra a VW rovněž „básní“ že nevyžadují žádný termální management.

                  XL1: 60s článků – 5,5kWh
                  e-UP!: 2p102s (204 článků v 17ti modulech po 12 článcích) – 18,7kWh / 230kg celá „krabice“
                  e-Golf: 3p88s (264 článků v 27modulech po 6/12 článcích) – 24,2kWh / 318kg celá „krabice“

                  pěkný popis aut od VW je zde:

        2. BMW i Tesla si vyrabi
          BMW i Tesla si vyrabi battery packy sami, ale clanky do nich jim dodavaji jine firmy. Pro Teslu je to Panasonic, pro BMW udajne Samsung. Hlavni rozdil je v energeticke hustote a cene.

          Az se na trhu objevi prvni automobilka, ktera si bude vyrabet bateriove clanky sama, tak to bude teprve prulom… Zatim ale o nicem takovem nevim ikdyz Tesla zvazuje, ze postavi giga tovarnu na bateriove clanky, ale i tak to bude ve spolupraci s dalsima firmama, nikoli sama.

  3. Přesto díky Renaultu za
    Přesto díky Renaultu za jeho inovaci a vlajkonošství v těžkých počátečních časech. Současný nástup velkých automobilek, které se teprve dneska (a stále opatrně) odvažují elektrifikaci pohonu zavést, ale o to více se bijí do prsou s prvními modely, už si tuto metu nepřipíše.

    1. Ano – v Evropě byl v
      Ano – v Evropě byl v elektromobilitě Renault jedničkou. Rozhodně konkurentem Tesly. Asi opravdu lidé k elektromobilitě nedospěli. Není to otázka ekonomická, ta může figurovat v ČR a ostatních postsocialistických státech, v nich stále přežívá zvyk vodění za ručičku než se sám postarat. Ale vyspělá Evropa s jejich universitními vzdělanci tyto trendy nepodporuje, je otázkou jak dlouho si tedy firmy budou moci dovolit výrobu na sklad.

      1. Děkovat Renaultu za
        Děkovat Renaultu za „průkopnictví“ a zároveň trvdit, že lid nedospěl k elektromobilitě?

        Řeknu jenom jedno, kdo normální by si koupil auto a zarověň platil pronájem akumulátorů měsíčně cca 2000kč?

        Opravdu za těchto podmínek bude někdo tvrdit, že měl Renault šanci něco změnit?

        Nebyl to spíše trapný záchvěm bossů automobilek jak si udržet zisky bez nutnosti doopravdy něco nabídnout? Opravdu si bossové mysleli, že lid je až tak hloupý?

        I přes toto, chcete tvrdit, že mohli být konkurentem Tesly, která nepožadovala měsíční nájemné?

        Staníku, pokud vlastníte el. auto a platíte nájem Renaultu, pak se vám omluvím, pokud ne…

        1. souhlasím. Navíc zkuste si
          souhlasím. Navíc zkuste si někdo vzpomenout, kdy jste viděli v medií info o prodeji tohoto auta neřku reklamu nebo alespoň info, že Renault toto EV vyrábí – neviděl jsem ani na CZ ani na zahr. kanálech nebo internetu. Byl to trapný pokus, který nemohl vyjít. Ani se mi nechce věřit, že by Renault měl tak podprůměrné marketingové oddělení. Spíš to byl záměr, který měl něco dokázat…. Naštěstí ten pokus nevyšel. M.j. už se i konečně u nás začal prodávat Leaf – viděl na něj někdo někde reklamu? Většina lidí ani neví, že se něco takového prodává, jak mají něco vědět o technických parametrech a výhodách elektromobilu…..?

          1. leaf nie je dobry do naseho
            leaf nie je dobry do naseho pasma. nizky dojazd pri chladnom pocasi je z realneho zivota z Norska, celkom pekne dohladatelny na yt. prekvapivo ziadna cenzura, vymaz videii (aj toto sa deje ). arogantny bossovia – oligarchia, sproste ako prasce, oprskle, nutiace, maju vzdy nejaku predstavu, ktoru sa snazia nanutit bez sebareflexie 🙂 klamu az sa hora zelena, marketing tlaci jednu haluz za druhou, a rozcarovany zakaznik co ma odvahu sa ozvat hore lebo realita nezodpoveda slubom, je odpinkany arogantnym odhaluznenim a urazkou aby zavrel hubu.
            vitajte v realnom svete, prozakaznickych dristov.

Napsat komentář