První skutečně rychlonabíjecí stanice otevřena v Praze

Petr Soukup - 20 Červen 2011

Pražská energetika ve spolupráci se společností ABB otevřela přímo ve svém sídle první rychlonabíjecí stanici v pravém slova smyslu. Stanice je určena všem uživatelům elektromobilů, kteří si tak můžou v rámci projektu Praha elektromobilní dobít své vozidlo zdarma, a to během několika málo minut.  

ABB Hermes v PREfoto: MPR

S otevíráním nabíjecích stanic se v poslední době doslova roztrhl pytel, nicméně zde je poprvé ve hře stejnosměrná nabíječka s výkonem 50 kW komunikující dle standardu CHAdeMO. Elektromobily Citroen C-Zero, Peugeot iOn, Mitshubishi i-MiEV nebo Nissan Leaf lze díky kompatibilitě nabíjet s dosud neuvěřitelnou rychlostí.

Výrobce ABB uvádí, že v nejběžnější situaci, kdy je potřeba doplnit energii z úrovně 25% - 80%, zabere celý proces u Citroenu C-Zero pouhých 15 minut, což je doba srovnatelná s pobytem u klasické benzínové stanice.

ABB Hermes v PREfoto: MPR

Zajímavou ilustrací nelineárního průběhu nabíjení elektromobilu C-Zero jsou následující údaje. Pokud je baterie úplně vybitá a řidič si vystačí s 80% kapacity, potom se zdrží pouze o 10 minut déle, tedy 25 minut. Úplně jiná situace však nastává v případě, že chce „natankovat plnou“ z 80%. Tato časově nejnáročnější fáze totiž zabere těžko uvěřitelných 50 minut.

ABB Hermes v PREfoto: Hybrid.cz

Pražská energetika šla do projektu v rámci testování různých druhů nabíjecích stanic, kterých by po celé Praze měla mít do konce roku 22, a proto si může dovolit provozovat stojan bezplatně. Nabíjecí stanice ABB Hermes 1.0 o výkonu 50 kW instalovaná v ulici Na Hroudě se tak stala nejvýkonnější nabíjecí stanicí na území hlavního města.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pan Bursík stejně jako naši zákonodárci myslí Ipekro úúúplně na něco jiného. Než dotovat elektromobily a eliminovat množství znečištění způsobené provozem motorových vozidel, tak raději podpoří fotovoltaiku a tuto štědrou "malou domů" pak časem náš "geniální" ministr financí v tichosti přesune na bedra spotřebitelů elektrické energie. Je to hnus velebnosti. Soudruzi v Číně by ty jejich tunely definitivně vyřešili veřejně pro výstrahu ostatním parazitům. Asi to má něco do sebe :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rád by som získal bližšie info o tejto nabíjacej stanici ABB. Vrátane ceny za jeden stojan. Príjmem aj prospekt v elktronickej forma ak existuje vrátane techn. údajov ...ďakujem.

Jeden stojan na rychlonabíjení CHAdeMO přijde od švýčarské firmy ABB cca 250tis. + připojení . Takže kupovat si ho domů nemá smysl,ale majitelé čerpacích stanic by do toho jít mohli - kdyby chtěli. Myslím,že zájem o dobíjení by byl, i kdyby prodávali proud s 100% ziskem.

---

ipekra

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Osobně jsem u této nabíjecí stanice "tankoval" C-Zero. Kapacita baterie před nabíjením 30%. Na 80% nabito za 26 minut. Že by šly hodiny na nabíjecím stojanu pomaleji než v technických datech nabíjecí stanice. Ale to je dnes zřejbě běžné, spotřebitel si přeje být klamán. Ale jinak všechna čest, je to rychlejší než standardní nabíjení ze zásuvky 16A/230 VAC.

Jednak servis svolával tato auta ke kontrole počítače monitorující nabíjení protože ukazoval chybně. Nevím,jestli jste na tom byl. Takže mohou být rozdíly.
No a rychlejší to musí být ,když tam teče přímo do baterek 50A, místo 9A při domácím nabíjení.

---

ipekra

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

škoda, že není uvedeno jakým způsobem komunikuje a zda, nabíječ s vozidlem, jaké terminály jsou použity, zda lze použít i dosavadní evropský standart Marechal apod. Tedy zda lze nabít vozidla PSA, kterých tu jezdí drtivá většina.
ELEKTROMOBILY - o.s.

Toto vozidlo musíte nabíjet jen z domácí zásuvky proudem 14A.Tím ho nabijete cca za 5 hod.,což není tak moc dlouho.

---

ipekra

Obrázek uživatele Petr Soukup

Je podporován standard CHAdeMO.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je dost... =) Ještě by to chtělo alespoň ty dotace... =P

Dotací na nákup elektromobilu se tady asi nedočkáme,ale stačilo by ,kdyby alespoň pan Bursík myslel na infrastrukturu.Víte co by to udělalo,kdyby z prodeje emisních povolenek (cca 20 miliard) vyčlenil 1 miliardu na stavbu rychlonabíječek pro používané standardy zásuvek na hlavních tazích a větších měst?

---

ipekra

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

víme,musel by si koupit menší peněženku


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon