Prodej elektrických aut v Německu: nový rekord

Během prosince 2014 stoupl prodej elektrických aut v Německu na nový rekord. Celkem se prodalo 1562 plug-in hybridů a elektromobilů. Za uplynulý rok je to 13 049 prodaných elektroaut, o 76 % víc než v roce 2013.

Plug-in hybridy a elektromobily Volkswagen si v celkových prodejích v Německu vedou poměrně dobře
foto: Volkswagen

V Německu jsou nejoblíbenější plug-in hybridy, celkem se jich za uplynulý rok prodalo 8522, elektromobily si připsaly 4527. Prodej elektromobilů ale roste výrazně rychleji než prodeje plug-in hybridů. V prosinci byl poměr 1004:558 pro elektromobily.

Nepříliš překvapivě je nejprodávanějším elektrickým autem v Německu domácí BMW i3 s celkově 2233 registracemi (včetně REx verzí). Smart ED je druhý s 1589. Překvapil francouzský Renault Zoe s 1498. Úspěšného SUV Mitsubishi Outlander PHEV se v Německu prodalo přes 1000 kusů.

Poslední dva modely které stojí za zmínku jsou Tesla Model S s 814 kusy a Nissan Leaf s 812. Kompletní přehled viz. tabulka.

Umístění Model Prosinec 2014 2014 %
1. 103 2231 17
2. 170 1589 12
3. 433 1498 11
4. Volkswagen e-Up! 61 1354 10
5. Mitsubishi Outlander PHEV 84 1068 8
6. 165 814 6
7. 24 812 6
8. Volkswagen e-Golf 50 601 5
9. 15 573 4
10. Audi A3 e-Tron 48 460 3
11. 39 400 3
12. Volvo V60 Plug-In 27 394 3
13. Volkswagen Golf GTE 195 362 3

Kromě těchto modelů jsou v Německu v prodeji také následující modely, takže naši západní sousedé (a potažmo i český zákazník) rozhodně mají z čeho vybírat.

Porsche Panamera Plug-In
Toyota Prius Plug-In
Mercedes B-Class ED
Mitsubishi I-Miev
Opel Ampera
Porsche Cayenne Plug-In
Mercedes S500 Plug-In
Nissan e-NV200
Renault Kangoo ZE
Peugeot iOn
Citröen C-Zero
Porsche 918
Ford Focus Electric
Volvo C30 Electric
Kia Soul EV
Chevrolet Volt
Volkswagen XL1 e)
Renault Fluence ZE
Citröen Berlingo EV

Tyto vozy ale prodají měsíčně méně než nízkých několik desítek kusů a za rok 2014 nepřesáhly 200 kusů.

31 Comments on “Prodej elektrických aut v Německu: nový rekord”

    1. No este sa nepredava s
      No este sa nepredava s baterkami. Ale ked sa bude, a bude to rocnik 2015, tak bude mal „len“ 22kW palubnu nabijacku. Co je v konecnom dosledku dobre, lebo ta 43kW bola neefektivna (zrala ovela viac ako nabijala) a poruchova (nechcela sa nabijat z niektorych verejnych nabijaciek).

    1. Souhlas je to signál změny
      Souhlas je to signál změny vnímání elektropohonu . Velkou zásluhu má na této změně dle mého názoru po TESLA motors BMW, které je jako renomovaný výrobce, který investoval do nových výrobních procesu značné prostředky (důvěryhodný investor).Na té úvodní fotografii měl být spíše elektromobil i3, protože ten je podle seznamu prodaných Vítězem Prodejnosti.

                1. Myslim, to uz je ale
                  Myslim, to uz je ale obedzenie fyzikalnych vlastnosti baterie. Ani mala bateria sa neda nabilt za 5 minut. To by sme mali s mobilmi po probleme.

                2. Prosím? Vy mluvíte, jak
                  Prosím? Vy mluvíte, jak kdyby žádné rychlodobíječky neexistovaly a auta se takhle nikde nenabíjela…

                3. Poznate vari auto, ktore sa
                  Poznate vari auto, ktore sa dokaze nabit rychlejsie ako za 1h?

                4. Ano, Tesla Model S s 60 kWh
                  Ano, Tesla Model S s 60 kWh baterií 😉
                  Jistě, bylo by to nabíjení výkonem 2C, což by se projevilo na životnosti baterie, ale zase člověk by tak často nenabíjel.

                5. Ano, na 80%. To dokaze aj
                  Ano, na 80%. To dokaze aj Leaf. Ale z 0 na 100? Take nepoznam.
                  Ja viem, ze u Zoe je to len slub a realita moze byt odlisna.

                6. Nemyslel jsem na 80 ale 100
                  Nemyslel jsem na 80 ale 100 %. I když jak je zřejmé, tak 60 kWh vrze se nedokáže nabíjet tak velkým proudem jako 85 kWh, nicméně na tom videu je ten počáteční nabíjecí proud u 60 kWh o dost nižší než u 85 kWh, což dává jen nějakých 77 kW, ale jak někdo poznamenal v poznámkách pod videem, dokázal se svojí 60 kWh nabíjet 98 kW, takže si myslím, že to rychleji jde. I když jak se ukazuje, nebude celkový čas nabytí na 100 % asi lepší než u 85 kWh (což byl můj prvotní předpoklad).

                7. Ani 85kW verzia sa nedobije
                  Ani 85kW verzia sa nedobije za hodinu. Jasne, zacne rychlejsie, lebo to ma na zaciatku kam davat, ale nakoniec musi aj tak spomalit. O hodinu neskor je na 90%. Nechcem sa hadat, ale nepresvedcil si ma.

                8. Ani já se nechci hádat a
                  Ani já se nechci hádat a navíc jsem vás ani nechtěl o ničem přesvědčovat, zřejmě jste špatně pochopil mojí reakci. Naopak jsem uznal, že ani 60 kWh verze se do té hodiny nenabije, ačkoliv jsem se původně domníval že jo na základě prosté úvahy – 85 KWh se na sto dobije za 75 minut (takto je to přímo uvedeno i v grafu na stránkách Tesly), tzn. že 60 kWh musí dle trojčlenky do hodiny, ale evidentně to takhle jednoduše nefunguje. Nicméně jsem podotkl, že zrovna tohle video není úplně průkazné, protože se tam ta 60 kWh verze dobíjí už od začátku nižším proudem, než jakým by skutečně mohla. Ale i tak se na těch 100 % zřejmě nedostane dřív než 85 kWh verze i v případě nejvyššího možného dobíjecího proudu. Doufám, že teď je to už jasné 😉

                9. Uz je to jasne.
                  Uz je to jasne. Ospravedlnujem, sa za nepochopenie.

            1. 22kW už není žádná
              22kW už není žádná rychlost ? ???
              Vy máte doma přípojku 3x32A jen pro auto? Já teda ne, my máme tak jako většina lidí 3x25A pro celý dům. Přípojku 3×63 jsem ani na veřejných dobíjecích stanicích ještě neviděl… Další otázka je jak dlouho se dá auto s 24kWh baterií 22kW výkonem dobíjet. U mého nissana s nabíječkou 6kW začne proud klesat při 90% a zbylých 10 se nabíjí 40 minut. Bohužel u aut s tímto dojezdem dost často potřebuju vyjíždět se 100% Takže pravidelně dobíjím i na chademu 1,5 Hodiny, abych dojel domů…

              1. Ale vždyť jste si vlastně
                Ale vždyť jste si vlastně odpověděl sám – dokonce i z CHAdeMO dobíjíte na 100 % hodinu a půl. Jak dlouho si myslíte, že budete z Mennekesu 22 kW dobíjet 22 kWh baterii u Zoe na 100 % ? Určitě to bude mnohem déle než hodina právě díky postupnému poklesu dobíjecího proudu.
                A vůbec nejde o to, co mám doma (mimochodem už jen díky tepelnému čerpadlu, hoblovce a nautile mám pro jistotu 3 × 32A, nicméně zatím EV nevlastním). Jde o to, že pakliže pojedu se Zoe někam dál, tak nemůžu rychle dobít z DC nabíječky, ale opět můžu jen z 22 kW Mennekesu a i na těch 80 % to bude trvat aspoň hodinu, ne-li déle. A o to tu jde především.

                1. A právě v tom je ta pointa
                  A právě v tom je ta pointa … O moc déle ne. Co jsem se snažil říct, je že u auta s baterkou 22kWh není zas takový přínos mít místo 22, 44 kW nabíječku. Jedině že bych potřeboval pravidelně dobíjet co nejrychleji do 80% a při tom měl k dispozici 3x63A přívod.

                2. Ale já mluvím o DC
                  Ale já mluvím o DC nabíjení. K tomu v autě žádnou nabíječku nepotřebujete 😉

Napsat komentář