Prodeje BMW i3 a i8 dosáhly téměř 18 000 kusů

V roce 2014 se na celém světě prodalo 17 793 kusů elektromobilů BMW i3 a plug-in hybridů BMW i8. Oba vozy se vyrábějí v továrně BMW v Lipsku. Největším trhem pro elektrická auta značky jsou Spojené státy americké.

Elektromobil BMW i3 by se mohl rychle dostat mezi nejprodávanější elektromobily na trhu
foto: BMW

S čísly o prodejích elektrických aut značky BMW vystoupil člen představenstva automobilky Ian Robertson na . A dodal, že téměř tři čtvrtiny prodejů se odehrály ve druhé polovině roku 2014, kdy byl elektromobil BMW i3 uveden na mnoha světových trzích.

Právě elektromobil BMW i3 byl aktuálně vyhlášen za nejvíce revoluční auto od doby Ford Model T. A potvrzují to i prodeje. Když se auto začínalo prodávat, vyráběla lipská továrna 10 kusů vozu denně. Dnes vyrábí téměř 100 aut denně a je pravděpodobné, že odbyt i výroba budou i nadále stoupat.

Celkem se globálně prodalo 16 052 BMW i3 za rok 2014 a 1741 BMW i8. V samotných Spojených státech to bylo 6092 BMW i3 a 555 .

Jak to víme? Dne 1. února se bude v hrát šampionát amerického fotbalu NFL Super Bowl. A právě o jeho přestávce se bude vysílat i nová reklama na BMW i3.

Podle nedávných odhadů návrhářské firmy Munro & Associates (stejné, která BMW i3 vyhlásila za nejrevolučnější auto) se investice do BMW i3 začne automobilce vracet po prodání 20 000 kusů. Tak to vypadá, že BMW vsadilo na správnou kartu.

36 Comments on “Prodeje BMW i3 a i8 dosáhly téměř 18 000 kusů”

  1. „Celkem se globálně
    „Celkem se globálně prodalo 16 052 BMW i3 za rok 2014 a 1741 BMW i8. V samotných Spojených státech to bylo 6092 BMW i3 a 555 plug-in hybridů BMW i8.

    Jak to víme? Dne 1. února se bude v USA hrát šampionát amerického fotbalu NFL Super Bowl. A právě o jeho přestávce se bude vysílat i nová reklama na BMW i3.“

    Co jak víte ???

    1. Třeba to, že při
      Třeba to, že při dostatečném nabití baterie (ie. více než 15 % kapacity) je zbytečné, aby při nízkých rychlostech REx jel, protože spotřeba benzínu je mnohem větší než spotřeba el. energie? Zřejmě BMW předpokládá, že při takto nízkých rychlostech bude auto především popojíždět ve městě, takže tím omezuje množství výfukových plynů.

  2. E-mail zákaznické centrum
    E-mail zákaznické centrum BMW. Odpověď na Můj dotaz ohledně Spalovacího motoru ve voze BMW i3 Range Extender. Podle odpovědí je jediným omezením 9l nádrž.
    Generátor Range Extender má dostatečný výkon pro pohon elektromobilu. Takže je to plug-in hybrid a né Mild hybrid jak by se mohlo zdát s některých testu vozu kde to není dostatečně vysvětleno .

    Odpověď:
    Děkujeme za Váš email zaslaný na náš zákaznický servis BMW a velmi nás těší Váš zájem o vůz BMW i3!

    Spalovací motor ve voze BMW i3 REx je možné zapnout manuálně v případě, že je baterie nabitá na méně než 75%. V případě delší cesty se doporučuje jej zapnout právě při této hodnotě a s vozem bude možné dosáhnout co nejdelšího dojezdu. Při klidném jízdním stylu motor stačí dobíjet baterii a udržovat úroveň na této hodnotě.
    Motor se spustí i automaticky a to při hodnotě nabití baterie pod cca 10-15%, aby bylo možné pokračovat v cestě.
    U stojícího vozu není možné zapnout motor. Ten se automaticky vypíná při spomalení pod cca 18-20 km/h.
    V případě, že by se kolona pohybovala rychlostí například 25km/h, motor by běžel do doby, než by nedošel benzín z 9l nádrže, nebo do doby, než je akumulátor dobit do hodnoty nabití baterie, při které byl manuálně aktivován a kterou se snaží automaticky dosáhnout.
    Aby jste přesně pochopili fungování tohoto vozu, doporučujeme kontaktovat prodejce vozů BMW i (kontakt níže) a vyzkoušet si celý systém v praxi.

    Invelt s.r.o. Praha
    Jeremiášova 5
    155 00 Praha 5
    Telefon: 257 117 111
    E-mail: Praha@invelt.com

    V případě jakýchkoli dalších dotazů či přání se na nás neváhejte opět obrátit.

    S přátelským pozdravem,

    Dominik Rajec
    Zákaznický servis

      1. Na D1 můžete zůstat i s
        Na D1 můžete zůstat i s klasickým spalovákem, pakliže nebudete mít dostatečné množství PHM v nádrži 😉 Nehledě na to, že hustota benzínek na D1 není zas tak malá, aby vám ten dojezd na REx nestačil k nejbližší benzínce i v případě kolony 😉
        Jinak bych doporučoval si neustále vozit v i3 náhradní kanistr minimálně na 5 litrů, aby se podobné riziko minimalizovalo.

          1. Nevím, jestli právě
            Nevím, jestli právě nepíšete z Jednotky intenzivní péče dle vašeho nicku, ale pakliže ano, pak chápu, že vám to sdělení od BMW nemuselo úplně docvaknout 😉
            REx se zapne vždy, když kapacita baterie klesne pod 10 – 15 % bez ohledu na to, jakou rychlostí zrovna jedete. Automatické vypínaní se děje jen při dostatečném nabití baterie. Je to už jasné? 😉

              1. OK, uděláme anketu zde na
                OK, uděláme anketu zde na Hybridu, jestli to takhle skutečně chápu jen já 😉
                Myslím že nemusí být vše vysvětlené do posledního detailu, aby člověku došly souvislosti, pakliže používá trochu inteligence. Ale pakliže vy to potřebujete takhle do detailu doložit (jak se říká, chytrému napověz….), tak zde máte odkaz, ze kterého to jasně vyplývá:
                http://ecomento.com/review/bmw-i3-range-extender-first-drive-in-the-electric-car-without-range-anxiety/

                Btw. Myslíte si, že by inženýři v BMW byli skutečně takoví idioti, aby s takovými situacemi nepočítali? 😉

              2. Není to jedno ? Protože
                Není to jedno ? Protože nejdůležitější je to, že generátor vygeneruje dostatek energie pro pohon. Je to jako Stop-Start systém. Auto stojí motor neběží po sešlápnutí plynu opět naskočí a vyrábí dostatek energie pro pohon . Nebo chcete tvrdit, že vývojáři od BMW uvedli na trh výrobek, který neprošel praktickým testem funkčnosti a má závažný funkční nedostatek ? Je škoda že není využíváno ztrátové odpadní teplo motoru pro vytápění interiéru.

                1. Jenze pak zaroven pan
                  Jenze pak zaroven pan dodava, ze kdyz auto stoji, tak motor NEBEZI a dokonce i kdyz ho zapnu manualne pri rychlosti vyssi, tak se pri 18km/h sam vypne. Pote jako priklad s kolonou pouziva rychlost vyssi. Cloveka napada i priklad rychlosti kolisajici na pomezi, kdy se baterie rychleji vybiji neustalym startovanim a vypinanim REx.
                  Docela by me zajimalo jak to teda DOOPRAVDY je. Pruzkum dokazujici, kolik lidi nedovede videt v textu nejednoznacnost jako pan Hyperloop by byl sice zajimavy, ale jinak k nicemu. Ma tady nekdo BMW s REx? Stalo by to za to vyzkouset: vybit a cekat, jestli motor naskoci pri vybite bateri i u stojiciho vozu. Budu-li mit moznost zkusim si to zjistit u zdroje.
                  Nebyl by to na svete prvni vyrobek s vaznym nedostatkem. To nevyuziti tepla je taky takovym nedostatkem primo u tohoto vyrobku. Nepochybuji o tom, ze jich ma vic.

                2. Koukám JIPe, že jste
                  Koukám JIPe, že jste beznadějný případ 😉

                  PS. Vzhledem k tomu, že se REx dodává za příplatek a je umístěn vzadu nad nápravou hned vedle elektromotoru, nedávalo by ani smysl ho využívat pro vytápění, protože by se spolu s ním musel montovat i jiný systém vytápění a pravděpodobně by si to i vyžádalo trošku jinou konstrukci celého auta než u i3 bez RExu.

      2. Klasický argument
        Klasický argument negativistů, kterým už dochází nápady jak by ještě víc zkritizovali něco nového.
        Ach jo, lidská hloupost mě strašně ubíjí.
        Podobný nesmyslný argument je s tím, že elektrický auta hoří.
        Ale to, že každý druhý spalovák shoří na popel i s pasažérama, to už je nezajímá. Ale když začne hořet jeden elektromobil, tak je hned oheň na střeše a je to stráááášně nebezpečný auto. To že jezdi na ohromném sudu prachu (myšlena nádrž s benínem) už jim nedochází.

        1. V tomto kontextu
          V tomto kontextu nebezpečnosti hořlavost tekutých paliv se mi připomněl . Argument leteckých společností. Jak je létání letadlem bezpečné, ale při havárii zahynou většinou všichni cestující .Palivové nádrže Boeingu pojmou podle verze od 117348 do 181283 litrů paliva, a to když se vznítí, tak máte jen mizivou šanci uniknout. http://www.boeing.estranky.cz/clanky/boeing-777.html Při vzletu a přistání došlo k několika nehodám, kdy u stojícího letadla, se požár šířil tak rychle, že všichni cestující nestačili ani vystoupit a zahynuli.

          1. Ano přesně tak.
            Vy jste mi

            Ano přesně tak.

            Vy jste mi zase připomněl jaderné elektrárny. Ty jsou taky vyloženě hrozně strašně ukrutánsky bezpečné.
            Ale bohužel jen do první vážnější poruchy, nebo havárie.

            Proč tedy stavět zařízení, které je nebo používá nebezpečné věci, když máme jiné bezpečnější a můžeme je stavět a používat?
            Ale to už se dostávám jinam.

              1. No samozřejmě.
                Proto ti

                No samozřejmě.
                Proto ti radím nejez, protože by ti mohlo zaskočit a víš jak je to nebezpečné? A jo taky nepij, víš že voda ve větším množství je jedovatá? A taky se můžeš utopit na lžíci vody, tak bacha. Jo a taky nedýchej, můžes se nadýchat nějakého sajrajtu a fakt můžeš na to i umřít.

                Takže bude nejlepší aby jsi se pro jistotu vůbec nenarodil :-)))

                1. Tak tak. Život je
                  Tak tak. Život je nejnebezpečnější věc, zatím není známo, že by z něho někdy někdo vyvázl živý 😉

          2. O bezpečnosti si může
            O bezpečnosti si může každý sám udělat svůj úsudek.

            Od roku 1919 do 20.1.2015 (96 let) zahynulo při leteckých neštěstích 18.256 osob (bez vojenství).
            Popisy havárií najdete na aviation-safety.net/database/

            Škoda jen že není uvedeno, kolik za 96 let letadla přepravila pasažérů, kolik nalétala km, kolik letových hodin, jaká je hmotnost přepraveného nákladu apod.

            Samozřejmě každý může chodit po zemi pěšky a neriskovat tak svoji smrt uhořením v letadle.

    1. Myslím, že trochu
      Myslím, že trochu záludná je věta „Při klidném jízdním stylu motor stačí dobíjet baterii a udržovat úroveň na této hodnotě.“ Obávám se totiž, že klidným jízdním stylem se rozumí klidná jízda ve městě (do 50 km/h) nebo po obyčejné silnici (kolem 80 km/h), na jízdu po dálnici ustálenou rychlostí 120 – 130 km už asi výkon 25 kW extendéru nebude stačit a bude ubývat i baterie => na dálnici nahodit extendér preventivně dříve…

      Uvádí se dojezd 150 km čistě el., 300 km s extendérem. Dále jsem četl, že na dálnici, při rychlosti 120 km/h, klesá dojezd (všech) elektromobilů cca na polovinu (kvůli odporu vzduchu). To by znamenalo 75 + 75 = 150 km po dálnici i s extendérem, což tedy není žádná sláva. A při dolití z kanystru / dotankování po 150 km by se muselo zároveň dobít, aby bylo možné nadále udržovat dlouhodobě vysokou rychlost…

Napsat komentář