Elektromobil BMW i3 přinesl do světa elektromobilů a automobilového průmyslu vůbec několik důležitých novinek. Ještě dále jde v tomto směru plug-in hybrid BMW i8. Jaké inovace tento vůz přináší?
Revoluční je už řešení konstrukce. Plug-in hybrid BMW i8 s futuristickým vzhledem disponuje skořepinou pro posádku vyrobenou z uhlíkových kompozitů, ke které jsou v přední a zadní části připevněné hliníkové moduly nesoucí podvozek a hnací soustavu. Vůz je nejen extrémně lehký, ale vyniká i vysokou pevností.
Termoplast a akumulátor uprostřed
Kromě toho je BMW i8 prvním velkosériově vyráběným vozem na světě, který má chemicky tvrzené tenké sklo, dosud známé spíše ze smartphonů. Prostor pro cestující a zavazadlový prostor oddělují dvě vrstvy tohoto skla, každé má tloušťku 0,7 mm a mezi nimi je akustická folie. Vnější plášť vozu je pak vyráběn z termoplastu, který je o polovinu lehčí než ocelový plech.
foto: BMW
Je libo svítit laserem?
Vůz bude standardně svítit výkonnými a energeticky úspornými světlomety s diodami LED. Koncem letošního roku začalo BMW nabízet i inovativní laserové světlomety, tím bude tento vůz první na světě s touto nabídkou.
Čistě bílé a extrémně jasné světlo příjemné pro oči má intenzitu desetinásobnou oproti konvenčním zdrojům. Dosah dálkových laserových světel je až 600 metrů, tedy dvojnásobek oproti „ledkám“.
Interiér chrání přírodu
Interiér je přístupný po otevření dveří směrem nahoru a i zde je patrný důraz na ochranu přírody. Ke slovu se dostaly kůže vyčiněná v extraktech olivových listů, textilní materiály vyrobené z recyklovaných plastů a panenské vlny a biopolymer na základech ricinového oleje. Vše přitom vypadá luxusně.
foto: BMW
Vůz nabízí řidiči také BMW Head-Up displej, který promítá důležité provozní údaje (rychlost jízdy, pokyny navigačního systému či upozornění od asistenčních systémů) na čelní okno. Lze si nastavit barvu i výšku promítaného obrazu.
Speciální nabíječka BMW: rychlá a jednoduchá
V rámci paketu 360° ELECTRIC si lze pořídit speciální řešení v podobě nabíječky BMW i
Wallbox, která umožňuje bezpečné, jednoduché a extrémně rychlé nabíjení (z nuly na 80 % za necelé 2 hodiny) sady akumulátorů doma nebo v práci. Ze standardní zásuvky pomocí kabelu je to zhruba o polovinu delší doba.
Nabíjecí proces se zobrazuje na grafickém displeji v panelu přístrojů vozu nebo i na smartphonu řidiče přes aplikaci BMW i Remote, ta nabízí i mnoho dalších funkcí.
foto: BMW
Pro zákazníky na vybraných trzích je k dispozici také nabíječka BMW i Wallbox Pro. Ta umožňuje pokročilá nastavení, umí komunikovat s e-mailem nebo využívat výhradně solární energii. A co víc, přes nabíječku lze ovládat toky energie v celém domě.
BMW myslí i na pohodlí zákazníka. Proto byla založena síť ChargeNow, kde lze dobíjet vůz a platit vždy zpětně za uplynulý měsíc podobně jako u účtů za telefon. „ChargeNow nabízí přístup k cca 75 % veškeré veřejné nabíjecí infrastruktury v Evropě,“ uvádí BMW.
Dalším produktem je ParkNow LongTerm, což je dlouhodobý pronájem parkovacího místa s možností nabíjení v blízkosti domova nebo pracoviště. Tento projekt se stále rozrůstá.
Čistá radost, to je Pure Impulse
BMW nabízí také exkluzivní paket Pure Impulse, který přináší možnost se navíc zaregistrovat do inovativního lifestylového programu, v jehož rámci budou mít přístup na různé rekreační, cestovatelské a další zážitky a také budou zváni na různé akce. Vše samozřejmě ladí s inovativním a trvale udržitelným charakterem BMW i.
V nabídce automobilky je také sada zavazadel, která byla navržena na míru tradiční značkou Louis Vuitton pro sportovní vůz BMW i8 s plug-in hybridním pohonem. Obsahem jsou dvě cestovní tašky, obchodní brašna a cestovní vak na oděv. Kromě odpovídajícího designu a materiálů (kompletně z uhlíkových vláken) jsou i rozměry přesně dle interiéru BMW i8.
Zase len neoznacena tlacova
Zase len neoznacena tlacova sprava? Na toto sme sa uz stazovali X krat.
Když někdo píše o
Když někdo píše o novinkách na voze BMW i8, musí to být hned „tlačová zpráva“? To by pak musely být všechny články o Škodě ve Světě motorů „tlačové zpávy“. Ale nejsou.
Ak to teda nie je talcova
Ak to teda nie je talcova sprava, urcite by to malo byt oznacene ako „Óda“.
V Tesle vozíte zavazadla, v
V Tesle vozíte zavazadla, v i8 vozíte motor. Pro milovníky motorů ideální.
no byl sem na Elektro
no byl sem na Elektro Letnany, a i moznost tu BMWi8 prohlednout z blízka.
Nechce se mi věřit, co se zde v článku píše?Ano auto je na pohled pěkný, ale motor dle popisu, kdybych to auto nevidel bych jásal,ale videno z blízka dojásal…
Auto je veliky,super,jenže…místo je tak u ridice a spolujezdce,vzadu tak pro deti, no a ten slavny zavazadlovy prostor dle popisu,vypada trochu jinak!Date si tam 2 bundy,a vlastne to sklicko ja
ko vicko je k smíchu.
Kduz vemu cenu 3,5Mega,a to ze to je hybrid,sahnu radsi po TESLE!
TESLA sice neni sportak, ale prostoru ma hafo a jede jen na baterky, i kdyz bych byl radsi, kdyby evropske automobilky dokazaly konkurovat ale bohuzel tomu tak neni, i ti Japonci a Korejci tom zmaknut
ější!
í
Myslím, že jste nepochopil
Myslím, že jste nepochopil smysl článku. Nejde o nějaké ódy na samotné auto BMW i8, ale spíše jde o to upozornit na spoustu drobných inovací, které dohromady posunou automobilový průmysl o hodně dopředu – promítání informací na čelní sklo, laserové světla, umístění baterií, interiér… I když některé jsou třeba slepou uličkou, třeba to odolné sklo v zavazadlovém prostoru, to je podle mě mimo. Tak to alespoň chápu já.
Tesla (Model S) nie je
Tesla (Model S) nie je sportak?
0-100km/h za 3.4s a max 250km/h?
Tak potom uz ani Porsche, Audi, Aston Martin, BMW, Mitsubishi, Honda… nerobia ziadne sportaky.
+1 🙂
+1 🙂
No vidíte, mě se to taky
No vidíte, mě se to taky nelíbí a přijde mi to, jako hloupost, ale prodává se to pěkně 🙂
zaplať pánbuh.. aspon si na tom BMW odzkouší nové technologie a třeba bude moci díky tomu přijít opravdu elektromobil pro masy. Pochybuju, že by na tom projektu BMW vydělalo, i když to prodávaj za takový prachy.
Tohle navíc souvisí s tím, co jsem tu psal nedávno. Kdyby Tesla udělala Model S, nebo nový roadster, který by měl ještě lepší technické vlastnosti, než P85D, za pomoci kompozitních materiálů, tak by se na tom něco naučila, mohla by to auto nacenit třeba na 7M a stejně by se dobře prodávalo. Tím by se zaplatily technologie, které by mohly být levnější pro ostatní modely.
A myslím, že se něčeho podobného dočkáme. Model S je v nabídce dlouho a modely se budou muset inovovat.