BMW i3: prodáno přes 10 000 elektromobilů

Automobilka BMW dosáhla důležitého milníku. Po celém světě už prodala přes 10 000 svých elektromobilů BMW i3. Auto se přitom začalo prodávat v Evropě teprve na konci minulého roku, v letos v květnu.

Výkon 170 koní, hmotnost pouze 1195 kg a zrychlení z 0 na 100 km/h během 7,2 vteřiny. To je elektromobil BMW i3.
foto: Hybrid.cz

Skvělé malé auto do města – to je stručný výsledek našeho testu elektromobilu BMW i3. A podobný názor mají nejspíš i tisíce dalších zákazníků po celém světě. Automobilka BMW oznámila, že globálně již prodala přes 10 000 těchto aut.

V současné době údajně prodává stovky kusů denně. V dubnu 2014 musela dokonce zvýšit výrobu elektromobilu BMW i3 v továrně v Lipsku na více než 100 kusů denně. Cena elektromobilu BMW i3 v České republice činí 900 000 Kč včetně DPH.

37 Comments on “BMW i3: prodáno přes 10 000 elektromobilů”

  1. Dne 1.11.2014 Autosalon na
    Dne 1.11.2014 Autosalon na Primě. Další test BMW i3 http://play.iprima.cz/autosalon/bmw-i3-bev-ii
    (Konec videa) Rychlo nabíjení střídavé (26 182 kč) /stejnosměrné( 39 650kč ). Není v základní výbavě elektromobilu. Příplatková výbava. Za které by jste si připlatili ? Střídavé ? http://www.bmw.cz/cz/cs/newvehicles/i/i3/2013/showroom/index.html
    Úplně dole na stránce ke stažení. Po kliknutí na (Aktuální ceník)

  2. Jenom dovetek. Nevim jestli
    Jenom dovetek. Nevim jestli je to marketing (nejspis ano), ale kdo si s i3 nesjel, tak nemuze hodnotit.
    Osobne jsem s nim jel a je to masakr. Hned jsem s tim jel za kamaradama s tim, ze se nenasel ani jeden, ktery by z auta nebyl vedle. A to ani jeden z nich o eletricke auto nestoji. i3 je fakt dostala.
    Zkousel jsem i start na zelenou proti RR Sport a byl jsem jasny vitez a nasledne po par km mi chtel RR Sport ujet do tahleho kopce a nemohl me setrast.
    Dojezd nehodnotim.
    U nas ve meste jezdi 3 a dve se pouzivaji pro firmu – ciste jizda po meste. Jedno ma jedna pani s malym ditetem na to se dostat cca 10km do mesta a jizda po meste a zase zpet.

    1. Ridil jsem velkou vetsinu
      Ridil jsem velkou vetsinu elektromobilu co se da v CR koupit, vcetne e-NV200, Renault Zoe, i3, Leaf, Model S, iOn, Kia Soul, e-up!, EVC-skodovka a nechal se svezt v nekolika dalsich a taky musim rict, ze i3 se mi ridila dobre, hned po Modelu S. Jen se mi nelibi ten interier co vypada jak z lisovanych psich chlupu 😀
      A taky to ma strasne malinky kufr – a ten predni to moc nezachrani… Skoda ze aspon v te verzi bez REXu to nema vetsi kufr, misto by tam na to jiste bylo, kdyz tam chybi cely spalovak.

        1. tak jiste, dostat jen tak
          tak jiste, dostat jen tak i3, taky bych se nebranil ze? 🙂
          Aj ten design a lisovane chlupy bych prezil. A aj bych se smiril s tim ze to nejde nabijet na CHAdeMO… Nekdo rika, ze je to super skarede auto, ale mi to prijde jako normalni vystredni auto, urcite ne horsi nez Nissan Juke 🙂

      1. Mě na i3 kromě malého
        Mě na i3 kromě malého kufru ještě štvalo ovládání blinkrů, které se většinou po srovnání volantu nevyplo a při snaze vypnout ho manuálně jsem často dal ještě blinkr na opačnou stranu. Ale tak to prý mají všechny BMW a asi se na to dá zvyknout. Naopak skvělé je naladění intenzity rekuperace při pouštění plynu. Po pár kilometrech člověk už nepoužije brzdu ani při dojíždění na stopku. Nicméně kdybych si měl vybrat, koupím si radši Leafa. V tom jsme měl i na rozbitých středočeských silnicích pocit, že jedu v limuzíně, kdežto i3 je taková skákavější.

        1. jj, zatim jen Tesla a BMW
          jj, zatim jen Tesla a BMW maji dobre udelanou rekuperaci. U ostatnich to je des 🙁 By me zajimalo jestli treba nova verze Tesly ve verzi Dual-Drive jestli ji nebude mit jeste o neco silnejsi. Ikdyz uz ted je silna dost, ale neco navic nikdy neuskodi 🙂
          jj, Leaf ma dobry podvozek, neni to zadny zavodak… jeste bych chtel zkusit Merc B-class

          1. Určitě bych nepoužil
            Určitě bych nepoužil slovo děs. U Leafa člověk prostě musí na brzdový pedál. U i3 si akorát nad ním připraví nohu, ale k sešlápnutí skoro nikdy nedojde. Po pár kilometrech je to velmi návykové, ale zase nic, bez čeho by člověk nemohl žít. Teslu jsme nikdy neřídil, tak nemohu říct. Ale tu stejně asi mít nikdy nebudu, kdežto ten Leaf nebo obdobná kategorie je jako moje příští nebo přespříští vozidlo dost pravděpodobný.

            1. ok, des je moc silne
              ok, des je moc silne slovo…
              ale jde o to ze kdyz v Tesle pustim plyn, tak vim, ze rekuperuju max kolik to jde aniz bych pouzil desticky. Zatimco u Leafa to proste nevim kdy presne pouzivam desticky a kdy jeste ne. Dokonce ani v Eco rezimu to nebrzi na max a vzdy k tomu musim doslapnout brzdu, coz je skoda. A mel jsem dojem (ale nejsem si jisty) ze ani e-up! ani e-NV200 nerekuperovaly na max v rezimu B.

          2. Nebude základní problém
            Nebude základní problém rekuperace. Výkon pohonu, potažmo výkon generátoru. Prostě nedostatečně výkonný motor/generátor nedokáže zužitkovat kinetickou energii, která při rekuperaci vzniká, a musí pomáhat klasické brzdy. Energie se promění v teplo.

              1. Hlavně rekuperuje i na
                Hlavně rekuperuje i na přední nápravě, která je pro brzdění základ. Ale je potřeba dodat, že tu energii musí být schopná pojmout i baterie.

                V souvislosti s navýšením výkonu Dčka se objevují spekulace, že Tesla musela potichu výrazně upgradovat i akumulátor, protože ten původní by takovou zátěž nezvládl.

                1. Nevíte. Nejsou v Tesle i
                  Nevíte. Nejsou v Tesle i Super kondenzátory, které pomáhají
                  při krátkém intenzívním brzdění. Krátkodobě podržet energii, a pak jí postupně předat akumulátorům ?

                2. Nevím o tom a nikde se o
                  Nevím o tom a nikde se o ničem takovém nezmiňují.

  3. Nu, realita je taková, že
    Nu, realita je taková, že BMW to prodává s velkou slevou po celé evrope jako „reklamni“ auto.

    Kolegině s jiné pobočky to dostala od manžela, který do dostal s
    velmi výraznou slevou+nějakou „firemní“ pobítku, že si to koupí a bude s tím jezdit v ČR (takto mělo do ČR přijít v 10sítkách kusů).

    Takže oproti Tesle, kde to nadšenci museli kupovat mimo ČR aby vůbec mohli být majiteli, BMW to musí vnucovat slevama a jinými tlaky, aby to někdo kupoval a dosáhlo se „velkých“ prodejů „dokazujících“ jak je to auto skvělé…

    1. Vyskytuje se zde několik
      Vyskytuje se zde několik Anonymů, kteří se vyzněním svých příspěvků odlišují ve svém přístupu k elektromobilům. U vás mám pocit, jako by to psal Bednář z Autoforum. Samá neověřitelná tvrzení o nevýhodnosti.
      Dále je zde minimálně jeden Anonym, který se snaží vnuknout pocit o škodlivosti možnosti rozlišení jednotlivých Anonymů. Jedná se o tutéž osobu?
      Na jedné straně tvrzení o „velkých slevách“ a „vnucení“ tohoto vozu a oproti tomu na druhé straně vyprodaná produkce dopředu. Oboje snad nemůže být naráz pravdou.

    2. Ty 3 co jsou v ČB nejsou se
      Ty 3 co jsou v ČB nejsou se slevou. Vím to 100%. Má to bývalý fotbalista, manželka ůspěšného podnikatele a jeden je na kšeft (ve smyslu, když nejsou, tak se třeba někdo z Německa, Rakouska,… chytí)

      Taktiku s propagací jsem u prodejce zkoušel a myslím že by mi slevu dal (známe se velmi, velmi dobře) a tvrdí mi, že je výroba dost drahá a už tato cena je dotovaná. Tj. Výrobní náklady +5%. Nic na vývoj.

      Stejné info mám i z VW, kde je tedy započtení i vývoj, ale marže našich obchodníků je 3%.

        1. kdybych nevěděl, že
          kdybych nevěděl, že kolegyně to auto má, a muselo být jajímu manželovi vnuceno, bych věřil těm fámám…

          Spíš to vidím na malou kapacitu=nikdo něvěřil v prodeje v kombinaci s úmělým natažením, aby se vzbudil dojem zákmu jako o Teslu 😀

          Holt německé auta už neprodává jejich pověst, ale musí je vnutit marketing 😀

          1. Navýšení výroby. Nebude
            Navýšení výroby. Nebude limitováno právě tou revoluční stavbou skeletu? Protože nejsou schopni vyrobit více karosérii . Také ty spojovací lepící tmely. Vyžadují nějaký čas, na vytvrzení . Co myslíte, že je největší překážkou navýšení výrobní kapacity? .Celková výrobní kapacita továrny , Technologie výroby Karoserie, Akumulátorový box ,Dodavatelé ,Jiné ?

          1. Bych se také přikláněl k
            Bych se také přikláněl k názoru, že ošetřit se dá leccos. Ono 10000 prodaných kusů představuje, ač se to nezdá, obrat 10 miliard. To se už vyplatí připlatit si za několik protřelých poradců, kterí osetří naše zájmy. Aneb jak praví pan Kolaloka&syn: „Ne tak synu! Naše firma potřebuje talenty všeho druhu.“ 🙂

      1. Důvod je podle mě celkem
        Důvod je podle mě celkem zřejmý. First hand zákazník je snadno dostupný, mají zřejmě i adresu, takže se dají snadněji monitorovat případné skryté závady, případně je známý i účel provozování. Také to zpočátku bývají vybraní zákazníci, kteří budou loyalální k BMW.

      2. Myslim si, ze je to nesmysl.
        Myslim si, ze je to nesmysl.

        Jenom v nasem malem jihoceskem krajskem meste jich par jezdi a vim minimalne o jednom, kde si ho majitel objednal u BMW ciste kvuli kseftu Protoze mel dopredu tyto informace (o nedostupnosti), tak vsadil na to, ze kdyz nekdo, kdo auto bude chtit a v BMW mu reknou – ano ale dodani za rok, tak bude hledat dal a najde to jeho na prodej.

        Je normalne inzerovane na bezne dostupnych serverech s autama. Ze by auto takto obratem prodaval s vedomim, ze dostane pokutu, pochybuju.

Napsat komentář