Elektromobily už jsou na světových trzích dva, ‘doma’ v Japonsku i tři roky. Jaké jsou od té doby prodeje? Kolik se prodalo elektromobilů v USA, Japonsku, Kanadě a Norsku v letech 2010 až 2012? Máme pro vás přehledné tabulky.
koláž: Hybrid.cz
Data v následujících dvou tabulkách se týkají dvou nejprodávanějších elektromobilů na světě – vozů Nissan Leaf a Mitsubishi i MiEV. První se prodává od roku 2010, druhý jmenovaný v Japonsku dokonce od roku 2009.
Děkujeme Markovi “RaveN” Stanisławskemu z polského webu SamochodyElektryczne.org za laskavé svolení využít informace z jeho článků. Dziękuję, Mark “Raven” Stanisławskemu z polskiej stronie SamochodyElektryczne.org za zgodę na wykorzystanie jego danych.
V Norsku se za půl roku prodalo 1000 elektromobilů Nissan Leaf
VIDEO: humorná série spotů Mitsubishi pomáhá léčit elektrofobii. Pomůže i vám!
V současné době jsou to pouze USA, Japonsko, Kanada a Norsko, které mají relativně snadno dostupná data o prodejích všech nebo alespoň vybraných modelů elektromobilů. Ale samozřejmě to zdaleka nejsou jediné země, kde se elektrická auta prodávají – ač patří mezi největší trhy na světě.
Pro zajímavost, zde přehled celkových prodejů elektromobilů za rok 2011 ve vybraných zemí Evroské unie:
Francie – 2630
Německo – 2154
Norsko – 2038
Velká Británie – 1082
Nizozemsko – 862
Rakousko – 631
Švýcarsko – 433
Dánsko – 362
Španělsko – 319
Itálie – 302
Belgie – 263
Portugalsko – 203
Švédsko – 178
Irsko – 46
Lucembursko – 31
Finsko – 29
CELKEM – 11 563
Kromě těchto zemí se ale elektromobily prodávají také v Číně, Austrálii, Novém Zélandu a dalších zemích celého světa. Takže otázka do placu je jasná: Kolik si myslíte, že se letos prodá na celém světě elektromobilů?
Skutocny boom sa rozbehne az
Skutocny boom sa rozbehne az bude v plnej prevadzke infrastruktura Better Place v Dansku, Izraeli a ciastocne v Australii. Cize este taky rok, nanajvys dva. Vacsina automobiliek doteraz pred nimi zatvarala oci, ale az sa naplno rozbehne predaj, nebudu si to moct dovolit.
Takže to vypadá, že do
Takže to vypadá, že do konce roku to bude asi o 25% lepší než loni. Žádný boom se zatím nekoná. Ono je to dost jasné. Všechno se to odvíjí od baterek. Pan Jan Procházka v jednom svém hodnocení mezi řádky nadnesl, že baterie buď půjdou rychle nabít, nebo budou mít velkou kapacitu. http://www.hybrid.cz/prieto-1000x-vykonnejsi-lithium-iontova-baterie Takže uvidíme, jak se s tím vývojáři poperou, zatím je vše na obzoru, do výroby se zatím asi nic převratného nechystá.
Praveze sa
Praveze sa chysta!
http://www.hybrid.cz/elektromobilu-tesla-model-s-se-prvni-majitele-dockaji-22-cevna
Myslim, ze Tesla Model S je dost revolucny voz.
Je nutno poznamenat že
Je nutno poznamenat že hybridy a el. mobily mají před sebou velkou budoucnost automobilky tomu věří a investují se ohromné peníze do vývoje nových vozů. Hybridní technologie je už na velmi dobré úrovni – Prius . Čisté el. mobily jsou otázkou delší budoucnosti. V každém případě lze očekávat ,že do 10 ti let budou hybridy zcela běžnou záležitostí při koupi nových vozů. Nabídnou zhruba o 1,5 až 2,5 litrů/100 km nižší spotřebu (čím větší auto tím větší úspora) = úspora 0,6 kč až 1kč /km. To ale není vše prvních 100km bude mít asi poloviční spotřebu než klasická verze. To majiteli přinese zhruba dalších až 0,3kč /km. Dojezd čistě na baterie se bude postupně prodlužovat až na 50-70 km možná i 100km. Kvůli poklesu spotřeby se zvedne spotřební daň z PHM což bude dále zvýhodňovat tyto vozy.
V tabulce prodeje LEAF,
V tabulce prodeje LEAF, sloupec Japonsko je asi chyba. Já jsem napočítal pres 14000 místo 6415.
Už to asi opravili ta vaše
Už to asi opravili ta vaše čísla tam nikde už nejsou
Pravda, díky za
Pravda, díky za upozornění! Bylo tam víc chyb způsobených špatným přesunem tabulky, ale nyní je již vše OK! Plus updatováno o květen iMiEV v Japonsku. Leaf stále není k dispozici.