Tesla úspěšně vstoupila na burzu. Její šéf Elon Musk se vyhrabal z finančního srabu. Automobilka uvádí na inovovaný elektromobil Roadster. A pilně se připravuje na uvedení rodinného elektrického auta Model S za dva roky. Součástí těchto příprav je i vytvoření sítě exkluzivních obchodů po celém světě. Na pomoc si najmula George Blankenshipa, veterána Apple a GAP.
Blankenship aktuálně pracoval v Microsoftu, který se snažil přiblížit konkurenčímu Apple alespoň tím, že si také pořídí síť vlastních pěkných obchodů. Jenže dobré obchody nezachrání firmu, která nemá zajímavé nové produkty. A tak není divu, že se Blankenship rozhodl posunout se o dům dál do odvětví, které má nejvyšší ambice k růstu.
Tesla už před časem dala najevo, že se hodlá mediálním gigantem Apple silně inspirovat. Apple má své designově propracované a čistě zákaznicky orientované obchody Apple Store po celém světě a neustále jejich počty rozšiřuje. Aktuálně byl otevřen nový v čínské Šanghaji. Tesla chce postupně vytvořit něco podobného.
První nové obchody bude Blankenship, nový vice prezident designu a vývoje obchodů, otevírat v Tokyu, Torontu a Washingtonu. Jeho úkol není jednoduchý. Obchody budou muset nejen přilákat pozornost, ale především vzdělávat – přinášet potenciálním zákazníkům osvětu týkající se elektromobilů. Přesvědčit je o tom, že už dnes (nebo za dva roky) jsou elektrická auta tou správnou a dostupnou alternativou.
Zároveň budou v Tesla obchodech sídlit tzv. „Tesla Rangers“, tedy mobilní servisní jednotky Tesla Motors. Ty budou připraveni vyrážet do domácností či kanceláří majitelů aut aby provedli malé servisní zásahy, upgrady firmwaru a podobně.
Tokio.. ne Tokyo :-/
Tokio.. ne Tokyo :-/