BMW i3 jako základ pro elektromobil Apple?

Máte pocit déjà vu? Ne, paměť vás neklame. Nadpis „BMW i3 jako elektromobil Apple?“ už jsme tu jednou měli. Pak ale BMW prohlásilo, že s Apple nespolupracuje. Jenže…

Jak dlouho asi trvalo takovéhle fotky naaranžovat?
foto: BMW

Německý časopis Manager Magazin hlásí, že mezi Apple a BMW je všechno jinak. Resp. tak, jak říkají původní spekulace a Apple skutečně přemýšlí o tom, že z BMW i3 by se mohl stát základ pro jeho „iCar“, robotické auto-elektromobil.

Jednání, zatím tedy bezvýsledná, začala už koncem jara 2014. Od té doby dokonce podle Manager Magazin navštívili vysocí manažeři Apple i továrnu na výrobu BMW i3 v Lipsku. Včetně Tima Cooka, šéfa Apple. A zajímali se zejména o technologii , tedy plasty tvrzené uhlíkovými vlákny.

Od začátku výroby koncem roku 2013 se po celém světě zatím prodalo 26 000 elektromobilů BMW i3. Pro srovnání, elektromobilu Nissan Leaf, který se prodává od konce roku 2010, tedy dvakrát déle, se prodalo už téměř 200 000 kusů.

Apple údajně začne elektromobil vyrábět v roce 2020. Najímá také další experty z oblasti robotiky, telematiky a automobilového průmyslu. O vstup do stejné hry tedy evidentně má zájem a o tom, že Apple připravuje elektromobil už nemůže být pochyb.

A přestože ani Apple, ani BMW nic oficiálně nepotvrdí, je jejich spojení jednou z možností budoucího vývoje. Z velké části robotický elektromobil s dojezdem přes 300 km, logem Apple a technologií od BMW – to bychom si nechali líbit! Bezesporu by šlo o zajímavou konkurenci pro Tesla Model 3.

20 Comments on “BMW i3 jako základ pro elektromobil Apple?”

  1. Apple půjde svou cestou.
    Apple půjde svou cestou. Prodej Tesla 3 zvedne latku. Apple musí vyvinou konkurenční elektromobil a to rozhodně i3 Není .
    Také se připojuji k názoru, že jen zjišťují náročnost výroby karoserii s uhlíkových vláken, o podvozkovou platformu i3 jim nejde .
    Názor Nedostatky BMW i3 jsou.
    -Dojezd
    -Auto je určeno hlavně pro pohyb ve městě, ale v úzkém prostoru otvíraní dveří komplikuje vystupování se zadních sedadel.
    -Jen 4 místný interier (malý kufr)
    -Extravagantní vzhled
    -Příliš hlučný Rex Záložní generátor EL. energie

      1. hlavne z ceny, designu a
        hlavne z ceny, designu a velikosti (jak auta, tak i zavazadloveho prostoru). Taky nechapu proc ve verzi bez REX nema vetsi kufr? A taky se mi nelibi ty lisovane psi chlupy v interieru (nebo co to je za divny material :-D, V AutoRevue to nazvali calouneni v provedeni „kousava deka“).

        Jinak chvalim BMW za vykon a rekuperaci na brzdovem pedalu.

        1. Před rokem jsem měl na BMW
          Před rokem jsem měl na BMW i3 stejný názor. Nelíbilo se mi. Ale to jsem v něm jen seděl. Neměl jsem možnost se projet.
          Po té, co jsem ho před pár týdny vyzkoušel a strávil s ním tři hodiny, názor jsem změnil.
          Líbí se mi. V kategorii EV s dojezdem do 150 km je to nejlepší volba. A to hodnotím nejen techniku, ale také interiér.

          Mít zbytečný milion, odevzdal jsem ho prodejci už na testovací jízdě.

          1. i3 jsem ridil uz dost davno
            i3 jsem ridil uz dost davno ~ zhruba pred rokem, kdyz se zaclo prodavat v CR. Proto jsem taky psal: „Jinak chvalim BMW za vykon a rekuperaci na plynovem pedalu.“

            A ze stejneho duvodu kritizuji ten zbytek. Proste jsem v tom sedel, jak za volantem tak v druhe rade a zkusil jsem si kolik je tam mista, z jakeho to je materialu (viz ty psi chlupy = udajne konopi) atp.

        1. 1) Mě se třeba dost líbí
          1) Mě se třeba dost líbí i když mám výhrady k některým rádoby eko dílům v interiéru

          2) Úplně stejný jako všechny EV téhle generace vyjma Tesly. Navíc to nic neříká o tom, co tam strčí za akumulátor, pokud by to časem pod hlavičkou Apple eventuálně vyráběli.

          3) Je to třetí nejlevnější EV na trhu a tuším druhé nejlevnější BMW.

      1. Já sice nic od Apple
        Já sice nic od Apple nevlastním, ale musím se ho zastat. SW byl a vždycky bude hodně pokrokový a spolehlivý. Řekl bych, že míra spolehlivosti a uživatelské příjemnosti je hodně vysoká. Jinak by Apple nezanamenal takový úspěch. V sedumdesátých létech, když se vynořil -teď už přesně nevím- asi Apple II, tak to bylo jako zjevení. Podobné to bylo, když jsem porvé uviděl Next-Step, tj. předchůdce OS X. Ve stejné době vyšla i Windows 3.11 a to byla opravdová katastrofa. Nikdy jsem nepochopil, proč se to tak rychle rozšířilo, nejspíš to bylo cenou a skvělým marketingem. Apple měl ale vždycky cenu exkluzívní, musel nalákat na kvalitu, ne na lidový smažák s bramborem za bůra.

        1. OS Apple je uživatelsky
          OS Apple je uživatelsky lepší/rychlejší než OS Windows .ALE Cena rozhoduje a to rozhodlo.
          Většina firem používá PC a když už někdo v práci používá PC tak si přece domů nebude kupovat Apple . Apple ujel vlak. Vytlačit s trhu zavedenou konkurenci je obtížné . Už dlouho jsou jiné léty ověřené fungující alternativy např OS Linux. http://www.ubuntu.cz/

          https://www.youtube.com/results?search_query=ubuntu+15.10+review

          1. To bych neřekl, že Apple
            To bych neřekl, že Apple ujel vlak. Vlastně se mu tak dobře, jako poslední dobou nedařilo. Asi zatím největší slávu zažil, když odešel Steve Jobs. P.S. Co myslíte, že mám doma za verzi? Trusty Tahr, customizované Gnome, protože jsem se zatím nesžil s Unity a ani s KDE.

Napsat komentář