Francouzská automobilka Renault slibuje, že už v roce 2015 budou její elektromobily mít dojezd až 240 km na jedno dobití. Přitom už dnes nabízí sportovní elektromobil Tesla Roadster dojezd až 380 km.
Podle magazínu Autocar.co.uk chce Renault zvýšení dojezdu dosáhnout speciálními chemickými úpravami současných lithium-iontových baterií. Další fází pak budou zinkovo-vzduchové nebo zinkovo-stříbrné baterie, které by se mohly začít v praxi využívat kolem roku 2025. Nabídnou dojezd až 480 km.
Právě baterie využívající vzduch patří mezi nejslibnější technologie budoucnosti. Jejich výzkumem se zabývá mimo jiné také společnost IBM. Kromě této technologie se pracuje i na dalších, které využívají např. možností nanotechnologií. Výzkum tohoto směru probíhá také v České republice, např. pod vedením Jana Procházky.
Jedním z prvních elektrických aut značky Renault bude Renault Zoe. Na trh se dostane už v roce 2012. Jeho lithium-iontové baterie nabídnou dojezd 150 km a výkon 79 koní. O rok později by měla na trh přijít také výkonnější verze, jejíž dojezd bude údajně srovnatelný.
To jsou vtipálci. Už dnes
To jsou vtipálci. Už dnes mají amatéři dojezd v 10 let satrých elektrických Golfech 250km na nabití a to prosím pěkně s maloobchodně běžně dostupnými akumulátory.
Nevím, jestli je to tím, že tradiční automobilky (zejména ty evropské a americké) jsou ukolébané tím, že se v jejich branži desítky let vlastně nic neděje, nicméně pokud je nemá během několika příštích let zašlapat do země čínská konkurence, tak by se měly hodně rychle probudit.
Ale já by jsem až tolik
Ale já by jsem až tolik dojezd v Evropě neřešil.Člověk si bude muset zvyknout na to,že bude muset zanedlouho vzniknout jiná filozofie tankování-dobíjení vozidel.Nebudeme odkázáni na benzinky budeme tankovat doma-firmě-dobíjecích stanicích.Ale obávám se,že lidstvo se bude divit kolik potom bude stát kWh všem odběratelům.
Je to tak, např. v
Je to tak, např. v sousedním Německu už dnes RWE zavádí dobíjecí stanice Autostrom (tedy „autoelektřina“).
Já bych kolem toho dojezdu
Já bych kolem toho dojezdu tolik nešílel.
Mně by se líbil elektromobil s vestavěnou baterií na dojezd cca 20-30 km, což s přehledem pokryje většinu mých jízd (moje nejběžnější jízda je 2km tam a 2km zpátky).
A k tomu možnost pronajmout si „přídavnou“ baterii na těch 150 km, to by mi úplně stačilo (několikrát do roka).
Rozhodující je konkurenceschopná cena vozidla.
Na baterie sa kladie vela
Na baterie sa kladie vela poziadaviek ohladom bezpecnosti, kapacity… Navyse, ak sa maju vyrabat za dostupnu cenu, tak musia byt vyrobene z lacnych materialov. Jednoducho povedane, moznosti na ich zlepsenie nie su neobmedzene. Automobilky by sa teraz mali skor zacat zameriavat na nejaky doplnkovy pohon, teda to, co sa teraz vola extender. Za najschodnejsiu moznost by som povazoval vyuzitie vodnej pary, ktora by sa samozrejme vyrabala na benzinovych (parnych) staniciach a do auta by sa len precerpavala a sluzila by na dobijanie baterie. Bolo by to „jednoduche“, elegantne a technicky pomerne lahko realizovatelne riesenie. Auto by miesto sucasnej benzinovej nadrze obsahovalo tlakovu nadrz na paru a generator elektriny. Hlavna vyhoda by spocivala v rychlom dotankovani pary a okamzitemu predlzeniu dojazdu o 50-100km.