ECOS Harbinger - elektrický supersport s cenou pod 90 000 dolarů

Jakub Koždoň - 24 Listopad 2009

ECOS Harbinger

Zajímavý produkt elektromobilistického světa přivedla na svět společnost ECOS Motors. Pod její střechou vznikl elektrický supersport ECOS Harbinger, který se tak pomalu stává konkurentem Tesly Roadster. Za cenu 89 995 dolarů si můžete koupit vůz s maximální rychlostí 188 km/h (117 mph) a dojezdem 240 km (150 mil) na jedno nabití. Rychlosti 100 km/h tento vůz dosáhne v čase kratším než 6 sekund.

Ve voze se skrývá stejnosměrný motor WarP 11, kde číslo 11 označuje průměr v palcích, je to téměř 30 cm. Motor dosahuje účinnosti 87% což je třikrát vyšší účinnost než kolik mají dnešní spalovací motory. Kroutivý moment z motoru je převodován čtyřstupňovou manuální převodovkou. Motor je poháněn bateriovým LiFePO4 packem, který má kapacitu 30 kWh.

Řídící elektronika ovládající motor umožňuje konfiguraci a sledování přes ethernetový kabel. Nastavování řídící elektroniky se provádí přes libovolný internetový prohlížeč, do kterého stačí zadat správnou adresu.
elektromobily - ECOS Harbinger
Karoserie vozu je zkonstruována z lehké hliníkové slitiny, která se už stává běžným konstrukčním prvkem moderních elektromobilů. Produkce bude malosériová a její započetí je naplánováno na únor příštího roku, už teď je ale možná předobjednávka.

Firma ECOS Motors dále prodává kity s jejichž pomocí je možné předělat si vlastní svůj auto na elektromobil. Platí to ovšem pouze pro vybrané vozy z továren Volkswagen a Porsche.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čo sa týka prerábky na hybrid by som bol opatrnejší. Veniec štartéra má ozubenie dimenzované na občasné použitie pri štartovaní. Nie som si istý, či to vydrží pri prerobení na hybrid, kde je potrebný väščí výkon elektromotora.
Zároveň je potrebné si uvedomiť, že štartér dokáže roztočiť motor len na také otáčky pri ktorých je možné ho naštartovať.
To pre hybrid nestačí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ma este napada, ze tie solarne panely na streche Priusu by sa skor dali pouzit na preplnovanie benzinoveho motora pomocou elektromotora. Tak by sa dalo usetrit este viac.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano jedna sa len o male elektromotory. Dalsia moznost je BAS system. Ten funguje tak, ze sa miesto alternatoru da elektromotor, ktory tiez funguje ako starter. Povodny starter sa tiez odstrani.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To vyzerá lepšie, navyše prevod je tichý, lebo alternátor je väčšinou poháňaný remeňom.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Niektore clanky uvadzaju len 1-2% usporu paliva s tymto sytemom, ale zavisi to od jeho naladenia. Dovod , preco sa to nepouziva uz davnejsie, je zrejme ten, ze az donedavna bol dost velky problem nejako vyriesit regulaciu elektromotora a baterie nemali dostatocnu kapacitu. Dneska by sa to ale mozno dalo vyuzit vo velkom a dokonca by to mozno cenu auta aj o nieco znizilo. Keby sa to urobilo plug-in, tak by sa o tom dalo aj seriozne bavit. Hlavna nevyhoda je asi len v tom, ze ten elektomotor by musel pri prekonavat aj pasivne odpory motora a aj jeho zotrvacnost pri rozbehu, co by naroky na jeho vykon zvysovalo. V tomto maju prave vyhodu hybridy ako je Prius.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejde skôr o "štart-stop" systém?
V hybridoch sériovo vyrábaných je vyriešený aj jeden z podstatných problémov a to je plynulosť spolupráce oboch motorov. Technicky je to dosť komplikovaná záležitosť, pokiaľ som počul, v Priuse to má napríklad vplyv na časovanie ventilov v motore. Rád by som, keby sa ozval nejaký majiteľ Priusu, ako to vlastne je.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Start-stop system nahradza len funkciu motora, ked auto stoji. Toto pomaha aj pri pohybe auta. Ale je v tom obsiahnuty aj S-S. Pod naladenim som skor myslel regulaciu vykonu elektromotora pri rozbehu (ako velmi ma nahradit benzinovy motor), aby sa stacila bateria pri dojazde dobijat. Ak by to bolo plug-in, tak tato starost by asi odpadla. Ale urcite by bolo dobre vediet, ako to spolupracuje s casovanim ventilov, ked nie je rozvod mechanicky. Tieto informacie zatial nemam. Mozno by v tom mohla pomoct redakcia.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nepríde mi to nejako extra výhodné, keď beriem v úvahu rýchlosť horšiu, než Octavia v TDi(nedivím sa, keď je výkon motora len 35k) a zrýchlenie pod úrovňou Tesly S. Som za každý elektromobil, ale toto sa medzi superšporty nedá zaradiť a už to vôbec nie je schopné konkurovať Tesle. Naviac, všimnite si toho vypracovania interiéru. Nehnevajte sa, ale podľa mňa je to za túto cenu nevyužiteľné. Možno za úpolovicu......

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a videl si interier tesly? v horšom interieri ako v tesle som veru nesedel. a to som veľký fanúšik tesly. no za také peniaze by som očakával lepší interier ako má favorit. žial v tesle je to na úrovni favoritu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podľa obrázkov je to celkom dobré, žiadny vysoký luxus, ale normálny interiér. A dobre si všimnite sedadlá s absenciou opierok hlavy v tomto čude (ECOSe)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Beriem späť, opierky síce má, ale kvalita, no aj od Tesly má ďaleko. A naviac, nepripomína vám to vzhľadom Lamborghini Murcielágo? Mne až príliš.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To zavisi od toho, akym sposobom sa ten vykon udava. 35k elektromotoru moze byt kludne porovnatelnych so 100k benzinoveho motoru.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je síce pravda, ale ajtak to na supersport nestačí. Je to určite dané aj tou účinnosťou, ale supersport nech má aspoň 200. Veď 100k má dnes každá 1.6ka, takže tento motor skorej do Hatchbacku niźšej strednej triedy, než do "supersportu" za 90 000 dolarov.

Obávám se toho, že to bude mít větší výkon než přibližně 35kW což je maximální výkon při 72V. Jenže nikde není psáno jakým napětím je motor napájen - pokud by byl aku-pack složen ze dvou sériově zapojených packů 144V/100Ah, tak by byla výsledná kapacita 28,8kWh, což by přibližně odpovídalo (výrobce si mohl nechat vyrobit akupack na míru). Tak by bylo výsledné napětí dáno součtem napětí jednotlivých aku-packů, takže napětí by bylo 288V. Výkon roste s kvadrátem napětí, proto pokud bude napětí čtyřnásboné, tak bude teoretický výkon šesnáctinásobný, takže nějakých 560 kW. Výkon bude omezen nastavením řídící elektroniky, kde se může nastavit maximální napětí a proud motorem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A keďže maximálka naozaj stojí za veľké kulové, malo by to mať aj sluśný dojazd, ale 240km je skorej mierny nadpriemer

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jednoduchy hybrid sa da urobit v podstate z kazdeho auta, odstranenim startera a alternatora a na miesto startera sa da elektromotor, ktory funguje ako pomocny motor. Tiez sa na to daju zaobstarat hotove kity. Samozrejme to chce silnejsiu bateriu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Potrebujem zistit viac informácií o prestavbach aut na hybridy odstranenim startera a alternatora a na miesto startera sa da elektromotor, ktory funguje ako pomocny motor. Da sa tym usetrit palivo alebo aj zvysit vykon alebo krutiaci moment? Treba dat aj vykonnejsi alternator a baterie aby to fungovalo? kolko taka prestavba stoji? je to niekde technicky popisané?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A kde se dá takoví kit koupit?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No bohuzial, zatial je to len pre Americke auta a USA trh. Tam su volnejsie predpisy pre homologaciu. Tu by to asi zatial nepreslo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to v podstate princip Hondy Insight, ale lacnejsi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak Oktavka je v podstate Volkswagen, takze pojdme do te elektryky :o) Mate nekde seznam tech predelatelnych Lidovych vozidel? Skoda, ze tam nedali stridaka...


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol