ECOS Harbinger – elektrický supersport s cenou pod 90 000 dolarů

Zajímavý produkt elektromobilistického světa přivedla na svět společnost ECOS Motors. Pod její střechou vznikl elektrický supersport ECOS Harbinger, který se tak pomalu stává konkurentem Tesly Roadster. Za cenu 89 995 dolarů si můžete koupit vůz s maximální rychlostí 188 km/h (117 mph) a dojezdem 240 km (150 mil) na jedno nabití. Rychlosti 100 km/h tento vůz dosáhne v čase kratším než 6 sekund.

Ve voze se skrývá stejnosměrný motor WarP 11, kde číslo 11 označuje průměr v palcích, je to téměř 30 cm. Motor dosahuje účinnosti 87% což je třikrát vyšší účinnost než kolik mají dnešní spalovací motory. Kroutivý moment z motoru je převodován čtyřstupňovou manuální převodovkou. Motor je poháněn bateriovým LiFePO4 packem, který má kapacitu 30 kWh.

Řídící elektronika ovládající motor umožňuje konfiguraci a sledování přes ethernetový kabel. Nastavování řídící elektroniky se provádí přes libovolný internetový prohlížeč, do kterého stačí zadat správnou adresu.

Karoserie vozu je zkonstruována z lehké hliníkové slitiny, která se už stává běžným konstrukčním prvkem moderních elektromobilů. Produkce bude malosériová a její započetí je naplánováno na únor příštího roku, už teď je ale možná předobjednávka.

Firma ECOS Motors dále prodává kity s jejichž pomocí je možné předělat si vlastní svůj auto na elektromobil. Platí to ovšem pouze pro vybrané vozy z továren Volkswagen a Porsche.

21 komentářů u “ECOS Harbinger – elektrický supersport s cenou pod 90 000 dolarů”

  1. Čo sa týka prerábky na
    Čo sa týka prerábky na hybrid by som bol opatrnejší. Veniec štartéra má ozubenie dimenzované na občasné použitie pri štartovaní. Nie som si istý, či to vydrží pri prerobení na hybrid, kde je potrebný väščí výkon elektromotora.
    Zároveň je potrebné si uvedomiť, že štartér dokáže roztočiť motor len na také otáčky pri ktorých je možné ho naštartovať.
    To pre hybrid nestačí.

        1. Niektore clanky uvadzaju len
          Niektore clanky uvadzaju len 1-2% usporu paliva s tymto sytemom, ale zavisi to od jeho naladenia. Dovod , preco sa to nepouziva uz davnejsie, je zrejme ten, ze az donedavna bol dost velky problem nejako vyriesit regulaciu elektromotora a baterie nemali dostatocnu kapacitu. Dneska by sa to ale mozno dalo vyuzit vo velkom a dokonca by to mozno cenu auta aj o nieco znizilo. Keby sa to urobilo plug-in, tak by sa o tom dalo aj seriozne bavit. Hlavna nevyhoda je asi len v tom, ze ten elektomotor by musel pri prekonavat aj pasivne odpory motora a aj jeho zotrvacnost pri rozbehu, co by naroky na jeho vykon zvysovalo. V tomto maju prave vyhodu hybridy ako je Prius.

          1. Nejde skôr o „štart-stop“
            Nejde skôr o „štart-stop“ systém?
            V hybridoch sériovo vyrábaných je vyriešený aj jeden z podstatných problémov a to je plynulosť spolupráce oboch motorov. Technicky je to dosť komplikovaná záležitosť, pokiaľ som počul, v Priuse to má napríklad vplyv na časovanie ventilov v motore. Rád by som, keby sa ozval nejaký majiteľ Priusu, ako to vlastne je.

            1. Start-stop system nahradza
              Start-stop system nahradza len funkciu motora, ked auto stoji. Toto pomaha aj pri pohybe auta. Ale je v tom obsiahnuty aj S-S. Pod naladenim som skor myslel regulaciu vykonu elektromotora pri rozbehu (ako velmi ma nahradit benzinovy motor), aby sa stacila bateria pri dojazde dobijat. Ak by to bolo plug-in, tak tato starost by asi odpadla. Ale urcite by bolo dobre vediet, ako to spolupracuje s casovanim ventilov, ked nie je rozvod mechanicky. Tieto informacie zatial nemam. Mozno by v tom mohla pomoct redakcia.

  2. Nepríde mi to nejako extra
    Nepríde mi to nejako extra výhodné, keď beriem v úvahu rýchlosť horšiu, než Octavia v TDi(nedivím sa, keď je výkon motora len 35k) a zrýchlenie pod úrovňou Tesly S. Som za každý elektromobil, ale toto sa medzi superšporty nedá zaradiť a už to vôbec nie je schopné konkurovať Tesle. Naviac, všimnite si toho vypracovania interiéru. Nehnevajte sa, ale podľa mňa je to za túto cenu nevyužiteľné. Možno za úpolovicu……

      1. To je síce pravda, ale
        To je síce pravda, ale ajtak to na supersport nestačí. Je to určite dané aj tou účinnosťou, ale supersport nech má aspoň 200. Veď 100k má dnes každá 1.6ka, takže tento motor skorej do Hatchbacku niźšej strednej triedy, než do „supersportu“ za 90 000 dolarov.

        1. Obávám se toho, že to
          Obávám se toho, že to bude mít větší výkon než přibližně 35kW což je maximální výkon při 72V. Jenže nikde není psáno jakým napětím je motor napájen – pokud by byl aku-pack složen ze dvou sériově zapojených packů 144V/100Ah, tak by byla výsledná kapacita 28,8kWh, což by přibližně odpovídalo (výrobce si mohl nechat vyrobit akupack na míru). Tak by bylo výsledné napětí dáno součtem napětí jednotlivých aku-packů, takže napětí by bylo 288V. Výkon roste s kvadrátem napětí, proto pokud bude napětí čtyřnásboné, tak bude teoretický výkon šesnáctinásobný, takže nějakých 560 kW. Výkon bude omezen nastavením řídící elektroniky, kde se může nastavit maximální napětí a proud motorem.

    1. Potrebujem zistit viac
      Potrebujem zistit viac informácií o prestavbach aut na hybridy odstranenim startera a alternatora a na miesto startera sa da elektromotor, ktory funguje ako pomocny motor. Da sa tym usetrit palivo alebo aj zvysit vykon alebo krutiaci moment? Treba dat aj vykonnejsi alternator a baterie aby to fungovalo? kolko taka prestavba stoji? je to niekde technicky popisané?

Napsat komentář