Nisan oznámil, že na celém světě prodal už přes 65 000 elektromobilů Nissan Leaf. Uvedení druhé generace, která se vyrábí lokálně pro Evropu, USA a Japonsko, zjevně pomohla.
foto: Nissan
Největším trhem pro elektromobily Nissan Leaf jsou pochopitelně Spojené státy americké. Prodala se jich tam více než polovina z celkového počtu. Evropa teprve nedávno dosáhla mety 10 000 prodaných vozů Nissan Leaf.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Výměna baterie v Leafu? Bude stát 2000 Kč měsíčně
Softwarový update pro Nissan Leaf: vyšší dojezd, zlepšené nabíjení
Zásluhu na tom mají především Norsko (země elektromobilům zaslíbená), Británie a Francie, které zaujímají 3., 4., resp. 5. pozici na žebříčku největších trhů. Druhé je pochopitelně domácí Japonsko.
Rostoucí prodeje Leafu si Nissan vydupal nejen skrze povedenou marketingovou kampaň (zahrnul elektromobil a dobíjecí stanice např. do hry SimCity), ale i prostým faktem, že jde o nejzajímavější plně elektrické auto současnosti dostupné i pro méně movité (narozdíl od Tesla Model S).
Aktuálně si Leaf vyzkoušel také známý americký komik Jerry Seinfeld poté, co se byl projet s moderátorem Davidem Lettermanem v jeho stařičkém Volvu od Paula Newmana. Ani jeden nebyl z auta příliš nadšený. Ale i špatná reklama je reklama.
ceny elektromobilů jsou
ceny elektromobilů jsou záměrně nadsazené. Víc elektromobilů zatím automobilky nejsou schopné vyrobit tzn. dané kapacitě výroby odpovídá současná cena. Jak výrobní kapacity porostou, cena bude klasat, jednoduše také proto, že bude nutné oslovovat i méně movitou klientelu a poroste konkurence a porostou investice do vývoje a výroby a ty se budou muset vracet jen v rostoucím množství prodaných elektromobilů. Prostě pro úřady, pár firem a několik nadšenců jsou zatím současné ceny tak akorát, aby byl zisk pro automobilky maximální. I tady jde hlavně o peníze.
Predaje bez dotacie by boli
Predaje bez dotacie by boli take ake v krajinach kde nie su ziadne dodatcie. Ina filozoficka otazka: aka by bola cena benzinu ak by v nej boli zahrnute aj naklady na skody na zivotnom prostredi a zhorsenom zdravotnom stave obyvatelstva? Aka by bola potom navratnost kupy elektromobilu, pripadne aut na ine alternativne paliva?
hmm, a jak jsou do toho
hmm, a jak jsou do toho benzinu zahrnuty vydaje na konflikty na blizkem vychode? Hadam ze nijak, anebo prave spotrebni dani?
Filozofická otázka:
Filozofická otázka: Opravdu by mne zajímalo jaké by byly prodeje v těch výše zmiňovaných zemích bez existence místních dotací…