Koronavirus snižuje v řadě měst výskyt dopravních zácp

redakce - 11 Březen 2020

Mnoho lidí v souvislosti s aktuální celosvětovou epidemií pracuje z domova. Intenzita dopravy se snižuje až o desítky procent, naopak se zvyšuje průměrná rychlost vozidel v době dopravní špičky.Tento jev studují odborníci – do budoucna hledají možná řešení, jež by podpořila podíl práce z domova a snížila výskyt dopravních zácp.

Tento jev studují odborníci – do budoucna hledají možná řešení, jež by podpořila podíl práce z domova a snížila výskyt dopravních zácp.
foto: Pixabay, al-grishin

V posledních třech dnech poklesla intenzita silniční dopravy v době dopravních špiček na silnicích v New Yorku o asi 15 %. Například v pondělí večer byla intenzita večerní dopravy ve srovnání s rokem 2019 nižší o 14 %.

V neděli okolo páté hodiny odpolední bylo meziroční snížení dokonce o 17 procent. A podobné poznatky hlásí i další města. Jak vyplývá z dat aplikace TomTom, intenzita dopravy byla v úterý ráno meziročně nižší o 54 % v Miláně, o 59 % v Římě a o 30 % v Seattlu.

Posledně uvedené město připomíná město duchů. Zavřené školy, prázdné restaurace, řada lidí zbytečně nevychází ze svých příbytků a využívá možnosti práce z domova. Tomu odpovídá i obrázek z tamních silnic.

Doprava jako kdyby přestala existovat. Průměrná rychlost vozidel se po zavedení restriktivních opatření zvýšila o nemalých 15 mil za hodinu.

„Vlastně nic, co by se nedalo předpokládat. Nicméně uvedený fenomén zaujal odborníky v oblasti silniční dopravy a problematiky tzv. Smart Cities. Studují, zda by nebylo možné ještě více rozšířit podíl lidí pracujících z domova. To by mohlo mj. přispět i ke snížení výskytu dopravních komplikací na řadě dnes beznadějně přetížených silnic,“ uvádí Roman Budský z Platformy VIZE 0.

Tento jev si nesporně zaslouží bližší analýzu. „Bylo by však spekulací dávat vše šmahem do souvislosti s aktuální epidemií koronaviru. A je tu ještě další dvojice protichůdných jevů. Na jedné straně méně lidí cestuje automobilem na své pracoviště, neboť využívají možnosti pracovat z domova, ovšem na straně druhé řada lidí může volit jízdu svým vozem, aby se vyhnuli cestování v prostředcích hromadné dopravy,“ upozorňuje Budský.

Nicméně současná epidemie by mohla napomoci nalézt další možnosti, jak pracovat z domova bez zbytečného dojíždění. To má potenciál zvýšit kvalitu života všech – příslušných pracovníků i ostatních, kteří by se nemuseli setkávat s dopravními zácpami v takové míře jako doposud.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele M.Krupka

Ano dovedu si představit mnoho zbytečných lidí pracujících někde v kanceláři. Naposledy jsem měl dojem, že vydávání nového řidičského průkazu by zvládl dělat automat, nebo cvičená opice. Přitom bych takovou prvotní žádost zvládl napsat na Internetovém portálu a k vyzvednutí řidičského průkazu by na úřadě stačila vrátná, nebo rovněž automat pracující 24hodin denně. Takhle jsem tam musel dvakrát dojít(dojet) a zdržovat se u dvou úřednic. Na našem úřadě je pět kanceláří a v nich je 10 úředníků, kteří se zabývají vydáváním průkazů. Přitom už dnes existuje virtuální řidičák do kterého může nahlédnout každý policista. Proč tedy potřebujeme na malém městě tolik úředníků jenž evidují a vydávají bezvýznamnou plastovou kartičku nějak nechápu.
Další takovou osobou je bankovní úředník. Spojit se s bankou virtuálně bych v dnešní době považoval za normální.
Vydávání registrační značky bych přehodil na autosalóny. Stejně je to jen kousek hliníkové destičky, kterou kontroluje pravidelně každá kamera a každá stanice technické kontroly. Proč tedy jezdit někam na úřad pro značku, když každý prodejce ví, že si to auto půjdete za týden vyzvednout, tak tam tu registrační značku může přidělit úplně stejně jako to udělá ten úředník.
Smart města můžete dělat jen s lidma co o tom přemýšlí. A ti nám bohužel chybí.

Obrázek uživatele Radovan

Protože by spousta lidí přišla o koryto, o které se nemusí nijak snažit. A je to brutální voličská skupina, která vždy ví, proč to nejde. Agent Bureš ji doplnil za dobu, co je ve vládě, o dalších 40 tisíc byrokradů. Občanka by měla obsahovat i kartu ZP, řidičák, zbroják, šalinkartu a xy dalších aplikací. Neobsahuje. Vydávat by se měla po narození dítěte. Stačí se podívat, jak to dělají v Estonsku.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Jedocela nachylna na ztraceni, zvlast 3 mesicni mimina ju zalozi, ani nevite jak. Ja bych lidi cipoval, pak nemusi nosit ani platebni karty (hotovost), klice, apod.

Obrázek uživatele spetak

Máš pravdu, cypů není nikdy dost :-)

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

Cypů s čipama?
Nebo Cypů bez čipů?

Obrázek uživatele spetak

Tomášfuk, cyp je cyp !

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

Obrázek uživatele spetak

Ostravaci prominou....

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

Podle me se koronavirus zaslouzi o snizeni CO2 jako nikdo.

Obrázek uživatele Radovan

A proto by měl koronavirus, nebo jeho první objevitel, dostat Nobelovu cenu míru. Kam se hrabe Gréta.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Kuk

Úžasný zjištění, takže se nakazí víc obyvatelstva, aby bylo méně zácp. :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Klasika - Ale soudruhu, nám šlo o lidi!
Lidí je jako sraček mladej, s těmi se nepočítá :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Za 9+ mesicu bude ten vypadek nekolikanasobne vykompenzovan. Co maji lide jineho delat kdyz maji casu habadej.

Obrázek uživatele Radovan

Čumí na bednu nebo do PC, jako my.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Par minut staci.

V Praze kolony spíše delší, ale MHD o poznání prázdnější. V jinak běžně narvaném metru v ranní špičce nebyl problém si sednout. V tramvaji pár lidí.

Dneska navíc pršelo, takže standardně totální zácpy. Takže i vzhledem k prázdninám a dovoleným se nic nezměnilo. Po návratu dětí do školy to bude ještě mnohem horší.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Radovan

Z čehož logicky vyplývá že novináři buď lžou nebo Praha se neprostě neřadí ke světovým velkoměstům ani v tomto :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveNabíječky elektromobilů Circontrole-station