Štítek: zácpy
V dopravních zácpách jen v USA zmizí každoročně desítky miliard
Desítkami miliard myslíme nejen litry benzínu, ale především dolarů. Dopravní zácpy jsou podle nejnovější zprávy amerického ministerstva financí příčinou plýtvání obrovských finanční prostředků i přírodních zdrojů. A s nimi například i neefektivní řízení letového provozu.
Zácpa dlouhá 100 km trvá už devět dní – v Pekingu
Peking jako kdyby symbolizoval překotný rozvoj celé dnešní Číny. Dnes metropole o 22 milionech obyvatel se za posledních 50 let rozrostla desetkrát. Zároveň s tím ale čelí řadě problémů. Není to jen nedostatek vody, ale také znečištěné ovzduší a věčně ucpané silnice. V současné době sedí tisíce řidičů ve více než 100 km dlouhé zácpě. Trvá už devět dní a může trvat celé týdny.
Volkswagen představuje projekt C3World
Na druhém národním německém IT summitu představila automobilka Volkswagen vůj výzkumný projekt C3World. „Connected Cars in a Connected World,“ neboli „Propojená auta v propojeném světě“. Jde o propojení nejen v pravém smyslu slova, tedy pomocí elektronických zařízení (telematika), ale o také o pomyslné propojení mezi automobily a životním prostředím. Telematická zařízení samozřejmě přímo nesnižují spotřebu, ale výrazně pomáhají plynulosti a bezpečnosti provozu. Podobný systém vyvíjejí například Mazda nebo Nissan. C3World od Volkswagenu patří mezi první evropské projekty.
Nissan testuje inteligentní dopravní systém
Kromě známého „zeleného programu 2010“ připravuje automobilka Nissan ještě spoustu dalších zajímavých projektů. Kromě jiného je to také příprava inteligentního dopravního systému. Ten má koordinovat jízdu automobilů a práci semaforů. Cíl je prostý: zredukovat nehody, zvýšit bezpečnost chodců, snížit spotřebu díky odbourání zácp a dlouhého stání.
Testování nového systému probíhá v Japonsku v technickém centru Nissan za pomoci vozů zaměstnanců. V další fázi projektu je cílem vývoje optimizovat komunikaci mezi automobily a semafory tak, aby byl vytvořen pokročilý dopravní systém, ve kterém semafory spolupracují s dopravu, a nikoliv ji brzdí nebo pracují proti ní. Jednoduše řečeno, pracují v závislosti na stavu a hustotě dopravy.