Japonsko patří už několik desítek let k zemím využívajícím rychlovlaky zcela běžně. Proto si může dovolit přemýšlet už i o jejich modernizaci. Takto se například má do roku 2027 vybudovat nová vysokorychlostní trať mezi městy Tokyo a Nagoya. Vlaky tam budou jezdit rychlostí až 500 km/h.
Šinkanzen, japonské rychlovlaky, desítky milionů Japonců pro cestování po svých ostrovech Honšú a Kjúšú. V zemi je přes 2450 km vysokorychlostních tratí. Průměrná rychlost dosahuje 300 km/h a nejvytíženější linkou je ta mezi dvěma největšími japonskými metropolemi, Tokyem a Ósakou.
Nagoya je třetím největším městem Japonska. Metropolitní oblast obývá přes osm milionů lidí. Mimochodem, v Nagoje se nachází největší železniční stanice na světě počítáno plochou.
Vlaky Šinkanzen už do města z Tokya přijíždějí. V současné době ale trvá cesta asi 95 minut. Nová trať, která má být dokončena do roku 2027, by měla cestu zkrátit na 40 minut.
Následně se počítá s tím, že zrychlená modernizovaná vysokorychlostní linka bude protažena až do Ósaky. To je ale daleká budoucnost roku 2045.
Nová linka mezi Tokyem a Nagojou využije technologie maglev, tedy magnetické levitace.