Americké automobilky jsou i přes stoupající prodeje v krizi. Z důvodů úspor nákladů stále propouštějí zaměstnance a nic nenasvědčuje tomu, že se negativní trend v blízké budoucnosti změní. Propuštění lidé ale nacházejí místo u japonských automobilek, které se ve velkém uchycují ve Spojených státech (zejména na Středozápadě). Japonská Honda například v Ohiu staví nový výrobní závod a chystá se na výrobu supersportovního elektrického auta Acura NSX.
foto: Honda
Krize v amerických automobilkách začala již v roce 2008 a vedla k bankrotu dvou obřích automobilek – General Motors a Chrysler. Díky štědré státní pomoci automobilky unikly zániku, ale na oplátku americká vláda získala ve firmách 60% podíl.
Jednou z podmínek však bylo (a stále je), že automobilky budou snižovat provozní náklady (propouštět). V současné době pracuje v automobilovém průmyslu skoro milión Američanů, ale od roku 2008 jich už tisíce ztratily práci.
foto: EDTA
Nejkritičtější situace je na americkém středozápadě, kde je automobilový průmysl nejsilněji zastoupen. Citlivá situace je zejména Detroitu, kde sídlí velká americká automobilová trojka – General Motors, Chrysler a Ford.
Právě krize, dostupnost kvalitní pracovní síly, kvalitní podnikatelské prostředí a špičková infrastruktura je zajímavá pro zahraniční hráče – zejména japonské automobilky.
V Ohiu má například japonská Honda celkově již tři výrobní závody. Nově postavený Performance Manufacturing Center stojí na ploše 17 000 m2 a zaměstná sto lidí. Právě v tomto závodě se má od roku 2015 vyrábět elektromobil Acura NSX, představený na tradičním autosalonu v Detroitu na počátku minulého roku.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Detroit 2012: Acura NSX – hybridní sportovec
Japoncům samozřejmě nejde o dobročinnost, za výstavou filiálek v USA jsou čistě pragmatické důvody. Díky poklesu prodeje amerických aut ve Spojených státech se zvedly prodeje japonských a evropských aut. Avšak doprava velkého počtu vozidel přes oceán není tak finančně atraktivní, jako výroba automobilů přímo ve Spojených státech.
Především výroba elektrických aut se jeví v USA, poněkud paradoxně, jako velmi atraktivní. Není to jen díky politice americké vlády, která se chce zbavit závislosti na ropě, ale také díky roli amerického výrobce elektromobilů Tesla. Ten v americké společnosti intenzivně lobuje za elektromobilový průmysl.
Poslední měsíce naopak
Poslední měsíce naopak prodeje japonských aut klesají a rostou americké automobilky.
co je na tomto navržení
co je na tomto navržení divného? 17 000 m2 je 170 arů, takže na každého zaměstnance připadá 170 m2 (obdélník třeba 17×10 m). Parkovací místo pro zaměstnance, záchod, kantýna, záchod,šatna….
17 000 m2 a zaměstná sto
17 000 m2 a zaměstná sto lidí – hezký to lidi vytrhne z bídy.
Mneli by sme se vzbourit proti robotum – vid Animatrix 🙂
Lidi,co žijí v bídě v
Lidi,co žijí v bídě v Asii a Africe to opravdu nevytrhne, ani kdyby to zaměstnalo sto tisíc lidí.
….no s touto gramatikou by
….no s touto gramatikou by Vás nevzali ani jako skladníka…