Americká oborová organizace EDTA, která si klade za cíl sdružovat firmy v oblasti elektrické dopravy, zveřejnila přehledný a vyčerpávající přehled prodejů hybridů, elektromobilů a plug-in hybridů v USA za roky 2007-2012. Plyne z nich, že počet elektrických aut do zásuvky v USA už tři roky exponenciálně roste.
foto: EDTA
Z přehledného grafu EDTA lze vyčíst, že během pouhých dvou let se počet aut do zásuvky (plug-in hybridy, elektromobily) v USA zvýšil z 0 na více než 80 000 kusů. A je pravděpodobné, že se i nadále bude zvyšovat zrychlujícím se tempem.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid: v Japonsku jde na odbyt
Jak se prodává plug-in hybrid Chevrolet Volt mimo USA?
Německo v roce 2012: jen zlomek aut jsou hybridy či elektromobily
Prodej elektrických aut a hybridů v USA za únor 2013 tomuto předpokladu dává za pravdu. Celkem se prodalo 40 173 hybridů, 2789 plug-in hybridů a 2616 elektromobilů. Elektrická auta (vč. hybridů) si tak na dosud celkově prodaných 2 227 261 autech v USA zatím drží podíl 3,80 %.
V celém roce 2012 tento podíl činil 3,38 % (487 480 aut ze 14 439 684), v roce 2011 to bylo 2,23 % (284 064 aut ze 12 734 356 celkem), v roce 2010 to bylo 2,37 % (v absolutních číslech 274 555 z 11 588 783 aut).
Pro zajímavost, v roce 2009 činil podíl pouze hybridů 2,78 %, v roce 2008 to bylo 2,37 % a v roce 2007 celkem 2,99 %. Všechna tato čísla poměrně názorně vyvrací mýtus o tom, že elektromobily, plug-in hybridy a hybridy se prodávají špatně nebo vůbec.
Pravda je přesně opačná – alespoň ve Spojených státech amerických. Plug-in hybridy, elektromobily i klasické hybridy se prodávají čím dál tím víc. A automobilky si toho dobře všímají. Proč jinak by Volkswagen připravoval záplavu plug-in hybridů.
A Volkswagen v tom samozřejmě není sám. Nezvratitelného trendu jsou si vědomy všechny světové automobilky.
nemyslim si ze by v roce
nemyslim si ze by v roce 2010-2011 bylo v americe 0 elektromobilu a plug-in hybridu. Takze graf nemuze vychazet z nuly, a nebo proste nebere realna cisla… a oboje je spatne.
ta nula není 0 ks, ale nula
ta nula není 0 ks, ale nula tisíců kusů
Nula je vždycky nula.
A
Nula je vždycky nula.
A nula od nuly pojde. Můžete si to vysvětlovat jak chcete.
jak jsem zminil v predchozim
jak jsem zminil v predchozim komentari, do roku 2010 bylo jen Priusů dodano pres milion kusu, a buh vi kolik tisic od ostatnich hybridu jinych znacek… to znamena ze pocatek by mel byt ve mnohem vyssi hodnote nez 0 😉 ale nevadi… vy budete asi ucitel matematiky 🙂
Bozinku, plug-in Prius se
Bozinku, plug-in Prius se prodava cca rok. Graf ukazuje jen auta, ktera se daji dobijet ze site. To bezny Prius neni.
do roku 2008 se prodalo v
do roku 2008 se prodalo v usa kolem 500 000kusu samotnych Priusu, do roku 2010 uz to bylo vice nez 1 milion, a to jen jedineho typu vozu! a navic v grafu je nahore hodnota 80 000 a to cislo rohodne neznamena ze bylo prodano 80 milionu kusu 😀 😀 to je proste 80 tisic kusu a nic vic…
Pokud to dobře chápu
Pokud to dobře chápu (článek je trochu matoucí, na začátku se mluví i o hybridech), v grafu jsou pouze elektromobily a plug-in hybridy, takže Prius se do toho nezapočítává.
Zato tady je vše jinak.
Zato tady je vše jinak. Jestli to nebude tím že v americe mají všechny automobily asi o třetinu a více nižší cenu a navíc dostávají na elektromobily státní dotaci. To že mají i větší výběr aut už raději ani nechci moc zmiňovat.
Zrovna co se týče
Zrovna co se týče elektromobilů nejsem si úplně jist, jestli v USA vůbec něco na trhu v minulosti bylo (nemyslím pronájem EV1 a RAV). Naproti tomu v Evropě byly na trhu PSAčka, VW Citystormer, nějaké fiátky (tuším) a pak různá malosériová přibližovadla.
Říká se tomu logistická
Říká se tomu logistická křivka. Nejprve je exponenciální, pak lineární a nakonec dojde k saturaci. Nemusí tomu tak být, ale takový vývoj znamená (s vysokou pravděpodobností), že se daný produkt stává všeobecně žádaný a vyhledávaný. http://cs.wikipedia.org/wiki/Logistick%C3%A1_funkce
Díky za podrobnější
Díky za podrobnější vhled.