Jak bude vypadat Fisker Nina plug-in hybrid?

Automobilka Fisker Automotive má poslední týdny smůlu. Nejdřív se objevily spekulace o tom, že nemá dostatek financí na pokračování výroby plug-in hybridu Fisker Karma. Aktuálně ji zasáhly problémy s bateriemi od A123 Systems. Přesto se Henrik Fisker nevzdává a vnadí na nový vůz nesoucí označení Nina.

Tvary modelu Nina jsou původnímu plug-in hybridu Fisker Karma velmi podobné, jsme zvědaví, co nám automobilka na autosalonu v New Yorku ukáže!
foto: Fisker Automotive

Automobilka aktuálně vyslala do médií svůj druhý model na prvním náčrtku. Auto bude odhaleno na autosalonu v New York za pár týdnů. Opět samozřejmě půjde o plug-in hybrid.

Auto bude zhruba velikosti BMW řady 5 a stejnětak bude poháněno čtyřválcem právě od BMW. Výroba by měla začít v polovině roku 2013 s tím, že všechny tři varianty auta budou dostupné do konce roku 2014. Pokud do té doby Fisker Automotive přežije.

Plány na po Karmě druhý, levnější vůz, sahají až do roku 2009. Tehdy plánoval, že jich v USA vyrobí kolem 100 000 ročně. Jde zjevně o snahu konkurovat automobilce Tesla Motors a především novému vozu Tesla Model S.

Tento čistý elektromobil s dojezdem od 280 km do 480 km bude v USA na trhu už během léta za cenu začínající na $49 900.

Vraťme se ještě k aktuálním problémům Fisker Automotive. Ty jsou nejen finanční, ač třeba i jen v rovině mediálních spekulací, ale především také technické. Baterie od A123 Systems, které automobilka v modelu Fisker Karma využívá, jsou totiž chybové a bude nutné je nahradit.

Z toho důvodu nyní Fisker zvyšuje záruku z 50 měsíců/50 000 mil v USA na 60 měsíců/60 000 mil a v Evropě z 48 měsíců/100 000 km na 60 měsíců/100 000 km. Společnost A123 Systems bude celá tahle sranda v podobě výměny baterií (nejen u vozů Fisker Karma) stát $55 mil.

Chyba se týká pouze modulů baterií vyrobených v továrně ve městě Livonia ve státě Michigan.

Fisker Automotive, A123 Systems, tisková zpráva

Napsat komentář