Reva není v oblasti elektromobility neznámá značka. Malé, nepříliš bezpečné elektrické “auto” značky Reva se prodávalo v Německu, Rakousku i Británii. V roce 2010 spolknul relativně malou indickou firmu indický průmyslový kolos Mahindra. Ten teď nabízí nový model elektromobilu Reva pod názvem e2o za cenu od 8500 euro.
foto: Mahindra
Mahindra e2o se od 18. března 2013 prodává u vybraných dealerů Mahindra po celé Indii za cenu 5,96 lahků (v přepočtu asi €8486). V ceně už je ovšem zahrnuta vládní dotace, DPH i snížená/odpuštěná silniční daň.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektrický Chevrolet Spark půjde do Indie
Elektromobily Reva se budou vyrábět na Slovensku
Autosalon IAA Frankfurt 2009: REVA představuje nové elektromobily
Malé čtyřmístné auto o hmotnosti 830 kg pohání třífázový elektromotor 19 kW a li-ion baterie. Dobíjet je možné z běžné 15A domácí zásuvky, plně se auto dobije za pět hodin a na jedno nabití ujede asi 100 km. Max. rychlost je omezena na 81 km/h. Pro Indii až až.
Podobně jako ostatní moderní elektromobily dneška typu Renault Zoe či Nissan Leaf, i Mahindra Reva e2o nabízí malý dotykový displej v interiéru a smartphone aplikaci.
Auto může být vybaveno GPS, DVD, bluetooth a možností připojit iPod. Startuje se tlačítkem, elektromobil nabízí přístup bez klíčku, postranní zrcátka jsou elektronická. K dispozici jsou i úchyty pro dětské sedačky ISOFIX.
Svými parametry i cenou začíná být indické elektrické auto poměrně zajímavou alternativou k těm spalovacím. Jak se ale doma v Indii uchytí ukáže teprve čas. Stejně jako to, zda půjde na vývoz.
Dvoudveřový hatchback o rozměrech 3280 mm délky, 1514 mm šířky a 1560 mm délky (rozvor 1958 mm) zjevně není auto pro západní trh. To ale neznamená, že v ostatních zemích Asie by o něj nemuseli mít zájem.
Koukám 16 Winston článků
Koukám 16 Winston článků v sérii, 5 hod dobití 15A@230V, to vypadá na 300Ah články…S něčím podobným jsem občasně jezdil, jmenovalo se Tazzari Zero a i když to asi bylo bezpečnější, tak to byl drahý kostitřas. Těch 81 km/h taky není na dálniční obchvat. Ale jinak to vítám a kéž by se to sem dostalo právě za tyto peníze.
Za tyhle prachy to nikdo na
Za tyhle prachy to nikdo na trh nepustí – jste normální? Kdo by kupoval ty předražený s pronájmem baterie – která Vás stojí víc než nafta z který žije stát.
Protože to sem za ty
Protože to sem za ty směšné penízky nikdo nepustí – to se vsadím. Kdo by koupil ty seper bomby po slevě za 500 000 ? – nikdo
Takový mini e-evoque.
Takový mini e-evoque.
Já ho beru. Konečně
Já ho beru. Konečně smysluplný elektromobil. Auto za půl milionu s baterií za 2000 měsíčně je zvrhlost. Chci šetřit a na kráse mi nikdy nezáleželo, i když ošklivý není.
Reva, ktorá po zmene
Reva, ktorá po zmene majiteľa dostala nový názov – Mahindra Reva Electric Vehicles Private Limited – plánuje svoje výrobky vo výraznejšej miere ponúkať aj na starom kontinente (v súčasnosti sa predávajú v 26 krajinách sveta). Najväčšie nádeje vkladá do modelu Mahindra E20. Trojdverový štvormiestny hatchback poháňa elektromotor s výkonom 29 kW (39 k). Energiu čerpá z lítiovo-iónových článkov, ktoré mu pri plnom nabití udeľujú dojazd 170 kilometrov. Maximálna rýchlosť vozidla predstavuje 110 km/h.
Malý indický elektromobil sa na európskych trhoch objaví v roku 2014, pričom cena sa má pohybovať v rozsahu 10.000 až 13.000 eur, vrátane batérií.
No jo, jenže ekologická
No jo, jenže ekologická evropa na tohle auto nasadí clo, DPH, spotřebku a místo 13000 budeš na 30000 eur.
A to nezmiňuju fakt, že plánovaná výroba je v Indii (kde jsem měl tu smůlu také pracovat a v evropě jsem rok dělal pro indickou firmu).
Pro pochopení Indie opravdu doporučuji seriál „Haló tady Indie“ – je to tak blízko realitě, až z toho mrazí.
To už mnohem víc věřím čínskému BYDu a jeho továrně v Bulharsku. S číňanama i bulharama jsem taky pracoval – tahle aliance má naději fungovat (pokud se nepokusí na bulhary nasadit čínské řízení)
mě se líbí a do práce
mě se líbí a do práce bych ho bral,mám možnost v práci nabíjet a skůtr by mi někdo před barákem ukrad,nemám ani garáž,do výtahu se nevejde a do sklepa po schodech by to šlo,ale nahoru už ne…
Na ježdění do rachoty by
Na ježdění do rachoty by mě to úplně stačilo. Kde to prodávaj?
v Indii 🙂 Pokud se vam to
v Indii 🙂 Pokud se vam to podari importovat dejte vedet, jsem si jisty ze Hybrid.cz by vas pribeh rad otiskl 🙂
Jolinare, myslíš jako
Jolinare, myslíš jako zápis z černé kroniky že.
Něco ve stylu
ŠÍLENÝ „ANONYM“ SPÁCHAL SEBEVRAŽDU VE ZBRUSU NOVÉM INDICKÉM VOZE.
Policejní mluvčí nám sdělil, že se pravděpodobně jednalo o plánovanou sebevraždu, neboť „anonym“ předchozích 12 měsíců strávil formalitami a snahou zlegalizovat toto vozidlo na území EU. Poté co se mu to podařilo na území nejnovějšího člena EU Turecka, převezl toto vozidlo do ČR, kde následně havaroval nárazem do stromu. Nejpravděpodobnější příčinou nehody je zablokovaný plynový pedál způsobený nečekanou detekcí bluetooth telefonu operačním systémem vozu (windows 8) spojeným s očekávaným potvrzením zda připojit toto zařízení. Během tohoto intervalu vůz pokračoval ve své původní trajektorii. V okamžiku nárazu se detekce BT přerušila, což mělo za následek okamžité vystřelení airbagů, které „anonymovi“ způsobily zranění neslučitelná se životem.
😀 😀
Mozna Vas rovnou
😀 😀
Mozna Vas rovnou prijmou do redakce… a kdyz ne do hybrid.cz tak muzete skusit treba tn.cz 🙂
Proč by o toto auto neměl
Proč by o toto auto neměl mít západní trh zájem,když je větší než Smart a cenou na polovičce?
Protože si nese stigma
Protože si nese stigma „asijských“ aut (nízká bezpečnost) a nevypadá příliš „cool“.
Nevypadá příliš cool?
Nevypadá příliš cool?
Tohle auto se mě osobně naopak líbí, o proti nějakému ionu nebo leafu!
Určite oproti prvému
Určite oproti prvému G-Wizu pekný pokrok. 🙂
souhlasím, na tomto autě
souhlasím, na tomto autě jsou designové nedostatky, ale je vidět snaha.
kdežto jak iON tak i Leaf jsou bezdůvodně nevkusné designové výstřelky, kde obzvláště u iONu je špatně úplně vše včetně aerodynamiky a dílenského zpracování. Přitom Nissan design aut umí, u Peugeotu je to na delší akedemickou debatu.. 😉
Jen tak na okraj – Peugeot
Jen tak na okraj – Peugeot ion není Peugeot , je to japonec a pokud jde o aerodymamiku u tohoto (spíše městského auta) není podstatná.
Na polovičce je cena v
Na polovičce je cena v Indii, importovaná verze do EU by stála stejně jako ten Smart a co do kvality konstrukce a výbavy by vedle něj působila jako motokára. Bohužel.
To by se vidělo,až by tu
To by se vidělo,až by tu byl. Bude-li v Německu,lze ho sem dovést.