Výrobce elektromobilů REVA, původně z Indie, dělá na 63. autosalonu IAA Frankfurt radost všem příznivcům elektrických aut. Představila dva elektromobily, totiž modely NXR (NeXt Reva) a NXG (NeXt Generation). První jmenovaný půjde do výroby počátkem roku 2010. Max. rychlost 105 km/h, dojezd 160 km na jedno nabití.
Standardně trvá dobíjení osm hodin, rychlodobíjení pak 90 minut. Údajně se do autíčka nacpou až čtyři lidé. Elektromobil je k dispozici s klasickými olověnými bateriemi (NXR City, dojezd 80 km) nebo li-ion akumulátory (NXR Intercity). Olověná verze stojí 9 995 euro plus „malý“ měsíční poplatek za pronájem baterií. Lithium-iontové sou dražší, takže za Intercity dáte 14 995. ČÍST DÁL…
Ceny se nicméně budou lišit napříč Evropou. Reva hodlá svůj malý elektromobil NXR uvést v Norsku, Británii, Španělsku, Francii, Německu, Rakousku, Belgii, Irsku, Maďarsku, Portugalsku, Řecku i na Kypru. Česká republika bohužel prozatím chybí.
Velice zajímavá je i technologie REVive, kterou Reva do svých elektromobilů včetně modelu NXR začíná „montovat“. Jde o něco jako neviditelnou rezervu, která má řidičům elektroaut pomoct zbavit se strachu z nedostatečného dojezdu. Pokud řidiči dojde „šťáva“, může zavolat nebo poslat SMS na zákaznickou podporu REVA. Pokročilá telematika automobilu odešle centru všechny informace o baterii a aktivuje rezervní energii při zachování ochrany životnosti baterie. Během minuttak může mít řidič k dispozici dojezd několika dalších kilometrů.
Druhým elektromobilem představeným ve Frankfurtu je dvoumístná REVA NXG. Dojezd 200 km, max. rychlost 130 km/h. Obsahuje stejnou technologii REVive. Vyrábět by se měl začít během roku 2011 a prodávat se v Evropě bude za 23 000 euro plus měsíční poplatek. Oba elektromobily je možné si na novém webu REVA zarezervovat už dnes za vratných 500 euro.
Elektromobily REVA jsou vyráběny v nízkoemisní továrně v indickém Bengalúru (původně Bangalore, 6 mil. obyvatel, třetí největší město Indie ležící ve státu Karnátaka). Také výrobní proces je co nejvíce optimalizován. V tiskové zprávě REVA tvrdí, že oba elektromobily budou mít jednu z nejnižších uhlíkových stop od „kolébky po hrob“ ze všech masově vyráběných automobilů. Model Reva NXR využívá až o 80% méně součástkem než konvenční automobily nebo hybridní auta. Továrna, ve které se bude montovat, navíc využívá solární panely, přirozené osvětlení a ventilaci a také sběr dešťové vody.
Slušelo by se připomenout,
Slušelo by se připomenout, že REVA (GWIzz) není auto, nýbrž „heavy quadrycycle“, neboli těžká čtyřkolka. Nemusí díky tomu obsahovat automobilovou výbavu..
Aktuální tři modely REVA jsou pro běžný provoz nepoužitelné (testoval jsme všechny), nechame se překvapit, zdali NXR bude pohodlnější..
Tak nam nase slovutne
Tak nam nase slovutne koncerny technologicky dohnali (mozna i predbehli) uz i indove, kteri jeste nedavno jezdili na slonech. Smutny pohled. Na druhou stranu, dobre nam tak.
Ta technologie „virtualni rezervy“ je docela chytra, na druhou stranu je to malicko „ojeb“. Zadny elektromobil se nikdy nevybiji az do nuly, protoze to razantne snizuje zivotnost baterie. Indove neudelali nic jineho, nez ze tuto minimalni uroven vybiti v pripade nouze softverove posunou o kousek nize. Jednou za cas to akumulator prezije. Nakonec proc ne.
Ano, souhlasím s Vámi. V
Ano, souhlasím s Vámi. V blízké budoucnosti budou automobily z Číny a Indie znamenat velmi vážnou (a pro některé možná i smrtelnou) konkurenci západním automobilkám.