Hybridní užitková auta čeká během dalších šesti let boom

s se staly módou. O jejich praktickém přínosu se však i nadále debatuje. Kde může být hybridní pohon skutečnou výhodou hned od začátku jsou . , , a další typy.   

Zatímco domácnosti na spotřebu v konečném důsledku zdaleka tolik nehledí, provozovatelé dopravních podniků, městských služeb a dalších oblastí, ve kterých se využívají celé flotily aut, počítají doslova každou korunu. Právě od nich má podle výzkumné společnosti Frost & Sullivan přijít hlavní popud. Díky nim vyroste trh s hybridními užitkovými auty z 4100 v roce 2009 na 222 000 v roce 2016.

V přijetí technologie hybridního pohonu sehraje klíčovou roli návratnost investic (ROI). Hybridům hraje do karet nižší spotřeba, nižší emise a tedy i případně nižší poplatky. Na druhou stranu existuje obava ze zvýšených servisních nákladů. Hybridy jsou proti klasickým či benzinovým autům složitější, obsahují více součástek. A např. baterie je třeba pravidelně po několika letech měnit, což by servisní náklady mohlo vyhnat do nepříjemných končin.

Frost & Sullivan ve své nové zprávě upozorňují, že zvýšená cena hybridů je dnes kompenzována např. v federálními granty a daňovými výhodami. Aby mohly být nákladní konkurenceschopná i do budoucna, je třeba snížit především pořizovací cenu. S tím souvisí také standardizace klíčových technologií, jako jsou právě , , atd. To vše umožní výrazně snížit cenu a pomoci trhu k růstu.

Technologii hybridního pohonu postupně objevují spediční společnosti jako , a další. V rámci marketingových kampaní zakoupily několik hybridních náklaďáků např. také firmy jako Coca-Cola nebo IKEA. Není bez zajímavosti, že podobný odhad o zhruba 300 000 prodaných hybridních nákladních autech představila už v červnu letošního roku jiná výzkumná firma Pike Research. Ta ale narozdíl od této tvrdila, že vůdčí silou bude v tomto oboru , nikoliv a Spojené státy jak tvrdí Frost & Sullivan. Uvidíme za pět let!

Napsat komentář