Mladou společnost Bright Automotive založil John E. Waters, jeden ze spolutvůrců elektromobilu EV1 v General Motors. Se svou novou firmou se však namísto osobních automobilů zaměřil na vývoj plug-in hybridního nákladního auta, kterému dal chytré jméno „Bright Idea“. Van je zaměřen čistě na fleetové zákazníky. Uveze až 910 kg nákladu při průměrné spotřebě 2,3 l/100 km. Právě tohle číslo (v americkém podání krásně kulatých 100 MPG) je však hlavním kamenem úrazu. I samotný výrobce totiž upozorňuje, že tahle hodnota „se může měnit“. To znamená, že spotřeba 2,3 l/100 km je skutečně ideální stav. ve skutečnosti to může být klidně třeba dvakrát víc.
Faktem je, že pro snížení spotřeby udělala automobilka maximum, může se pochlubit aerodynamickým koeficientem 0,30, pneumatikami s nízkým odporem, odlehčenou konstrukcí a dalšímí vychytávkami. Až 80 km ujede vůz údajně čistě na baterie, pak ho můžete připojit do zásuvky. Výroba vanu nicméně ještě nezačala, automobilka momentálně (nadějně) jedná s americkým ministerstvem energetiky o půjčce 450 mil. dolarů na rozjezd výroby.
Pri dobre cene by to mohlo
Pri dobre cene by to mohlo byt velice zajimave vozidlo 80 dojezd pro rozvoz staci a v pripade delsich jizd motor.
Hlavně se uplatní
Hlavně se uplatní brždění rekuperací a popojíždění v koloně jenom na elektřinu a že na semaforech můžete vypnout motor.