Elektromobil Mercedes s dojezdem přes 400 km za tři roky

Značka Mercedes-Benz letos na autosalonu ve Frankfurtu ukázal koncept IAA, aerodynamického plug-in hybridu. V roce 2018 chce automobilka nabídnout elektromobil s dojezdem 400 až 500 km.

Ani značka Mercedes-Benz, resp. koncern Daimler, nechce zůstat ze hry venku a plánuje konkurenci pro elektromobily Tesla
foto: Daimler

Podle magazínu Automotive News potvrdil Thomas Weber, šéf vývoje Daimleru, že německá automobilka chce po vzoru mnohých ostatních (Audi, Porsche) nasadit do boje taktéž svou konkurenci proti Tesla Motors.

Nový elektromobil s dojezdem 400 až 500 km má být něco úplně jiného než dosavadní elektromobily od Daimleru – Smart ED, Mercedes-Benz třídy B ED nebo elektrický supersport SLS AMG. Neboli budou víc konkurovat Tesle a jejím Tesla Model S a Tesla Model X.

Weber potvrdil, že plně elektrická limuzína nebo SUV bude nejspíš využívat některé aerodynamické prvky představené v konceptu IAA. Zajímavé je v této souvislosti i nedávné Dietera Zetsche, šéfa Daimleru.

Ten na autosalonu ve Frankfurtu podle Reuters řekl, že si dokáže v oblasti baterií představit spolupráci s automobilkami BMW nebo Volkswagen.

Ostatně, před nedávnem automobilky Daimler, Audi a BMW společně koupily mapovou službu Nokia Here. Podobná spolupráce není v oblasti automobilového průmyslu nic raritního – naopak. Navíc, současný emisní skandál Volkswagenu přímo vybízí k dalšímu prohloubení vývoje v oblasti baterií a elektroaut jako takových.

Daimler dříve v Tesla Motors vlastnil podíl. Nedávno jej ale prodal s obrovským ziskem. Dokonce i šéf Daimleru Zetsche prohlásil, že Tesla byla jedna z nejlepších investic, jakou kdy automobilka udělala.

Určitě nebyly jen finance, co Daimler díky spolupráci získal. A tyhle zkušenosti využije právě při vývoji svých dalších elektromobilů.

15 Comments on “Elektromobil Mercedes s dojezdem přes 400 km za tři roky”

  1. Diesly dostaly prvni ranu
    Diesly dostaly prvni ranu hned vedle srdce a nebude dlouho trvat a dostanou dalsi. Predpokladam, ze vsechny automobilky pouzivaji stejne metody na redukci emisi a tudiz nebude VW jediny kdo ted zakopnul.
    Az zakaznici prestanou kupovat diesely, tak pomalu nastane ta spravna chvile pro vytezne tazeni EV.

    1. Obávám se, že je to
      Obávám se, že je to zbožné přání. Zákazníkům je momentální aféra VW úplně šumák. Zvláště těm důležitým – flotilovým. A ti, co si kupují ojetiny, tí zajásají, protože by teoreticky mohlo dojít (i když nevím proč) k poklesu cen ojetin. Hádám, že VW to na tržbách ani počtu prodaných aut vůbec nepozná. Naopak bych tipoval, že ještě poroste. Negativní reklama je taky reklama…

      1. Az tak sumak mi nie je,
        Az tak sumak mi nie je, kedze tie plechovky vypustaju viac svinstva do ovzdusia ktore dycham, ne sa zaviazali. Treba zacat okamzite znevyhodnovat dieslove auta a pripravit plan na odstavenie aj benzinovych. Ich pouzivatelia by mali dotovat ludi, ktory neznecistuju ovzdusie nijak. To sa mi sda fer.

          1. Na SK bohuzial nie. Tu
            Na SK bohuzial nie. Tu naopak mame nizsiu spotrebnu dan na diesel nez na benzin a preto sa aj diesle kupuju v ovela vacsej miere. Cele to bolo politicke rozhodnutie, ktore malo ulahcit penazenkam dopravcov a teda nakladnym autam a na ktore uz nie je priestor. Teraz by sa dala spotrebna dan zvysit aspon na uroven benzinu, kedze je ropa lacnejsia ale zas blizia sa volby. Podla mna by sa mala zvysit na obidvne paliva a z nej dotovat nakup novych EV.

    1. Nechci znít, Petře, jako
      Nechci znít, Petře, jako věčný pesimista, ale kdo sleduje novodobý vývoj EV (řekněme od roku 2008, kdy Tesla představila model Roadster) už skoro 7 let, tak pro něj jsou právě tyto nadpisy typu „automobilka XY představí za XY let megaelektromobil“ dost pesimisitké. Proč? Nissan, Mitsubishi, Tesla, tyto všechny firmy nekecaly a představily schopné vozy cca do roku 2012, tedy 4 roky od vyhlášení oné nové vlny. No a pak je tu druhá klasa, kam můžeme zařadit i Mercedes, která o tom jen klofe a to zejména pokaždé, když některá z prvních jmenovaných automobilek v reálu uvede nové EV/aktualizaci stávajícího. Pak právě tyto klofací automobilky uvedou, že za dalších X let uvedou určitě něco, co tyto stávající přebije. Ale zůstane u keců a rok 2020 je za dveřmi. Tolik k těmto optimistickým zprávám 😉

      PS: I když u tak konzervativní automobilky, jako je M-B, se snad ani není čemu divit
      PPS: A slovo pesimismus asi také už není na místě, EV už se asi uchytila na stálo – takže to spíš pojmenovat jako alibismus líných automobilek

Napsat komentář