Značka Mercedes-Benz ukázala na letošním autosalonu ve Frankfurtu koncept Inteligentního aerodynamického auta (IAA). Jde o studii plug-in hybridu vybavenýého speciálními aerodynamickými prvky.
foto: Mercedes-Benz
Jen krátce potom, co Audi odhalilo koncept elektromobilu e-tron Quattro s aktivními aerodynamickými prvky se do světel reflektorů vyhoupl nový koncept Mercedes-Benz IAA.
Podobně jako elektrické Audi, i Mercedes-Benz IAA při dosažení rychlosti 80 km/h automaticky přepíná svou podobu z „designové“ do aerodynamické a aktivuje aerodynamické prvky.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Daimler se zbaví Tesly, chce vlastní elektropohon s dojezdem 500 km
Díky tomu se aerodynamický koeficifient snižuje k hodnotě 0,19, což je méně, než kolik dnes má Tesla Model S a blíží se k legendárnímu dvoumístnému elektromobilu GM EV1.
Hlavní změny se odehrají v zadní části vozu, kde se automaticky vysune osm jednotlivých segmentů, které prodlouží jeho délku až o 390 mm. Dalšími prvky jsou například klapky na předním nárazníku, které zlepšují obtékání vzduchu vpředu a kolem předních blatníků.
Auto ale obsahuje i další technologické vymoženosti. Například technologii Car-to-X, která mu umožňuje komunikovat s dalšími auty, dopravní infrastrukturou nebo jinými zdroji informací. Uvnitř využívá čtyřdveřové kupé vyspělé dotykové ovládání.
Rozměry vozu v základní konfiguraci jsou 5040 mm délka, 1995 mm šířka a 1305 mm výška. Rozvor činí 2975 mm. Celkový výkon (plug-in) hybridního pohonu je 205 kW (279 koní). Max. rychlost je omezena 250 km/h. Na elektřinu ujede až 66 km.
Když vidím ten rozcapený
Když vidím ten rozcapený čumák, tak nějak nechápu, jak to může mít vůbec nějak obstojnou aerodynamiku.
2016 Mercedes Benz Concept
2016 Mercedes Benz Concept IAA | WIND TUNNEL
podobný odvaz byl
Mercedes-Benz F 015 Concept Car
Ideální aerodynamický
Ideální aerodynamický tvar je kapka, ale už není tak ideální co se ergonomie a dalších důležitých vlastností týče. Proto „hloupé“ automobilky představují nové a nové „nesmysly“…
Kapka opravdu není
Kapka opravdu není ideální aerodynamický tvar. Nakonec stačí se podívat např. na kosmické rakety. Kapku opravdu nepřipomínají 😉
Opravdu?
Aerodynamický tvar
Opravdu?
Aerodynamický tvar má nejmenší součinitel odporu ve srovnání se součiniteli pro jiné tvary. Svým tvarem připomíná kapku.
Aerodynamický tvar je tvar, který bývá vpředu zakulacený a vzadu do špičky. Je to tvar, který v maximálně možné míře zachovává laminární proudění plynu nebo kapaliny kolem sebe, při kterém je odpor prostředí mnohem menší než při turbulentním proudění.
Přesně tak 🙂
Přesně tak 🙂
Aerodynamický tvar má
Aerodynamický tvar má nejmenší součinitel odporu ve srovnání se součiniteli pro jiné tvary. Svým tvarem připomíná kapku.
Aerodynamický tvar je tvar, který bývá vpředu zakulacený a vzadu do špičky. Je to tvar, který v maximálně možné míře zachovává laminární proudění plynu nebo kapaliny kolem sebe, při kterém je odpor prostředí mnohem menší než při turbulentním proudění.
Tvar raket je opět jen kompromisem pro prostor na umístění pohonných hmot, čerpadel, motorů a výtokové trysky popř. trysek při zachování pokud možno co nejlepší aerodynamiky.
Napříště raději nekomentujte něco, čemu nerozumíte…
Ja sa skor zamyslam preco
Ja sa skor zamyslam preco neurobia nieco s celnou plochou namiesto toho aby sa pretekali v zlepseni len jednej premennej rovnice.
Napr. riesenie XL1 aby sme nesedeli plece pri pleci, alebo Elio.
Protože lidé chtějí ve
Protože lidé chtějí ve vozech více prostoru, lídé jsou čím dál vyšší a hlavně silnější (rozuměj tlustí). Společně s větším tlakem na bezpečnost, odhlučnění,…. vznikne rozměrný vůz, který má i značnou čelní plochu a ta podstatně ovlivňuje odpor vzduchu.
Ač má třeba Tesla velice slušný koeficient odporu vzduchu, její nevýhodou je značná hmotnost a zbytečně velký valivý odpor pneumatik (na druhou stranu je potřebuje kvůli svým dynamickým vlastnostem). Líbil by se mi vývoj, kdy by měla šasi z lehkých slitin, karosérii z nejlehčích kompozitů, zlepšenou aerodynamiku, odlehčený 5 místný interiér. Zrychlení kolem 6,0 s/100km/h, max. cca 200 km/h. Tím by se mohli zúžit i pneumatiky. To vše dohromady by slušně prodloužilo dojezd i se současným typem baterií. Myslím, že v redukci odporů a vah je velká rezerva a zároveň i budoucnost.
K tomuto sa asi najbizsie
K tomuto sa asi najbizsie priblizila i3. Puzitie CFRP a naozaj uzkych pneumatik (na BMW) je to nieco nevidane v tomto priemysle.
Mimochodom, Elio ma vnutri piestoru az-az. Napokon, je to stavane pre amikov.
Nechápu, proč pořád
Nechápu, proč pořád automobilky představují designové prvky a podobné nesmysly. Vždyť to vypadá, jako by se v tom autě vyblil digitální virus. Proč prostě neudělají ideální aerodynamický tvar a ten mírně neupraví tak, aby aspoň trochu lahodil oku a je to. Netřeba vymýšlet nesmysly s bílým interiérem a duchařským modrým světlem (dost odporné).
Taky mi to vrtá hlavou.
Taky mi to vrtá hlavou. Pokud už má někdo na takový vozík, tak nejde po spotřebě. Navíc tyto, s prominutím blbinky, jsou jen další z věcí, které se pokazí. O jejich háklivosti na nějaký ťukanec nemluvě.
Mám takový pocit, že spalovací motor je už za zenitem. Jakékoliv drobné zlepšení ve spotřebě nebo výkonu je vykoupeno jeho výrazným zesloužitěním. To pak jde pak ruku v ruce s poruchovostí a komplikovaným servisem…
Tady je třeba článek o pokroku v motorech:
http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydrzi-hrave-ctvrt-milionu-km-nevadi-mu-ani-1100-otacek-1fn-/automoto.aspx?c=A100420_111826_automoto_fdv
Je fantastické jak úspěšně řeší problémy… které u ecarů neexistují.
Co se týče prvního
Co se týče prvního odstavce, vypadá sice logicky, ale proč potom jezdí tolik drahých přibližovadel v traktorovém provedení?