Autosalon Frankfurt 2015: Mercedes představil auto, které se mění za jízdy

Značka Mercedes-Benz ukázala na letošním autosalonu ve Frankfurtu koncept Inteligentního aerodynamického auta (IAA). Jde o studii plug-in hybridu vybavenýého speciálními aerodynamickými prvky.

Mercedes-Benz představil letos na frankfurtském autosalonu plug-in hybridní „transformer“ – auto, které se dokáže měnit za jízdy
foto: Mercedes-Benz

Jen krátce potom, co Audi odhalilo koncept elektromobilu e-tron Quattro s aktivními aerodynamickými prvky se do světel reflektorů vyhoupl nový koncept Mercedes-Benz IAA.

auto mercedes-benz IAA autosalon Frankfurt 2015

foto: Mercedes-Benz

Podobně jako elektrické Audi, i Mercedes-Benz IAA při dosažení rychlosti 80 km/h automaticky přepíná svou podobu z „designové“ do aerodynamické a aktivuje aerodynamické prvky.

auto mercedes-benz IAA autosalon Frankfurt 2015

foto: Mercedes-Benz

Díky tomu se aerodynamický koeficifient snižuje k hodnotě 0,19, což je méně, než kolik dnes má Tesla Model S a blíží se k legendárnímu dvoumístnému elektromobilu GM EV1.

auto mercedes-benz IAA autosalon Frankfurt 2015

foto: Mercedes-Benz

Hlavní změny se odehrají v zadní části vozu, kde se automaticky vysune osm jednotlivých segmentů, které prodlouží jeho délku až o 390 mm. Dalšími prvky jsou například klapky na předním nárazníku, které zlepšují obtékání vzduchu vpředu a kolem předních blatníků.

Auto ale obsahuje i další technologické vymoženosti. Například technologii Car-to-X, která mu umožňuje komunikovat s dalšími auty, dopravní infrastrukturou nebo jinými zdroji informací. Uvnitř využívá čtyřdveřové kupé vyspělé dotykové ovládání.

auto mercedes-benz IAA autosalon Frankfurt 2015

foto: Mercedes-Benz

Rozměry vozu v základní konfiguraci jsou 5040 mm délka, 1995 mm šířka a 1305 mm výška. Rozvor činí 2975 mm. Celkový výkon (plug-in) hybridního pohonu je 205 kW (279 koní). Max. rychlost je omezena 250 km/h. Na elektřinu ujede až 66 km.

auto mercedes-benz IAA autosalon Frankfurt 2015

foto: Mercedes-Benz

auto mercedes-benz IAA autosalon Frankfurt 2015

foto: Mercedes-Benz

auto mercedes-benz IAA autosalon Frankfurt 2015

foto: Mercedes-Benz

auto mercedes-benz IAA autosalon Frankfurt 2015

foto: Mercedes-Benz
tisková zpráva

13 Comments on “Autosalon Frankfurt 2015: Mercedes představil auto, které se mění za jízdy”

      1. Opravdu?
        Aerodynamický tvar

        Opravdu?

        Aerodynamický tvar má nejmenší součinitel odporu ve srovnání se součiniteli pro jiné tvary. Svým tvarem připomíná kapku.

        Aerodynamický tvar je tvar, který bývá vpředu zakulacený a vzadu do špičky. Je to tvar, který v maximálně možné míře zachovává laminární proudění plynu nebo kapaliny kolem sebe, při kterém je odpor prostředí mnohem menší než při turbulentním proudění.

      2. Aerodynamický tvar má
        Aerodynamický tvar má nejmenší součinitel odporu ve srovnání se součiniteli pro jiné tvary. Svým tvarem připomíná kapku.

        Aerodynamický tvar je tvar, který bývá vpředu zakulacený a vzadu do špičky. Je to tvar, který v maximálně možné míře zachovává laminární proudění plynu nebo kapaliny kolem sebe, při kterém je odpor prostředí mnohem menší než při turbulentním proudění.

        Tvar raket je opět jen kompromisem pro prostor na umístění pohonných hmot, čerpadel, motorů a výtokové trysky popř. trysek při zachování pokud možno co nejlepší aerodynamiky.

        Napříště raději nekomentujte něco, čemu nerozumíte…

      1. Protože lidé chtějí ve
        Protože lidé chtějí ve vozech více prostoru, lídé jsou čím dál vyšší a hlavně silnější (rozuměj tlustí). Společně s větším tlakem na bezpečnost, odhlučnění,…. vznikne rozměrný vůz, který má i značnou čelní plochu a ta podstatně ovlivňuje odpor vzduchu.
        Ač má třeba Tesla velice slušný koeficient odporu vzduchu, její nevýhodou je značná hmotnost a zbytečně velký valivý odpor pneumatik (na druhou stranu je potřebuje kvůli svým dynamickým vlastnostem). Líbil by se mi vývoj, kdy by měla šasi z lehkých slitin, karosérii z nejlehčích kompozitů, zlepšenou aerodynamiku, odlehčený 5 místný interiér. Zrychlení kolem 6,0 s/100km/h, max. cca 200 km/h. Tím by se mohli zúžit i pneumatiky. To vše dohromady by slušně prodloužilo dojezd i se současným typem baterií. Myslím, že v redukci odporů a vah je velká rezerva a zároveň i budoucnost.

  1. Nechápu, proč pořád
    Nechápu, proč pořád automobilky představují designové prvky a podobné nesmysly. Vždyť to vypadá, jako by se v tom autě vyblil digitální virus. Proč prostě neudělají ideální aerodynamický tvar a ten mírně neupraví tak, aby aspoň trochu lahodil oku a je to. Netřeba vymýšlet nesmysly s bílým interiérem a duchařským modrým světlem (dost odporné).

    1. Taky mi to vrtá hlavou.
      Taky mi to vrtá hlavou. Pokud už má někdo na takový vozík, tak nejde po spotřebě. Navíc tyto, s prominutím blbinky, jsou jen další z věcí, které se pokazí. O jejich háklivosti na nějaký ťukanec nemluvě.

      Mám takový pocit, že spalovací motor je už za zenitem. Jakékoliv drobné zlepšení ve spotřebě nebo výkonu je vykoupeno jeho výrazným zesloužitěním. To pak jde pak ruku v ruce s poruchovostí a komplikovaným servisem…

      Tady je třeba článek o pokroku v motorech:
      http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydrzi-hrave-ctvrt-milionu-km-nevadi-mu-ani-1100-otacek-1fn-/automoto.aspx?c=A100420_111826_automoto_fdv

      Je fantastické jak úspěšně řeší problémy… které u ecarů neexistují.

Napsat komentář