O mapovou divizi Nokia se perou automobilky, Apple i Uber

V roce 2007 koupila finská společnost Nokia za $8,1 mld. společnost NAVTEQ, později Ovi Maps/Nokia Maps. Dnes je služba nazvaná HERE údajně opět k prodeji a perou se o ni německé automobilky, i Uber.

Nokia, resp. její divize HERE, disponuje flotilou aut vybavených LIDARy a dalšími senzory s jejichž pomocí podrobně mapuje svět kolem sebe a vytváří díky tomu extrémně podrobné mapové podklady. Využívá také GPS informace od spedičních a nákladních společností.
foto: Nokia/HERE

Navigace se rychle stala jedním z kritických vylepšení moderních aut. Stejně nepostradatelná je i u nejnovějších mobilů. Detailní mapové podklady se staly základem mnoha užitečných aplikací.

Podle agentury Reuters dnes o koupi Nokia divize HERE usilují společně německé automobilky , a (), tak technologická platforma Uber a dokonce je někdy zmiňována i společnost Apple.

Zatímco německé automobilky údajně za HERE nabízejí kolem 700 milionů euro, Uber by měl podle informací New York Times nabízet až 3 mld. dolarů.

Podrobné mapové podklady a technologie schopné velmi přesně díky nim navigovat jsou dnes velmi cennou komoditou. Nejen pro všemožné dnešní aplikace, ale především pro budoucnost: neobjedou se bez nich např. .

Finanční šéf Daimleru Bodo Uebber podle Reuters německému deníku Handelsblatt sdělil, že celou situaci velmi podrobně monitorují. A dodal, že vysoce přesné mapy jsou něco, bez čeho se robotická auta neobejdou.

Přestože společnosti Apple, ale např. i , dnes disponují vlastními mapovými programy, desítky let vyvíjený systém HERE proti nim nabízí řadu výhod.

autobloggreen

2 Comments on “O mapovou divizi Nokia se perou automobilky, Apple i Uber”

  1. Osobně mám. S mapovými
    Osobně mám. S mapovými podklady Nokia Maps. Velmi dobrou zkušenost. . Nějaký čas mi trvalo, než jsem se je naučil správně používat. Mnoho krát mi pomohly . V mém víc jak 6let starém Nokia telefonu fungují lepe, než jiné mapy na neznačkovém tabletu (Mobilu sice trvá déle než provede výpočty, ale pak už je jak pes, který chytil stopu a táhne ). Mapy v mobilu nezobrazuj tolik podrobností a proto je práce s nimi rychlejší. Nečekám na načtení dat jako u tabletu . Přesto že nejsou primárně určené pro chodce, turisty a cyklisty pomůžou i jim . V mapových podkladech jsou obsaženy frekventovanější lesní cesty / stesky . Třeba když jsme šli na okružní výšlap. Uložili jsem si polohu auta a při návratu jsem auto rychleji našel i v lesním terénu.
    Nebo ve městě, když hledám určité místo, ulici , adresu k Nezaplacení . Tento vynález ušetřil, už mnoho paliva a času.

    Nepřestává mě udivovat. Jak tak malá věc. Dokáže tak mnoho.

    1. Je to jak píšete,
      Je to jak píšete, fantastická a nedoceněná věc. Třeba pro zde na serveru zmíněnou službu Rekolo. Prostě zapnete aplikaci v mobilu, ten upřesní Vaši aktuální polohu a ukáže Vám v okruhu na mapě volná kola ke sdílení. Ťuknete na kolo, objeví se o něm informace, ťuknete na panáčka a zobrazí v mapě cestu ke kolu pro chodce včetně vzdáleností a kudy jít.
      Tohle všechno by bez mapových podkladů nebylo možné.

Napsat komentář