Cílem vzniku každého konceptu je inspirovat široké okolí a to i navzdory tomu, že se ve většině případů studie ve své původní podobě do prodeje nikdy nedostane. Návrháři těchto skvostů se snaží sblížit svět fantazie s každodenní realitou. V případě nizozemské elektromotorky Orphiro se jim to beze zbytku podařilo.foto: orphiro.nl
O koupi motocyklu nerozhoduje spotřeba ani jeho užitné vlastnosti, ale zcela jiné předpoklady. Styl, rychlost nebo třeba burácející zvuk motoru. A právě charakter zvuku motoru je klíčovou vlastnostní, jejíž vnímání musí prodejci elektrických motocyklů u zákazníků od základu změnit.
O tuto nelehkou proměnu se pokusí letos v září elegantní elektromotorka s širokým trupem nazvaná Orphiro. Elektrický cruiser je vybaven lithium-iontovými bateriemi, jejichž energie vystačí motorkáři na přibližně 100 km jízdy. Není to tedy motorka na žádné dlouhé projíždění, což mu na atraktivitě asi nepřidá. Nicméně alespoň maximální rychlost 120 km/h je vcelku dostatečná.
foto: orphiro.nl
„Elektrický motocykl Orphiro je fantastickým cruiserem, který představuje faktor zábavy elektrické mobility. Orphiro v sobě kombinuje všechny ideály nového směru světa motocyklů. Je šetrný k životnímu prostředí a zároveň disponuje velkým zrychlením, atraktivní cestovní rychlostí a dostačujícím dojezdem,“ řekl o motocyklu iniciátor projektu Alexander Steegh.
Elektrický cruiser Orphiro je po designové stránce opravdu exkluzivní kousek, který jistě neunikne pozornosti elektromobilových nadšenců. Při pohledu na cenovku se však asi nedá očekávat , že by šlo v budoucnu o plnou náhradu bublajících krasavců. Řekněte sami, obětovali byste za Orphiro 1 200 000 kč?
Baví mne číst zde
Baví mne číst zde příspěvky ke všem novátorským E- motorkám. Pokud se vám to nelíbí, tak zde nepište. Evidentně nemáte vztah ke konstrukci a k Design(u). A asi ani nevíte, čemu konstruktér a Designér musí čelit, aby svůj výtvor dali do pohybu…
Je to elektrický Cruiser a tak to tomu i odpovídá, jen tak dále…
Nemám rád motorky.
Nemám rád motorky.
Omyl, motocykly nemaji radi
Omyl, motocykly nemaji radi Vas.
A to počkejte, až vás ty
A to počkejte, až vás ty motorky začnou strašit 😀
Máte pravdu pánové. Asi
Máte pravdu pánové. Asi jsem opravdu zatížený zvykem… ale je to strašně těžká železná košile 😀 Odprezentuji teda aspoň moji představu:
Vemte si obrázek tohoto cruiseru. Odstraňte si ten stříbrný klín uprostřed. Tuším tam baterku. A teď hodně fantazie do ruky. Z vršku pomyslné baterie (jak končí tmavý pruh se značkou) spusťme třeba opletené tlusté kabely (např. tři na každé straně) jako takové „výfuky“. Ty by samozřejmě končili dole u motoru.
Myslím, že by to bylo velmi zajímavě oživené 😉
Velká pochvala za zadek,
Velká pochvala za zadek, předek a sedačku, krásný oldschool… ale proboha proč furt musej ten prostředek dělat jako krabici?! Tu uhlazenou, jinde rovnou krychle… Panebože to se nedá něco ukázat aby to nevypadalo jako baterka s kolama, ale aspoň trochu jako motorka?!
Ale jinak bych se velmi rád svezl na takovém cruiseru, to ticho při jízdě musí být „ohlušující“ 😀
Já myslím, že je to
Já myslím, že je to hodně o zvyku – člověk má zkrátka zafixováno, že v prostřední části motorky mají být průduchy, eventuálně průhled na nějakou tu trubku a má z ní vyčnívat výfuk. Koncept, kdy je střed hladký a uzavřený, zkrátka tak trochu „bije do očí“ a člověka dráždí pocit, že tam „něco chybí“. Ale pokud se na to podívám s nadhledem, ty prosté elegantní tvary mají alsepoň pro mě něco do sebe ;o)
Samozrejme. Neni mozne kvuli
Samozrejme. Neni mozne kvuli zvyku slepe pokracovat v designu, ktery neni funkcni. Ma snad elektricka lokomotiva kotel a komin, ma snad auto vepredu dreveneho kone, ma snad oceansky parnik pet mohutnych kominu v rade jako Titanic (urcite to take nekoho napadlo, ze to bez toho nejde). Motor obalemy trubkami, hadicemi a kabely casto neni zadna krasa.
Taky zastávám názor, že
Taky zastávám názor, že z čeho netrčí na všechny strany chromované díly není žádná motorka 😉 Bohužel tenhle druh designu s elektrifikací asi jednou provždy skončí 🙁