První homologovaný elektromotocykl ve Švédsku si postavila sedmadvacetiletá Eva Håkansson. Pojmenovala ho ElectroCat a na nádrž si provokativně umístila nápis, že benzín patří do minulého století. Při stavbě vycházela z motocyklu Cagiva Freccia 1990 C12R s motorem o obsahu pouhých 125 ccm a výkonu okolo 30 koňských sil. Ten byl nahrazen stejnosměrným elektrickým agregátem (72 V/300-350 A) od firmy Mars Electric. O ovládání se stará elektronika Alltrax, která bohužel neumožňuje rekuperaci.
Motocykl má sice v elektrické verzi pouze 7,5 kW, krátkodobě až dvojnásobek. Není to mnoho, ale díky jinému průběhu výkonové charakteristiky je na tom s akcelerací zhruba stejně jako konvenční předchůdce se svými 22 kW. LiFePo baterie Thunder Sky o kapacitě 4,8 kWh vystačí motocyklu až na 80 km jízdy sedmdesátkou. Maximální rychlost činí úctyhodných 100 km/h. Eva však upozorňuje, že se jedná o nekomerční činnost, a tak se s nejvyšší pravděpodobností více prototypů na silnicích neobjeví.
wow, Eva je docela kocka, tu
wow, Eva je docela kocka, tu bych bral 😉 A jeste zvlast kdyz je tak sikovna v oblasti ktera nas vsechny zajima 😉
ok, jeste bych rad vedel zda
ok, jeste bych rad vedel zda plati udavany vykon motoru 7,5kW resp. max 15kW kdyz to srovnam s parametry stejnosmerneho motoru, diky moc
Ano, výkon platí.
Ano, výkon platí.
Eva však upozorňuje, že
Eva však upozorňuje, že se nejedná o nekomerční činnost, a tak se s nejvyšší pravděpodobností více prototypů na silnicích neobjeví.
bohuzel jsem tuto vetu nepochopil….
Omlouvám se, dva zápory se
Omlouvám se, dva zápory se znegovaly, věta opravena.