Značka Chevrolet odtajnila nejdůležitější specifikaci elektromobilu Chevrolet Bolt, a to jeho dojezd. Odhadovaný dojezd dle EPA (tedy přísné, poměrně reálné číslo) je 383 km!
foto: Chevrolet
Ještě v lednu 2015 automobilka General Motors, která Chevrolet vlastní, tvrdila, že Chevrolet Bolt nabídne dojezd přes 320 km. O rok později, po představení Tesla Model 3, už GM hlásali do světa, že ‚Bolt ujede víc, než 320 km na jedno nabití‘.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
BMW i3 má nově 33kWh baterii a dojezd 200 km
Nissan mluví o dojezdu 600 km pro elektromobily
Příští generace elektromobilu Volkswagen Golf: dojezd přes 300 km
Pochopitelně. GM musí dělat co umí, aby si získala alespoň část pozornosti elektromobilně pozitivních zákazníků, kteří jinak s očekáváním vyhlížejí Tesla Model 3. A vůbec jim nevadí, že na trhu bude o rok později, než Bolt.
Na autosalonu v Detroitu 2016 GM ohlásili, že Bolt bude mít 60kWh baterii. To je pravděpodobně o pár kWh víc, než kolik bude mít základní verze Tesla Model 3. Nedávno jsme ale zjili, že Bolt má také „katastrofální aerodynamiku„, zatímco Model 3 míří k extrémně nízkému aerodynamickému koeficientu 0,21.
Přesný dojezd elektromobilu Tesla Model 3 zatím není znám, nicméně Elon Musk od začátku říká, že auto musí ujet víc než 320 km. Konkurence ale jak vidno nespí a to je dobře, protože nakonec profituje zákazník. Bude Tesla Model 3 umět v základu přes 400 km na jedno nabití?
V Norsku v Oplu bude
V Norsku v Oplu bude možnost si objednat Ampérii už v půlce října a k dodání bude v dubnu.
Už se ptal někdo u nás?
http://www.tyden.cz/rubriky/a
http://www.tyden.cz/rubriky/auta/svetove-autosalony/ampera-e-opel-hovori-o-revoluci-mezi-elektromobily_397685.html
Sranda je, že zprávu o
Sranda je, že zprávu o překvapivě velkém dojezdu Boltu, české autoweby v klidu odzývli. 😀
+1
+1
Jenom Autoforum píše o
Jenom Autoforum píše o dojezdu Amperie
Novináří při testování
Novináří při testování předorodukčních Boltů dosahovali extrémních dojezdů, kdy najeli maximum 238 mil a ještě jim zbývala hodně velká rezerva (od 17ti do 60 mil).
Bylo to hlavně díky pneumatikám s adhezí kulečníkový koule 🙂 Účel to splnilo, novináři byli z dojezdu nadšení.
Když na to dupli ve sport módu tak se kola protáčela.
Taky si pochvalovali, že auto vypadá normálně a nekřičí do světa hele já jsem elektrická kárá, já jsem jiné a to jak uvnitř tak i zvenčí.
https://youtu.be/wQo6-ta889I
http://blog.caranddriver.com/how-i-drove-238-miles-in-the-chevy-bolt-ev-and-still-had-range-to-spare/
http://www.latimes.com/la-fi-2017-chevrolet-bolt-ev-epa-rated-at-238-miles-per-charge-20160912-premiumvideo.html
http://www.theverge.com/2016/9/13/12899752/chevy-bolt-driving-impressions-review
https://www.wired.com/2016/09/chevrolet-bolt-range-epa-rating/
Nevěřím, že by ty
Nevěřím, že by ty pneumatiky měly nějaký zásadní vliv na dojezd. I když o nich psali, že mají „adhezi curlingového kamene“.
.. dobrý příměr 😀
.. dobrý příměr 😀
Takže tydle „eko“ gumy
Takže tydle „eko“ gumy nemaj moc vliv na dojezd či spotřebu? Kolik to dělá? Vyváží to vůbec sníženou bezpečnost?
Podle článku co jsem teď
Podle článku co jsem teď našel asi 2,5%.
A brzdná dráha se zvětšuje o 10%.
Díky. 2,5 % by zvedlo
Díky. 2,5 % by zvedlo dojezd jen na 244 majlí.
Všiml jsem si, že na
Všiml jsem si, že na zahraničních webech jsou první novinářské recenze a na vybrané trati všichni jezdci z EV magazínů ujeli min 240mil a potom jim všem zbývalo podle počítače ještě 30-50mil dojezdu!
Také tam byl výcuc z palubního počítače, že spotřebovali na tu 240mil dlouhou jízdu 58,7kWh. Takže ta baterie nakonec má plných 60kWh využitelných a tedy dost možná až 70kWh celkově!
Za mne tedy palce nahoru pro GM, né že by to bylo něco extra složitého po technické a výrobní stránce. Tahle baterie tu klidně mohla být v roce 2012 (pravda, ne na pouch článcích). Ale že je to teprve druhý výrobce, který si z lidí přestal dělat prdel a použil baterii, která technologicky odpovídá dnešním možnostem.
Vždyť je to také výrobek
Vždyť je to také výrobek firmy LG a ne GM! 🙂
Celá elektrická výzbroj
Celá elektrická výzbroj Boltu je vyrobena v LG Korea. GM dodá plechofku, kola a volant. Dost outsource 🙂
Vlastně celej dizajn Boltu je zase z GM Korea.
Btw Tesla používa na výrobu svejch elektromotrů nějaký mašiny z Čech.
Tak nedělal bych si iluze
Tak nedělal bych si iluze že BMW, VW a ostatní také dnes z větší části neoutsourcují vývoj svých EV. Ten zásadní rozdíl vidím v tom, že LG do tohoto podniku samo nalilo pěkný balík peněz a tak jde s kůží na trh (úspěch Boltu) společně s GM.
Co se týče ceny technologie baterií, tak na tom se samozřejmě nic nezměnilo. Vysoká cena baterií a „nezralá“ technologie byly vždy pouze úmyslné PR lží automobilek.
V roce 2012 samozřejmě bylo možno postavit auto (pravda pouze velkou zavedenou automobilkou) s cenou od 1,1mil Kč s 60kWh baterií. (mnou očekávaná zaváděcí cena Boltu, Ampera-e v ČR). Nebo opravdu chcete tvrdit, že Nissan Leaf, který tenkrát u nás začínal s cenou od 715tis Kč s 24kWh opravdu nebylo možné za dalších 400tis Kč vybavit větší baterkou? Mimochodem sám Nissan představil svoji 60kWh baterii už před rokem a ta mu stále leží někde na stole a kdoví kdy ji vůbec uvede na trh.
Mě na tom všem vadí právě ty lži. Kdyby automobilky férově řekly, že technologicky konkurenceschopné EV se jim dnes zkrátka nehodí do krámu místo těch nesmyslů o nevyzrále technologii, tak jim nemám co vyčítat. Nejsou to zaopatřovací ústavy.
Vsak ona tu ta baterie v
Vsak ona tu ta baterie v roce 2012 byla. Jen se kolem ni nedalo postavit auto za mega…
Tak to je super sprava diky!
Tak to je super sprava diky! 🙂
Nechci nějak rejpat, ale
Nechci nějak rejpat, ale ceny nového Ioniqu v ČR už jsou týden známy a na Hybridu ani zmínka? 😉
To musíš sledovat místní
To musíš sledovat místní dizkuze pod články, tam je to probraný ad absurbum 😉
Sleduju, ale přesto bych od
Sleduju, ale přesto bych od redakce očekával aktuální ofiko topic…
+1
Dost to flinkaj 🙂
+1
Dost to flinkaj 🙂
No uprimne neivm proc se
No uprimne neivm proc se tolik hroti ten dojezd? S dnesni infrastrukturou to na dlouhe dojizdeni stejne neni, ja bych mnhem vic ocenil mensi cenu, nez vetsi dojezd…
Dojezd se podle me hroti
Dojezd se podle me hroti hlavne proto, ze zatim neni tam, co „bezny“ ridic vydrzi, nez potrebuje pauzu – pokud nejsem prostatik (a asi ani tehdy ne), tak po 150-200km (dalkoveho presunu, idealne dalnice) fakt pulhodinovou pauzu na zotaveni nepotrebuju.
No jenze ten Bolt je na ty
No jenze ten Bolt je na ty dlouhe cesty stejne nepouzitelny, nez se nabije na dalsich 200km bude to trvat minimalne hodinu…
Ono ani s Teslou to neni uplne svetoborne, a ta ma dojezd jeste o dost vyssi a nabijen asi dvojnasobne rychle…
Tak vylozene dalkove cesty
Tak vylozene dalkove cesty ne, ale pokud se vejdu do denniho najezdu (a tech cca 400km uz vypada pouzitelne, podle prvnich testu je to realne cislo v kombinovanem provozu, ne jen „podle normy“), tak to zacina byt akceptovane.
Čím větší dojezd, tím
Čím větší dojezd, tím více lidí si řekne „to už by mi mohlo stačit“ místo „s tím nikam nedojedu“.
Pěkné auto pánové, ale
Pěkné auto pánové, ale pokud Leaf stojí 700,- pak tohle auto bude stát milion. Rád bych si ho koupil, ale nemohu si to dovolit, ale další auto na benzín nebo naftu už kupovat také nebudu, počkám na nějaké ojeté. Nekoupím to proto, abych na tom vydělal, ale proto abych pomohl rozjet trh s elektromobily a naše země se zbavila části závislosti na ropě.
Na autě se většinou moc
Na autě se většinou moc nevydělává, ale prodělává. 🙂
Tak to jasný že koupě
Tak to jasný že koupě auta není investice. Nikdy se vám prostředky na nákup auta nevrátí na tož aby ještě vydělal. Pán Josef to myslel asi jako „vydelat“ úsporu za pohonné hmoty…
I když koupě EV se jako investice jistým způsobem brát dá. Je to investice do budoucnosti, do životního prostředí,do výchovy našich dětí. Určitě budoucí generace vyrůstající v energicky soběstačných domech a jezdících v EV budou mít určitě jiný pohled na svět než ty obklopeny fosilem…
Ekonomičnost na sebe
Ekonomičnost na sebe nevydělávajícího auta lze posuzovat v tom, jak moc se jeho provozem prodělává. A podle toho hodnotit jednotlivé technologie.
S takovýmhle dojezdem to
S takovýmhle dojezdem to bude věčně vyprodaný. Uvidíme jak moc rozjedou výrobu.
Fain dojezd! ted jeste
Fain dojezd! ted jeste dotaz obem kufru uvadeji 55 cu.ft takze okolo 500L +-. je to spravne ? diky
Tak nejak, cuft je cca 9
Tak nejak, cuft je cca 9 litru.
To asi ne, cuft je cca 28
To asi ne, cuft je cca 28 litru. Objem 55 cuft bude asi maximalni se sklopenyma zadnima sedackama…
Jj, mas pravdu, pardon.
Jj, mas pravdu, pardon. Nejak mu ta treti trojka utekla… V tom pripade je to auto (alespon zevnitr) vetsi, nez vypada – 1.5m2 nakladovy prostor (Octavia kombik ma 1.6).
Jo ale to je ale se
Jo ale to je ale se sklopenejma sedackama tech 1500 zaklad bude kolik 500 ?
Nejspis, ta oktavka kombik
Nejspis, ta oktavka kombik ma zaklad 580, se sklopenymi 1620 litru.
velikostne i vravove je
velikostne i vravove je hodne blizko Merive, a ta ma 400/1500, nedivil bych se kdyby to bylo velice podobne i v tomto smeru
Má to mít 381 litrů
Má to mít 381 litrů (trunk volume of 381 liters)
media.opel.com/media/intl/en/opel/home.detail.html/content/Pages/news/intl/en/2016/opel/09-13-ampera-e-range.html
ten dojazd 400km bez 17 je
ten dojazd 400km bez 17 je naozaj vyborna sprava. konkurencia od dnesneho dna MUSI toto zohladnit v dalsich projektoch/produktoch.
3x hura.
+1
+1
Launch 13.
To udělali
Launch 13.
To udělali schválně ne? 😀
Šíleně pověrčivý amíci, který nemaj 13. podlaží ani 13. řadu sedadel v letadlech!!! ;D
Baterka tesly o par kWh
Baterka tesly o par kWh mensi? Ja bych rekl ze bude o dobrych 10 kWh mensi (teda zacinat na 50 kWh baterce) coz by prostym prepoctem kapacity davalo dojezd 320 km, pri zohledneni vyrazne lepsi aerodynamiky neco kolem 340 (presne dle prohlaseni Muska)…
Na stránkách Tesla slibuje
Na stránkách Tesla slibuje dojezd 215 mil na jedno nabití, což by bylo nějakých 346 km. A základní cena je o 2500 dolarů méně než u Boltu.
No vzdyt pisu ze by to mohlo
No vzdyt pisu ze by to mohlo byt cca 50 kWh baterka a 340 dojezd, nebo chces hadat jeslti 340 nebo 346?
oznamili uz i cenu?
oznamili uz i cenu?
$37 500 před dotacemi
$37 500 před dotacemi
hmmm. kdyz budu velky, tak
hmmm. kdyz budu velky, tak si to koupim 😉
+ 22% DPH a 5% clo.
+ 22% DPH a 5% clo.
22% DPH ? To už je zase
22% DPH ? To už je zase nějaká novela…?! 🙂
hu, sakra 😀
hu, sakra 😀
v CR pokud se sem neco
v CR pokud se sem neco dostane pod Oplem tak bude cena mezi 1.1 az 1.2 miliony kacek v zakladni verzi, staci se podivat na obdobne cenene kousky beznych fosilu v USA co se prodavaji i v CR
Cena Opelu Ampera-e by se
Cena Opelu Ampera-e by se měla pohybovat mezi 850-900tis Kč včetně DPH !
A proc by to delali? Resp. V
A proc by to delali? Resp. V takovem pripade by je asi americti zakaznici (resp. jejich pravnici) sezrali i s chlupama…
Preco? Ved v USA by bol
Preco? Ved v USA by bol stale lancnejsi. Verim, ze toto auto dostanu pod milion CZE resp. okolo tych 37000 Eur. Samozrejme dost zalezi aj na vybave, dostupnosti a v neposlednej rade bude konkurovat TM3, ktora bude mat podobny dojazd ale aj dalsie technologie navyse. Leaf bude musiet do roka dvoch dotiahnut tento naskok a potom sa prida aj VW a Kia. Ak sa nepridaju tak im ujde trh a to si VW uz dovolit nemoze (navyse musi sekat eko dobrotu po tych pruseroch co ma). No bude to velmi zaujimavy koniec dekady.
37500 eur bez dane, jo tomu
37500 eur bez dane, jo tomu bych i veril 😀
to je velmi optimistická
to je velmi optimistická cena. Vzhledem k tomu že, Hyundai Ioniq EV je s 28 KW baterií za 900 až 1 mio, nevěřím, že Bolt s 60 KW baterií bude pod 1 mio.
No i kdyz bychom
No i kdyz bychom predpokladali (nerealisticky), ze cena bude stejna jako v USA, tak jsme na cene 37 500 * 25 * 1,21 = 1 134 tisic kc…
Evropsky zakaznik vetsinove
Evropsky zakaznik vetsinove odmitne zakladni vybavy z USA, staci se podivat za jake ceny se prodavaji kuprikladu Mustang, Feemont, i3, a dalsi auta, vyjimku tvori kuprikladu i3 ktere se prodava za obdobnou cenu na obou kontinentech, coz je stylovka kterou si spise v USA nacenili vejs coby stylovku, tak jako v Evrope se zase nacenila vejst stylovka v podobe Mustangu
cenotvorba Ampery-e bude zaviset na modelech a cenotvorby Oplu v portfoliu, ostatne i prvni generace Volt/Ampera meli mezi sebou na kontinentech rozdil ceny temer 300 tisic, navic se zapomina na fakt ze $37500 je cena bez tax
ja proste odhaduju ze pod milion Ampera-e v oficialni distribuci nebude, a i tak se po ni zaprasi hodne rychle, aneb rocni produkce rozebrana za par dnu 🙂
Jasne joudo, takze v americe
Jasne joudo, takze v americe se bude prodavat za 37,500$ a u nas za 30,000$ 😀
Cena v Evropě bude začínat na 1.200.000Kč.
Paradicka, konecne dalsie
Paradicka, konecne dalsie EV, ktore uz nie je iba hracka. Ja by som ho este privital v kombi verzii a budem uplne spokojny.
Hračka sice ne, ale
Hračka sice ne, ale nabíječku to má zřejmě pomalou a do světlometů dali HID místo LEDek.
A o kolik se zkrátí
A o kolik se zkrátí dojezd, když se svítí normální žárovkou, nebo LED ? Dejme tomu, že klasické žárovky budou brát 120W, LED jen 20W, rozdíl tedy 100W. Když pojedete 4 hodiny v kuse, spotřebujete navíc o proti LED 4hx100W = 400 W. tak si můžete myslet, že nemáte baterku 60KWh, ale jen 59,6 Kwh. Tak místo 350 km ujedete jen 347 km. Svícení, rádio a podobné drobnosti nemají u auta s tak velkou baterkou skoro žádný vliv na dojezd. O něco víc se zkrátí dojezd za použití klimatizace a nejvíc udělá elektrické vytápění.
Navíc xenony jsou také
Navíc xenony jsou také poměrně úsporné… Když se podíváte sem, zjistíte, že je v podstatě jedno, čím svítíte, spotřeba je v podstatě pořád stejná: http://www.auto.cz/halogen-vs-xenon-diody-zarovky-jeste-nevymrely-80531
jj ja xenony pri kratkych
jj ja xenony pri kratkych „pauzach“ treba do 30 minut ani nevypinal a nechaval dal svitit, mnohem vic by me pak bolelo menit tu xenonku nez ze to trosicku bere z baterky 🙂 diody se v tomhle precenujou a dokud jejich cena nebude dostatecne nizka a jejich vymena cenove prijatelna, tak bych je na hlavni svetla u auta ani nechtel
Hele, ale ty žárofky
Hele, ale ty žárofky stejně pojedou na normální 12V baterku a ne na velkou. Ale ta se stejně musí dobíjet asi z velký … Jak to tam vůbec funguje?
Pochopitelně, že se musí
Pochopitelně, že se musí dobíjet. Dobíjí se z velký, pomocí měniče. Třeba u Peugota 106 electric je měnič ze 120V na 12V, tady taky bude měnič, jen nevím, z jakého napětí. Ale princip bude stejný. pochopitelně, jsou tam nějaké ztráty, ale jak už jsem psal, vzhledem k odběru a velikosti akumulátoru to téměř neovlivní dojezd.
Co jsem si vsiml, tak xenony
Co jsem si vsiml, tak xenony stejne na vetsine aut pri startovani zhasnou. Mimochodem, nevite nekdo, jak je to vlastne se start&stop, taky si daji „cyklus“ pri kazdem zastaveni na krizovatce?