Chevrolet Bolt: dojezd 383 km na jedno nabití!

Značka Chevrolet odtajnila nejdůležitější specifikaci elektromobilu Chevrolet Bolt, a to jeho dojezd. Odhadovaný dojezd dle EPA (tedy přísné, poměrně reálné číslo) je 383 km!

Elektromobil jde na trh už koncem letošního roku. Do Evropy přijde začátkem 2017 jako Opel Ampera-e.
foto: Chevrolet

Ještě v lednu 2015 automobilka General Motors, která Chevrolet vlastní, tvrdila, že Chevrolet Bolt nabídne dojezd přes 320 km. O rok později, po představení Tesla Model 3, už GM hlásali do světa, že ‚Bolt ujede víc, než 320 km na jedno nabití‘.

Pochopitelně. GM musí dělat co umí, aby si získala alespoň část pozornosti elektromobilně pozitivních zákazníků, kteří jinak s očekáváním vyhlížejí Tesla Model 3. A vůbec jim nevadí, že na trhu bude o rok později, než Bolt.

Na autosalonu v Detroitu 2016 GM ohlásili, že Bolt bude mít 60kWh baterii. To je pravděpodobně o pár kWh víc, než kolik bude mít základní verze Tesla Model 3. Nedávno jsme ale zjili, že Bolt má také katastrofální aerodynamiku, zatímco Model 3 míří k extrémně nízkému aerodynamickému koeficientu 0,21.

Přesný dojezd elektromobilu Tesla Model 3 zatím není znám, nicméně Elon Musk od začátku říká, že auto musí ujet víc než 320 km. Konkurence ale jak vidno nespí a to je dobře, protože nakonec profituje zákazník. Bude Tesla Model 3 umět v základu přes 400 km na jedno nabití?

tisková zpráva

68 Comments on “Chevrolet Bolt: dojezd 383 km na jedno nabití!”

  1. Novináří při testování
    Novináří při testování předorodukčních Boltů dosahovali extrémních dojezdů, kdy najeli maximum 238 mil a ještě jim zbývala hodně velká rezerva (od 17ti do 60 mil).
    Bylo to hlavně díky pneumatikám s adhezí kulečníkový koule 🙂 Účel to splnilo, novináři byli z dojezdu nadšení.
    Když na to dupli ve sport módu tak se kola protáčela.
    Taky si pochvalovali, že auto vypadá normálně a nekřičí do světa hele já jsem elektrická kárá, já jsem jiné a to jak uvnitř tak i zvenčí.

    https://youtu.be/wQo6-ta889I
    http://blog.caranddriver.com/how-i-drove-238-miles-in-the-chevy-bolt-ev-and-still-had-range-to-spare/
    http://www.latimes.com/la-fi-2017-chevrolet-bolt-ev-epa-rated-at-238-miles-per-charge-20160912-premiumvideo.html
    http://www.theverge.com/2016/9/13/12899752/chevy-bolt-driving-impressions-review
    https://www.wired.com/2016/09/chevrolet-bolt-range-epa-rating/

  2. Všiml jsem si, že na
    Všiml jsem si, že na zahraničních webech jsou první novinářské recenze a na vybrané trati všichni jezdci z EV magazínů ujeli min 240mil a potom jim všem zbývalo podle počítače ještě 30-50mil dojezdu!

    Také tam byl výcuc z palubního počítače, že spotřebovali na tu 240mil dlouhou jízdu 58,7kWh. Takže ta baterie nakonec má plných 60kWh využitelných a tedy dost možná až 70kWh celkově!

    Za mne tedy palce nahoru pro GM, né že by to bylo něco extra složitého po technické a výrobní stránce. Tahle baterie tu klidně mohla být v roce 2012 (pravda, ne na pouch článcích). Ale že je to teprve druhý výrobce, který si z lidí přestal dělat prdel a použil baterii, která technologicky odpovídá dnešním možnostem.

        1. Tak nedělal bych si iluze
          Tak nedělal bych si iluze že BMW, VW a ostatní také dnes z větší části neoutsourcují vývoj svých EV. Ten zásadní rozdíl vidím v tom, že LG do tohoto podniku samo nalilo pěkný balík peněz a tak jde s kůží na trh (úspěch Boltu) společně s GM.

          Co se týče ceny technologie baterií, tak na tom se samozřejmě nic nezměnilo. Vysoká cena baterií a „nezralá“ technologie byly vždy pouze úmyslné PR lží automobilek.

          V roce 2012 samozřejmě bylo možno postavit auto (pravda pouze velkou zavedenou automobilkou) s cenou od 1,1mil Kč s 60kWh baterií. (mnou očekávaná zaváděcí cena Boltu, Ampera-e v ČR). Nebo opravdu chcete tvrdit, že Nissan Leaf, který tenkrát u nás začínal s cenou od 715tis Kč s 24kWh opravdu nebylo možné za dalších 400tis Kč vybavit větší baterkou? Mimochodem sám Nissan představil svoji 60kWh baterii už před rokem a ta mu stále leží někde na stole a kdoví kdy ji vůbec uvede na trh.

          Mě na tom všem vadí právě ty lži. Kdyby automobilky férově řekly, že technologicky konkurenceschopné EV se jim dnes zkrátka nehodí do krámu místo těch nesmyslů o nevyzrále technologii, tak jim nemám co vyčítat. Nejsou to zaopatřovací ústavy.

  3. Pěkné auto pánové, ale
    Pěkné auto pánové, ale pokud Leaf stojí 700,- pak tohle auto bude stát milion. Rád bych si ho koupil, ale nemohu si to dovolit, ale další auto na benzín nebo naftu už kupovat také nebudu, počkám na nějaké ojeté. Nekoupím to proto, abych na tom vydělal, ale proto abych pomohl rozjet trh s elektromobily a naše země se zbavila části závislosti na ropě.

      1. Tak to jasný že koupě
        Tak to jasný že koupě auta není investice. Nikdy se vám prostředky na nákup auta nevrátí na tož aby ještě vydělal. Pán Josef to myslel asi jako „vydelat“ úsporu za pohonné hmoty…
        I když koupě EV se jako investice jistým způsobem brát dá. Je to investice do budoucnosti, do životního prostředí,do výchovy našich dětí. Určitě budoucí generace vyrůstající v energicky soběstačných domech a jezdících v EV budou mít určitě jiný pohled na svět než ty obklopeny fosilem…

                1. Má to mít 381 litrů
                  Má to mít 381 litrů (trunk volume of 381 liters)

                  media.opel.com/media/intl/en/opel/home.detail.html/content/Pages/news/intl/en/2016/opel/09-13-ampera-e-range.html

          1. Preco? Ved v USA by bol
            Preco? Ved v USA by bol stale lancnejsi. Verim, ze toto auto dostanu pod milion CZE resp. okolo tych 37000 Eur. Samozrejme dost zalezi aj na vybave, dostupnosti a v neposlednej rade bude konkurovat TM3, ktora bude mat podobny dojazd ale aj dalsie technologie navyse. Leaf bude musiet do roka dvoch dotiahnut tento naskok a potom sa prida aj VW a Kia. Ak sa nepridaju tak im ujde trh a to si VW uz dovolit nemoze (navyse musi sekat eko dobrotu po tych pruseroch co ma). No bude to velmi zaujimavy koniec dekady.

        1. Evropsky zakaznik vetsinove
          Evropsky zakaznik vetsinove odmitne zakladni vybavy z USA, staci se podivat za jake ceny se prodavaji kuprikladu Mustang, Feemont, i3, a dalsi auta, vyjimku tvori kuprikladu i3 ktere se prodava za obdobnou cenu na obou kontinentech, coz je stylovka kterou si spise v USA nacenili vejs coby stylovku, tak jako v Evrope se zase nacenila vejst stylovka v podobe Mustangu

          cenotvorba Ampery-e bude zaviset na modelech a cenotvorby Oplu v portfoliu, ostatne i prvni generace Volt/Ampera meli mezi sebou na kontinentech rozdil ceny temer 300 tisic, navic se zapomina na fakt ze $37500 je cena bez tax

          ja proste odhaduju ze pod milion Ampera-e v oficialni distribuci nebude, a i tak se po ni zaprasi hodne rychle, aneb rocni produkce rozebrana za par dnu 🙂

      1. A o kolik se zkrátí
        A o kolik se zkrátí dojezd, když se svítí normální žárovkou, nebo LED ? Dejme tomu, že klasické žárovky budou brát 120W, LED jen 20W, rozdíl tedy 100W. Když pojedete 4 hodiny v kuse, spotřebujete navíc o proti LED 4hx100W = 400 W. tak si můžete myslet, že nemáte baterku 60KWh, ale jen 59,6 Kwh. Tak místo 350 km ujedete jen 347 km. Svícení, rádio a podobné drobnosti nemají u auta s tak velkou baterkou skoro žádný vliv na dojezd. O něco víc se zkrátí dojezd za použití klimatizace a nejvíc udělá elektrické vytápění.

          1. jj ja xenony pri kratkych
            jj ja xenony pri kratkych „pauzach“ treba do 30 minut ani nevypinal a nechaval dal svitit, mnohem vic by me pak bolelo menit tu xenonku nez ze to trosicku bere z baterky 🙂 diody se v tomhle precenujou a dokud jejich cena nebude dostatecne nizka a jejich vymena cenove prijatelna, tak bych je na hlavni svetla u auta ani nechtel

              1. Pochopitelně, že se musí
                Pochopitelně, že se musí dobíjet. Dobíjí se z velký, pomocí měniče. Třeba u Peugota 106 electric je měnič ze 120V na 12V, tady taky bude měnič, jen nevím, z jakého napětí. Ale princip bude stejný. pochopitelně, jsou tam nějaké ztráty, ale jak už jsem psal, vzhledem k odběru a velikosti akumulátoru to téměř neovlivní dojezd.

Napsat komentář