Autosalon Paříž 2016: představí se elektromobil Opel Ampera-e

Evropský bratranec elektromobilu Chevrolet Bolt se představí na autosalonu Paříž 2016. Už 1. října se tak dozvíme podrobnosti o jednom z nejočekávanějších aut do zásuvky.

Elektromobil Opel Ampera-e se veřejnosti poprvé představí na autosalonu Paříž 2016
foto: Opel

“Mondial de l’Automobile” neboli Pařížský autosalon už 1. října 2016 odhalí ve světové premiéře evropskou verzi elektromobilu Chevrolet Bolt. Opel Ampera-e bude k vidění v hale 5-2 na stánku 501.

Auto nabídne max. točivý moment 360 Nm, zrychlení 0-50 km/h za 3,2 sekundy, 80-120 km/h za 4,6 sekundy a max. rychlost 150 km. Dojezd by měl činit přes 320 km na jedno nabití. Max. výkon elektromotoru dosáhne 150 kW/204 koní.

Co se týká infotainmentu, bude vůz vybaven nejnovějšími systémy Opel OnStar a IntelliLink, které jsou kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto. Zároveň si v autě budete moct vytvořit wifi hotspot až pro sedm zařízení.

tisková zpráva

93 Comments on “Autosalon Paříž 2016: představí se elektromobil Opel Ampera-e”

  1. Chcem si kupit nové auto v
    Chcem si kupit nové auto v priebehu asi tak 2-3rokov a pravdepodobne to bude elektromobil a ak spalovák tak jedine od mazdy skyactiv 2. Na slovenskom tesla fóre som sa dozvedel že to nebude iba 35tisic dolarov, ale zahrna to XY doplatkov, cez dovoz, clo, dph a čo ja viem čo všetko ešte.Takže tá cena 35tisic dolarov nieje konečná a poriadne sa navýši!!.Naivne som si myslel, že áno, že sa zaplatí iba 35tisic dolarov a auto pristavia vo Viedni a ide sa domov.Lebo kdesi som zachytil kuloárnu informaciu, ze tesla ma stavať závod v europe a skladať by sa mali teda na starom kontinente.Ale asi to nebude pravda.Ak bude mať dojazd iba cez 300km, to nebude teda bohviečo…Väčší zmysel mi dáva, kupiť elektrický golf, ktorý bude tento rok predstavený v Paríži s údajnym dojazdom 600km. Mal by ist do výroby v rokoch 2018-2019. Závisi ako nastavia cenu, ale keby sa cena pohybovala okolo 20-25tisic euro tak neni o čom.Tesla sa bohužial nechytá.Dnes tuším stoji e-golf okolo 30tisic s dojazdom do 200km..Vie niekto o lepšej alternatíve?? Bavíme sa o období 2-3rokov..(aj keď človek nevie čo bude zajtra a údaje výrobcov sa môžu výrazne líšiť, pokial auto nieje uvedené ešte na trh…)diky

    1. No co bude za 2-3 roky
      No co bude za 2-3 roky uvidis za 2-3 roky, rkel bych ze toho bude dost (novy leaf, podle uz i nove verze letos uvadeneho Hyundai Ioniq, VW se urcite s necim vytasi, samozrejme uz by mohl byt dostupny model 3 apod… tezko predjimat).
      Jinak co se tyce ceny, vicemene se da rict ze cena v USD = cena v EUR + je k tomu treba samozrejme pricist DPH….

      1. Presne tak, ber to jako 35k
        Presne tak, ber to jako 35k euro + DPH. Amici taky musi zaplatit navic sales tax k tem 35k$. Elon ale nemuze za to jak je ktery stat nenazrany a kolik DPH obcanum prirazi. Jinak jak psal Bobik, tak nikdo nevi co bude za 2-3 roky. Ale urcite bych si naivne nemyslel, ze si koupis jakehosi e-golfa s dojezdem 600km a tesla 3 bude mit 300km, to je proste nesmysl. Tesla ma takovy technologicky naskok, ze ve 2-3 letem horizonu ji, co se tyce dojezdu, nikdo neprekona. Rozhodne bych pocital s tim, ze v tomto horizonu bude na trhu hodne e-aut ale co se tyce cena/vykon ( tim nemyslim vykon jako takovy, ale proste cena vs uzitnost produktu) bude tesla 3 nejlepsi volba, na to bych si klidne vsadil svoje spodky.

        1. Hezky si to maluješ eGolf s
          Hezky si to maluješ eGolf s dojezdem 600 km za 20 000,- Euro :)))
          Hlavně těch 600 km dle NEDC bude v reálu tak maximálně 400 km a to kdoví jestli a hlavně to bude ta vůbec nejdrazší verze. Něco jako kup Teslu S už za 70 000 Eur, ale dostaneš jen 60 kWh baterku a nejmenší dojezd. Esli chceš největší baterku a ludikrous tak vyplázni 2x tolik 😉

          Samozřejmě to není jen o autě, ale i vo tom jestli se budeš otravovat čekáním a hledáním roztodivnejch dobíječek nebo poletíš bezstarostně s Teslou 3 po jejích superčádzrech. Sice to nebude úplně zadarmo, ale zato bez starostí a dost rychle. Si přečti to martýrium s hledáním použitelných nabíječek co si tady dáváj v tom seriálu s Leafem po Evropě. Různý lokální karty, nebo dobíječka u Nissana, ke který nemá hlídač o víkendu pin apod bojovky. 😉

    2. tak e-Golf zacina na
      tak e-Golf zacina na €35000 (v CR vijde levneji o cca 15-20 tisic korun) a dojezd 200km je jen s hodne velkou sebekontrolou, predpokladat ze novej e-Golf bude mit dojezd 600km a cenovku 20-25 tisic € je rekneme naivni a nerealna, ja pochybuju ze dalsi eGolf bude mit i dojezd 600km, neb tenhle dojezd planuji u neceho jako je eBuss 🙂

      vpodstate na stejne cene jako je eGolf jsou i Leaf-30, Kia Soul, a zhruba o 100 tisc draz se prodavani Audi A3 etron a Mercedes B electric nebo BMW i3, otazkou je kolik nasadi u Hyundai Ioniq

      co bude za 2-3 roky nikdo nevi, modely se odhaluji kazdy rok a odhalovani novejch modelu se bude stupnovat, prozatim nejslibneji vypada Ampera-e

  2. Tady je opravdu az dost
    Tady je opravdu az dost fanatiku co za kazdou cenu obhajuji Teslu… Jsem fanda elektromobilismu a povolanim elektrikar takze jen co mi doslouzi ropak budu hledat alternativu v EV, ale psat tady hejty na ostatni vyrobce a i na Teslu (no proste se hadat o blbostech) mi prijde uhozene…

    Souhlasim s nekterymi nazory, ze Tesla momentalne nabizi jiny segment aut, kde si muze dovolit zaplatit HW, aby auto ujelo >300km. Zaroven si je nutne uvedomit, ze Tesla opravdu jiz ma konkurenci. Sice je to v jinych segmenteh trhu, ale podle meho i to se pocita a ze maji ostatni vyrobci v necem zabrzdene myslenky se holt stava a snad se to vylepsi…

    Proto si myslim, ze nelze nyni tvrdit, ze TM3 tu bude driv. Tesla ma nejvic objednavek na M3 v USA a tam se bude snazit naplnit trh. Tudiz do Evropy se auto dostane daleko pozdeji a kdyz uz, tak jen pro stastlivce, kteri si jej zarezervovali dostatecne brzo. Verim, ze Ampera-e ma sanci se dostat do Evropy driv a hlavne pokud vim bez poradniku..

    A az realne dodavky (ne predobjednavky) a prodeje ukazi co je lepsi a na co zakaznici uslysi vice…

    1. Pravda, někdy mi to tu
      Pravda, někdy mi to tu přijde jako na mobilmanii – Apple fanatics vs Android. Přestože mám sny mít soběstačný aktivní dům s elektromobilem, tak se na věc dokážu podívat i kriticky. Ty věčné Apple/Android Tesla/Jiné značky hejty mi přijdou neskutečně dětinské. Takhle jsme se dohadovali naposledy na základce, jestli je lepší na hry PS1 nebo PC za podobnou cenu. A jak tak sleduji herní scénu, stejné dohady v diskusích panují dodnes. Dnes si prostě koupím to, co mi nejvíc vyhovuje po technické/designové/pocitové stránce, aniž bych se za každou cenu fixovala na jednu značku. Nevidím důvod proč se fixovat. Na Tesle se mi líbí technická a vnější designová stránka, ale nelíbí se mi interiér. To samé jiné značky, u jichž se mi zase líbí/nelíbí něco jiného. Momentálně se mi však na 100% nelíbí žádné EV. Když se člověk fixuje na jednu značku, má možnosti výběru omezené. Vadilo by mi čekat na to, co mi zas někdo naservíruje, je lepší mít výběr a vybrat si to, co se mi líbí nejvíc.

        1. Problém že je dneska
          Problém že je dneska chtěj lidi všechno hned, okamžitě a vůbec jim nedochází, že to nemůžou mít hned. Prostě Pepíček nemůže pochopit, že mu tu drahou hračku rodiče nekoupěj 😀
          Na trhu jen jediná značka elektroauta (teda kromě Číny), který opravdu někam dojede navíc s vyřešený sytémem a sítí dobíječek a všichni takové auta samořejmě chtějí. Akorát při pohledu na cenovku 3 miliony dostávají amok, tak jsou pak logicky naštvaný, že to nemůžou mít a svůj vztek si nevědomky vybíjej na všem možným většinou formou nenávisti k dané značce, jejímu šefovi, lidem kteří na to maj nebo i těm, kteří o ní jen mluví. Jak se říká láska a nenávist je jedna a ta samá vášeň akorát na jinejch stranách téže mince 🙂
          Rozumní se s tím nějak vyrovnaj no a ti ostatní hůř a pak se realizou různejma úletama jako je vymezovaní se, nálepkování, či rovnou nenávist vůči osobám, věcem až po nalhávání si že to vlastně nechci 🙂
          Prostě materiál pro psychology, sociální pracovníky a cvokaře 😀

          S příchodem dalších aut se to postupně vyrovná s budem se tomu smát. Doufám 🙂
          Pepíček tu svou zpropadenou hračku dostane a konečně od něj bude na chvíli pokoj.

          1. „Prostě materiál pro
            „Prostě materiál pro psychology, sociální pracovníky a cvokaře :D“

            Co se nálepkování a urážení týče, tak by se do zrcadla měly podívat všechny strany, včetně Vás. Vy tady arogantním způsobem nálepkujete a urážíte i ty, kteří bez jakýchkoli výlevů a urážek pouze slušně vyjádří svůj střízlivý názor, který je odlišný od vašeho.

              1. Zapomínáte, že má reakce
                Zapomínáte, že má reakce byla reakcí právě na dětinské kraviny (když si s dovolením vypůjčím vaší rétoriku) a urážky. Chodím sem už roky a sleduji jen urážky a nadávky do psychopatů, chocholoušků, či o tom, jak by se lidi měli léčit, apod. Má reakce nebyla na střízlivou diskusi s rozdílnými názory, nýbrž na urážky od lidí typu Jenja, či Kuk, atd. Nevím, co je na Kukově komentáři trefného. Jen ukázal to, co druhým sám vyčítá. Arogantně nálepkuje lidi, uráží je a soudí aniž by je znal. Mimochodem, nikoho jsem za debila neoznačila, vidíte v mém komentu něco, co tam očividně není.

                1. Karolíno ta vztahovačnost
                  Karolíno ta vztahovačnost vám nesluší a to obecné moralizování už vůbec ne 🙂

                  Pokud někoho urážím tak rozhodně ne bezdůvodně a rozhodně ne jako první. To, že někteří jedinci nejsou schopní snést pádnou (tím nemyslím sprostou) argumentaci a zareaguji čirým hulvátsvim v podobě sprostých nadávek je na nejvyšší míru politováníhodné. Pokud v tom pokračují tak se pochopitelně bránim.

                2. Váš komentář reagoval na
                  Váš komentář reagoval na Ozanu reagující na můj, z toho jsem usoudila, že tím netrpělivým a rozmazleným „Pepíčkem“, který vše dostane, apod., máte na mysli i mě. Věřte mi, že rozmazlená nejsem, vlastně jsem toho v životě moc nedostala. Netrpělivá, která potřebuje mít vše hned, také nejsem. Naopak si umím počkat klidně i roky, než najdu to, co mi vyhovuje. Obzvlášť když je to něco za statisíce/miliony, co mi bude muset vydržet roky. A řízení mám ráda, najela jsem desetitisíce jen proto, že mě to baví, proto mi musí auto sednout po všech stránkách. Řízení beru jako relax, proto – zatím – pro mne EV není. Jak čtu různé zkušenosti s nabíjením, je to prozatím pouze stres (pokud nemá člověk barák a dojezd alespoň >300km). Ale za pár let..

                3. Jezis ale toto je internet a
                  Jezis ale toto je internet a ne ceska televize. Tady se nastesti dockate obrovskeho spektra reakci, za coz jsem ja osobne vdecny. Moralizovat a nutit ostatni aby diskutovaly tvym „spravnym“ zpusobem, je zcela zybtecne a jen ztracite cas. Pochop ze to co se tobe jevi jako urazka, ostatnim muze pripadat jako efektivni upozorneni na chybu v usudku a naopak.

                4. Omlouvám se vy materiále
                  Omlouvám se vy materiále pro psychology, sociální pracovníky a cvokaře 😀

                  Prosím, neberte to jako urážku, berte to pouze jako efektivní upozornení na chybu v úsudku 😉

                5. Diky, jsem rad ze sem te
                  Diky, jsem rad ze sem te dostal na svou stranu. Ucis se rychle 🙂

                6. Jděte se radši proběhnout
                  Jděte se radši proběhnout ven děcka, je tam krásně! 😉

                7. Máš pravdu, tati, je to
                  Máš pravdu, tati, je to krásný den na chytání Pokémonů 😉

        2. To ano, ale pro člověka
          To ano, ale pro člověka jako já stejně ještě neuzrála doba. Až budu kupovat EV, tak až bude lepší a sjednocenejší infrastruktura a vše s tím spojené (mě třeba dostal článek o cestě po Evropě, jak extrémně je infrastruktura zatím rozfragmentovaná i v západních zemích). Byť bych si za příznivějších okolností EV ráda koupila už dnes, momentálně to vidím tak, že je to zatím jen pro nadšence, kteří mají zázemí s možností domácího nabíjení. Takže to rozhodovací dilema není pro mne aktuální. Snad za pár let.
          Jsem také typ, který si rád počká. Nekoupím hned něco, co mi nevyhovuje jen proto, že není alternativa. Obzvlášť u něčeho, co stojí statisíce/miliony a budu to muset používat roky. Když jsem se v životě řídila jen podle aktuálních emocí, většinou jsem pak litovala. Dnes už jsem trpělivější.

          1. souhlasím, bohužel EV bez
            souhlasím, bohužel EV bez možnosti domácího nabíjení bude hudba hodně ale opravdu hodně vzdálené budoucnosti. Znamenalo by to nabíjecí místa na většině parkovištích, na sídlištích, rychlonabíjecí stanice v počtu stovek až tisíců v rámci ČR atd. Troufám si zavěštit, že to určitě v příštích 15-20letech nebude.
            Pokud budete chtít používat EV, musíte si bohužel zajistit domácí nabíjení sama.

              1. Podívejte se na to
                Podívejte se na to realisticky, prozatím většina aut neumí nabíjet moc rychle, 50-150kW je nic proti spalováků kde je to ekvivalent asi 6MW, pokud bychom se bavili jen o získané mechanické energii, pak je to pořád ekvivalent 2MW.

                Podle mne není reálná možnost že by někdo takovouto nabíječku navrhl, ne se současnými konektory, pustit skrze ně i jen 1MW by mohlo znamenat upečení kabelu. Při 400V jsou 4kW otázkou 10A, 40kW je otázkou 100A a 400kW je otázkou 1kA, na 100kW připadá pak asi 250A. To jsou obrovské proudy!

                Takové nabíjecí stojany nikdo nemá a nikdo ani mít dlouho nebude. Nehledě na to že elektrárnám se taková zátěž nebude dost líbit a ano rychlost výstavby stojanů poroste s množstvím EV tedy poptávkou, ale ani tak se myslím nedá moc předpokládat že by taková situace nastala.

                Nehledě na to že s EV bude existovat teoretická možnost v kombinaci s domácí baterií si alespoň těch 100km nabít z vlastní FVE nebo jiného zdroje.

                A toto pomalé nabíjení není také alternativa, tam se bavíte o dlouhých hodinách a pokud poroste kapacita nad 100kWh problém se bude nadále zhoršovat. 1f umí asi 5kW, to je při 100kWh 20 hodin, 3x16A umí asi 19kW, to je asi 5.5 hodiny. 3x32A umí asi 38kW, tedy by to trvalo 2.6 hodiny. I 100kW nabíječka dá prázdnou baterii za více než hodinu.

                Já bych se ve světle tohoto opravdu přikláněl k tomu že ani za 10 až 15 let se situace ohledně nabíjení asi moc nezmění, ne pokud se neudělá nějaký výrazný pokrok v nějaké z technologií. Ať už to budou baterie nebo superkondenzátory.

                1. Pokud nabijete kdekoli
                  Pokud nabijete kdekoli zastavíte (parkoviště, obchoďák, na výletě, na návštěvě), tak nepotřebujete nabít na 100% za 3minuty.

                2. Vaše představa je pěkná,
                  Vaše představa je pěkná, ale z jistých důvodů to nikdo nebude takto dělat, nebo jenom velmi málo lidí.

                  Rozumný limit pro nabíjení 0-100% bych viděl 10-15 minut, jinak to bude lidi dost odrazovat od EV. Byť je to poněkud iracionální, pro mnoho lidí budou dlouhé zastávky nepříjemné a dost dobrým důvodem proč si EV nepořídí.

                3. Víte, vedete tady diskusi,
                  Víte, vedete tady diskusi, kterou bych tak bral před 5 lety, ne dnes. Projdete se kolem Avion Shopping Parku v Ostravě a pomalých 230V 16A zásuvek je tam něúrekom. V podzemním parkovišti dokonce na každém 4.sloupu. Stačí je jen označit a dát k dispozici elektromobilistům s auty, skútry či koly. Totéž třeba parkoviště Globusu v olomouci, kde jsou rovnou malé rozvodné desky se 400V 16A,32A a 2230V 16Ahned vedle stání pro auta. Využívají je pozue ojediněle pro stánkaře o Vánocích a Velikonocích. Obejdete kdejakou větší budovu s parkovištěm a zjistíte, že má zásuvky na fasádě nebo ve skříňce.
                  Čili jak říkal nějaký Špidla – neblahé paměti – ZDROJE JSOU. Jen nesmí například v tom Globusu řešit situaci globálně pro celou ČR rats office v Praze na centrále už rok od září 2015 a stále nic. Nebo nesmí dávat šéf nákupního centra pokyn ostraze nabíjení zakazovat a kabeláž vytahovat ze zásuvky. Je to o lidech a v tom je celé neštěstí této země. Věděl to už i nějaký Lenin – neblahé paměti – že revoluci musí bohužel dělat jen s těmi lidmi, co právě v Rusku jsou. Proto to taky dopadlo tak blbě.

                4. je to jen o tom si umet
                  je to jen o tom si umet rozvrhnout program a nabijeni, asi malokdo provozuje auto nonstop, jak ukazuji cisla z pruzkumu co delalo tusim ministrerstvo dopravy ve spolupraci se Siemensem, tak prumerne ceske auto jezdi denne pouze necelou pulhodinu, zbylich 23.5 hodiny proste nekde jen stoji, ciste prakticky, za 23 hodin muzes nabijet i z obycejne zasuvky a nabijes na nekolik pulhodin ktere pak muzes jezdit

                  na parkovostich tedy uplne stacej normalni „pomale“ nabijecky, dobudoucna treba indukcni, to se proste zjisti par lety testu kdy to ted testuji jak stacionarne na parkovistich, tak se to ma zacit testovat ve vetsim na useku dalnice v UK a mozna i Nemecku nebo Svicarsku kde se indukcne nabiji/napaji za jizdy, za par let se pak rekne jo funguje to a muzem to zacit stavet i jinde, nebo naopak ne byl to blbej napad a musime zkoumat jina reseni

                5. Problém bych viěl v tom
                  Problém bych viěl v tom že většina lidí si to nebude schopná rozvrhnout a také v tom jak a kdo, a od koho budou případné nabíjecí stojany. Ano v počátcích si umím představit že třea obchodní domy dají jednu dvě zásuvky zdarma, ale co později? Bavíme se o takovém nmožství stojanů že to nebude jedna nebo dvě firmy v republice, u uličního nabíejení to bude i o tom kdo má kamarády na městě…

                  Podle toho času najede u nás auto nejvýše 70km denně, tedy jakékoliv EV s baterií na 100km stačí, jenže tomu tak není a většina lidí taková auto za praktické nepovažuje. Stejně tak se domnívám že většina lidín ebude auto, které „musí“ být na nabíječce celou noc považovat za praktické a budou spíše vyhledávat rychlonabíecí stanice. Roli v tom bude podle mne hrát jak psychlogie a zvyk na benzinky, tak fakt že více než polovina populace se v technice moc nevyzná a lidé se navíc v 90% nechovají racionálně.

                  Racionalita by velela v každém případě kdy jedete sám mezi Prahou a Brnem, Prahou a Ostravou aby člověk volil vlak, přesto obrovské množství lidí vykoná tuto cestu autem. Přičemž i pro cestu „na otočku“ lze vlak použít, takže bych hádal že pro značnou část lidí bude těžké pochopit koncept „destination charging“ eventuálně jej nebude využívat pro nebezpečí ztráty kabelu s nabíjecí krabičkou a stojany s kabelem na pevnou jsou zase velmi nákladné.

                  Pokud by se ale užívalo indukčního systému, tak tam zase bude problém s tím od které společnosti to bude a pokud nebude cena alespoň srovnatelná se stojanem, tak se do toho moc nikdo nepohrne.

                6. a proc 1-2 zasuvky zadarma?
                  a proc 1-2 zasuvky zadarma? zdarma to bejt nemusi a ani nema

                  zacit by v tomto ohledu meli statni instituce a firmy napojene na stat, tam vetsina aut nema velke denni najezdy a povetsinou stoji prave v noci nekde uplne bez uzitku, krasnej proklad je Nemecka posta kde si proste vlastni EV vyrobej sami firmou co koupili, nasledne si tohohle zacnou vsimat soukrome firmy ktere maji vozovej park za podobnym ucelem, ja treba celkem pravidelne chodim okolo „flotily“ KFC, 3 kusy Citigo co tam „jen“ stojej parkrat za den nejakym lenochum dovezou trosku zvance, muj odhad je ze ty jejich auta neudelaj za den vic nez 15-20km, taxiky, vetsina taxiku za den sice najede treba 200-300, ale velkou cast dne jen nekde stoji, staci proste postupne zprisnovat vjezd fosilnich aut do center mest, a ve mestech se casem ty EV zacnou vyplacet i bez dotaci a kde ceho 🙂

                  a indukce, samozrejme indukci si musou ted dovolit jen distributori, silnice coby statni by proste mohl zpoplatnit jen statni podnik, tedy v CR CEZ, ale i tohle se da dobudoucna resit a zmenit, ostatne vsechno je to jen o elektronice, beztak dnes vetsina sluzeb smeruje na pausaly a resi se jen alektronicky, a je nesmysl se tu rozepisovat nad tim jak to udelat, na tohle jsou lidi co se zivej vymejslenim a uvadenim takovych systemu do provozu, tak jako kdysi nekdo prisel s platebni kartou, tak posleze nekdo prisel s tim ze misto karty se da pouzivat telefon, pak si nekdo rek a proc nemit ten platebni cip primo v ruce? moznosti jsou spousty a spousty jich jeste prijdou 🙂

                  jen pro ukazku, zeleznice, ta elektrifikovana take prochazi skrze pasma nekolika distributoru, no a taky tam platbu vyresili vpohode, takze dopravci plati SZDC a SZDC nasledne rozdeluje mezi distributory kteri mu v danych oblastech dodavaj stavu, takze kdyby byla indukce v silnici, ucet bude placen ministerstvu dopravy a to nasledne bude paltit distributorum podle toho kolik kde dodali, zaroven si s tim vybere treba od ridicu silnicni dan a mytne, vse v jednom 🙂 co my vime co v budoucnu bude nebo nebude mozne?

                7. No trochu problem je v tom,
                  No trochu problem je v tom, ze jak pisete treba u toho KFC ty auta stoji a najednou tak 20 km denne, tam je zas problem, ze pro takove najezdy se to EV nema sanci zaplatit (zakladni citigo za 200 000, zakladni VW E-UP za 600 000)….
                  Obecne se EV maji docela problem zaplatit (na velke najezdy nestaci a u malych najezdu na ktere staci je zabiji zatim vysoka cena).

                8. ty Citiga tam neustale
                  ty Citiga tam neustale stojej, chodim tam 2-3x denne okolo a jeste jsem nevidel ze by bylo pric vic nez 1 z tech aut, aneb naddimenzovany vozovy park, vpohode by to zvladli obslouzit jednim e-UPem, nehlede na to ze ten e-UP by mel uplne jine provozni naklady, predpokladam ze do 2 let by se jim e-UP zaplatil lip nez ty Citiga 🙂

                9. No tak jasne, pokud by to
                  No tak jasne, pokud by to zvladali 1 UPem misto 3 CITIGO tak by to vychazet mohlo. Ale toje takova trochu zvlastni uvaha 😀
                  Naklady na citigo s malym rocnim najezdem jsou par tisic, to jen tak rozdil v cene nesrovna (ani za 20 let provozu).

                10. nehlede na fakt ze e-UP neni
                  nehlede na fakt ze e-UP neni jedina varianta elektrickych mini EV, delaji se primo i EV pro rozvoz pizzi a podobnych „rozvozovin“, v Mnichove nebo v Parizi se daji takto potkat kupriklady Renaulty Twizy nebo Zoe ci Bolore, ktere dana firma dela i na zakazku pro takoveto zakazniky a auto vychazi na 15 tiisc eur, tedy auta za polovinu az 2 tretiny toho co stoji e-UP

                  a pokud si zvladnou za podobnym ucelem dotahnout do CR jine firmy treba Londynske taxi, tak proc by KFC nedokazalo dostat do CR treba Twizy nebo ono Bolore? je to proste o tom chtit a ne jen tupe „hele udelame rozvazku, nasadime na to jakoze „rozvoz zdarma“ co tvrde zpoplatnime, a budem to rozvazet Citigockama co budem mit za 200 tisicovou babku“….a po case zjistime ze nam jen u pobocek stoji desitky Citigocek na ktera nemame temer vyuziti protoze lidi to nase „rozvoz zdarma“ prokoukli a vyfakovali nas 😀

                11. Myšleno obchodní řetězce
                  Myšleno obchodní řetězce a pod.

                  U státních institucí, nebo rozvážek, obecně firem nemusí být problém takový, pokud k tomu navíc bude určený zaměstnanec, potud je to bez probémů, ale v případě lidí doma bych si tím nebyl tak jistý.

                  U taxíků bych viděl problém v tom jaký je to model taxislužby, ale do toho zase popravdě nevidím, jestliže je to nějaká větší firma, která má nějaké centrální parkoviště, pak zase asi bez problémů, ale pokud je to něco malého co stojí jeden den tam a druhý jinde, pak by to problém teoreticky být mohl.

                  Dobře, na průběžnou indukci je třeba asi u nás pro legislativu a asi i v mnoha jiných zemích, počkat, ale pokud bychom se bavili o nabíjecích místech na parkovštích, pak by situace s hledáním jistě nastat mohla. Každý z modelů má své problémy.

                  Ad SŽDC, pokud se nepletu tak tam je nezávislá energetika a s distributory má společné jen dráty k trafostanci, tedy snad teoreticky se to dělá jako v případě jiných distributorů, ale opravdu nevím přesně. Co ale vím, že jsou lidé kteří v blízkosti nádraží ze sítě SŽDC elektřinu odebírají.

                  Nevím, netvrdil bych že se něco vyplácí, bez dotací, pokud zakážete konkurenci, což omezení vezdu spalovacích vozů je. Místo toho by se spíš stát a města měli snažit o to aby ekonomika a s ní spojené příjmy byly na takové úrovni že si lidé mohou dovolit lepší auta než 25 let starého favorita. Eventuálně aby dráha byla skutečnou alternativou i jine než na koridoerech.

                12. omezeni vjezdu do center
                  omezeni vjezdu do center mest fosilnim autum beru coby vec ku zdravi, je problem fosilnich aut ze produkuji splodiny, dobre vjezd jim povolme, ale nesmej z vejfuku nic vypoustet pri jizde po tom centru mesta 🙂 jak to vyresi majitele ci automobilka je na nich 😀

                  a vyplacet jsi zrejme nepochopil a pouzivas to v jinem kontextu, ja to bral s tim ohledem ze se to musi vyplatit majiteli i bez dotaci, tedy ze z toho pohonu ma profit i bez toho anis by mu nekdo na danej pohom prispel formou dotace, pokud je pro tebe dotace i to ze je neco zakazane, tak pak jsou vlastne lehke drogy typu alkohol a cigarety dotovane, neb silne drogy jsou zakazane 😀

                13. Skonci to nejspis tak, ze i
                  Skonci to nejspis tak, ze i ty zbyvajici kramky/kavarny…, ktere jeste nevyhnaly parkovaci zony, radsi zavrou, nez aby majitele tahali zasoby na hrbete nebo si priplatili x set tisic za EV… Ale co, kazdy prece muze zajit za mesto do obchodniho centra, ona tam nejaka cukrarna/kavarna/pekarna bude.

                14. pochybuju ze kramky/kavarny
                  pochybuju ze kramky/kavarny v centrech zavrou kvuli tomuhle, na to jsou ty lokality casto moc cenne aby je opousteli 😉 nestras lidi nesmyslem o zavirani kramku/kavaren, asi jako by snad meli krachovat v Praze kramky a kavarny jen prto ze si tam turisti nebudou moct zajet na Segway, zkrachujou v tech mistech jen pujcovny tech Segway 😉

                15. Dobře, ale nebylo by asi
                  Dobře, ale nebylo by asi tak 1000x rozumější a lepší najít jinou metodu? Například se podívat na to jak zajistit aby EV nebyla pro značnou část populace nedosažitelná a aby klesl průměrný věk vozů? No a jak to nejlíp zajistit? Růstem ekonomické úrovně lidí, tím a pokud možno i zároveň zkvalitněním nesilniční veřejné dopravy. Ať už jsou to rekonstrukce nebo obnovení pohraničních vazeb, které byly v minulosti zničeny.

                  Jenže situace je jiná a není možné lidem takto bez existující schůdné náhrady sebrat možnost dostat se do centra, tedy pokud se nebavíme o takovém pětníku jako v Brně, který máte za deset minut pěšky a ale o něčem větším. Takový malý kousek nic neřeší.

                  I kdyby s EV mohli kamkoliv, valné většina lidí v ČR a asi ani v Evropě se nevyplatí si je pořídit, protože ta se slušným dojezdem jsou přliš drahá, ale asi víte sám že ve světové ekonomice doslova tiká bomba a tato stejná bomba nás drží co se týče EV zpátky. Ale to se s výčitkami musíte obrátit na lidi na západěm, konkrétně na tzv. Generation X.

                  Podle mne prostě není možné vnutit v současnosti společnosti nijak zásadně přechod na EV, nebo alespoň CNG, protože mezi lidmi nejsou prostředky na obnovu vozového parku. V takové situaci omezovat, nebo brát lidem mobilitu, bez současného výrazného upravení hromadné dopravy, není možné. Samozřejmě by bylo nejlepší kdyby aut a infrastuktury pro ně nemuselo být tolik, ale minimálně na jedno až dvě desetiletí ještě s tím nic nejsme schopni udělat. Pokud nejsme schopni ani tři největší města v zemi spojit tak aby mezi nimi existovala pohodlná rychlá cesta bez použití auta a pokud ani nejsou sto tato města vybudovat dostatečná záchytná parkoviště, zákaz vjezdu byť jen do centra je prostě nemyslitelný.

                16. Mimochodem, když už jste
                  Mimochodem, když už jste nakkousl otázku emisí: dotyk.cz/byznys/emise-v-evrope-klesaji-levnym-povolenkam-navzdory-20160610.html

                  Možná o něco rychlejší a konečně i krok k tomu aby odpůrcům OZE zmizel jeden argument.

  3. Ja myslím, že je to krok
    Ja myslím, že je to krok správným směrem. Hold cena ještě nebude pro každého a dostupnost asi žádná sláva (tuším že se mluvilo o desítkách tisíc kusů / rok. Takže s trochou štestí budou mít objednávky na 3 roky dopředu a pak se budou muset prát s Tesla Model 3.

    Kdo si myslel, že se během 1-2 roků dočká e-auta s dojezdem 300km a cenovkou pul mega má prostě smůlu. Všechny technologie chodí postupně. Většinou od Hi-end a během 5 let budou i low-end. Hold první LCD monitory / televize taky nebyly pro všechny.

          1. Taky už žiju půlstoletí
            Taky už žiju půlstoletí s tím, že si nikdy nový auto nekoupím a celkem to jde ;D
            Jenomže teď s přichodem regulérních elektroaut bych byl ochotnej začít ukrutně šetřit abych si ho moh pořídit. Je to něco co mi dává smysl a mám motivaci. Fakt bych se kůli tomu plácnul přes kapsu.

            Boltu / Ampeře / Ioniqu fandim.

                1. Pokud vim tak Tesla S je
                  Pokud vim tak Tesla S je nejlevnejsi auto na trhu co se tyce velikost baterie vs cena. Uz nevim kolik to presne bylo kdyz sem se dival naposledy ale Tesla S vas vyjde na cca 300$/mile dojezdu, zatimco BMW i3 vas vyjde pres 500$/mile a leaf tak na 350$/mile.

                2. Pardon, neni to cena vs
                  Pardon, neni to cena vs velikost baterie, ale dojezd pochopitelne. Protoze narvat mega baterku do posraneho auta umi kazdy blbec. To je jako s iOS vs Android. Jen Apple dokaze s 2GB udelat to co konkurence s 4GB, diky slazeni HW a SW. To same jde videt i u tesly.

                1. Jenja vlastni letity olitany
                  Jenja vlastni letity olitany diesel….

      1. Můžeš svojí myšlenku
        Můžeš svojí myšlenku nějak zdůvodnit? Fakta jsou taková že Opel (GM) začne prodávat Amperu-e již v roce 2017 s 60kWh baterií. TM3 bude u nás nejdříve 2018 (spíš 2019) za stejnou cenu jako Ampera-e ale s menší baterií. Jediné v čem má Tesla tedy navrch je rozhodně systém nabíjení (jak AC tak hlavně DC).

                1. Tak znova – v březnu 2013
                  Tak znova – v březnu 2013 !!! (tedy ne před půl ale čekám již tři a půl roku!)

                2. tak znovu, Model S ti může
                  tak znovu, Model S ti může dorazit do 3 měsíců, BMW do půl roku
                  nechceš si jít stěžovat taky BMW? 🙂

                3. S tím BMW si děláte
                  S tím BMW si děláte srandu, že jo? BMW vám dorazí v závislosti na konfiguraci. Tedy pokud si naporoučíte, budete čekat. Pokud se spokojíte s nějakou běžnou verzí, čekat v podstatě nebudete, pravděpodobně bude na skladě.

                4. Odhaduju že u BMW si
                  Odhaduju že u BMW si naporoučí absolutně každej stejně jako u Tesly 🙂

                5. A proto jezdí nejvíce
                  A proto jezdí nejvíce modelů 320d a 530d… 😀

                6. a tys opravdu před 3 lety
                  a tys opravdu před 3 lety nevěděl, že se ještě MX nevyrábí? Tobě chybí mozek?
                  🙂

                7. Proboha vzdyt se tady snad
                  Proboha vzdyt se tady snad celou dobu bavime o terminu auta co se prave jeste nevyrabi (TM3). A ja tady davam prave jasny priklad jak dlouho se bude cekat od uvolneni rezervaci do skutecnyho dodani – tedy za mne necely 4 roky !!!

                8. Jarda si navymýšlel kůži
                  Jarda si navymýšlel kůži z jednorožce a pak se diví, že dodání vozu tak vázne :))

                  Nezapomněli tam na Tebe?

                9. Zřejmě……stejně jako
                  Zřejmě……stejně jako před tím s Modelem S…..mám já holt smůlu :-))))))

                10. 4 roky je naozaj veľmi
                  4 roky je naozaj veľmi dlho, o tom aj ako Tesla fun nemôžem pochybovať. Na druhú stranu si treba povedať že model X bol poznačený zdržaním pre slávne sokolie krídla. Minimálne rok až dva sa to zdržalo práve pre ne. Inak čakacia doba 2 roky bola dopredu známa, nakoľko sa auto ešte ani nevyrábalo v roku 2013.

                  To že ste stále ochotný čakať je pre mňa osobne dôkaz, že to auto nemá reálnu konkurenciu. kto chce plnohodnotné rodiné EV, tak jedine model X alebo S, nič iného na svete nie je.

                  Osobne som presvedčený že budete napokon spokojný a čakať tak dlho a investovať tak veľa penazí nikdy neolutujete.

                  Ja už tiež čakám od 01.04 na TM3 a ak bude do troch rokov, budem istotne pokojný 🙂

              1. na BMW se pul roku
                na BMW se pul roku neceka

                Tesla 3 se ma oficialne zacit vyrabet na konci roku 2017, tedy nez uspokoji poptavku na domacim trhu tak se do Evropy podiva mozna tak neco vystavniho, do CR se stezi dostanou Tesly 3 pred rokem 2019

                a posledni veta je nesmysl, v Cine se Ev s dojezdem prez 300km na nabiti prodavaji, kuprikladu BYD e6 ma dojezd prez 400km, ten se prodava v Cine od roku 2010, bohuzel ve svete by neuspel neb je to holt Cinska „kvalita“

    1. rozumnější, respektive
      rozumnější, respektive nižší cena, než za Teslu to jistě bude. Ovšem bude to alternativa ke spalováku pro někoho, kdo chce snížit náklady na individuální dopravu? Spíše to bude ještě příliš drahé a vyšší pořizovací cenu oproti spalováku nebude možné ekonomicky odůvodnit

Napsat komentář