Francouzi spustí sdílení elektromobilů v Římě a Turíně
Francouzská společnost Bolloré, která ve Francii zajišťuje elektromobily Bolloré BlueCar pro systém sdílení aut Autolib, spustí podobné systémy také v Římě a Turíně.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Francouzská společnost Bolloré, která ve Francii zajišťuje elektromobily Bolloré BlueCar pro systém sdílení aut Autolib, spustí podobné systémy také v Římě a Turíně.
Automobilka Bolloré už nějaký čas dodává elektromobily Bluecar do veřejné půjčovny aut Autolib v Paříži. Nově bude firma elektrické auto nabízet i koncovým spotřebitelům za velmi zajímavou cenu 12 000 euro + 80 euro/měsíčně za pronájem baterie.
S elektromobilem Bolloré Bluecar bylo dosud možné se setkat pouze v Paříži v rámci služby sdílení aut Autolib. Francouzský průmyslový koncern se nyní rozhodl, že elektrické auto nabídne i klasickými kanály koncovým spotřebitelům. Cena je 12 000 euro (po dotaci 7000 euro).
Paříž jakožto největší evropská metropole svádí nekonečný boj o snadnou dopravní dostupnost a kvalitní ovzduší. Tamní radnice na to jde chytře. Zavedla veřejné půjčovny jízdních kol Vélib a koncem minulého roku také půjčovny elektromobilů Autolib. Ty se ale nyní potýkají s problémy.
Jen pár hodin poté, co Mitsubishi ohlásilo spuštění výroby elektromobilu Mitsubishi i MiEV, přispěchali s podobnou zprávou také další automobilky. Předně je to Subaru, která má připravený malý městský elektromobil Subaru Stella EV s dojezdem kolem 90 km a max. rychlostí 100 km/h. To je výrazně méně než i MiEV. Stella EV se dokáže dobít na 80% během 15 minut, plně pak za pět hodin ze standardní 220V zásuvky. Cena elektromobilu je stanovena na 4,7 mil. jen (zhruba 48 000 dolarů, tedy asi 912 000 Kč). Podobně jako Mitsubishi však mohou japonští zákazníci žádat o slevy na dani a dotace v celkové výši až 1,38 mil. jenů (asi 300 000 Kč). Letos chce Subaru vyrobit pouze 170 kusů svého elektromobilu a postupně výrobu navyšovat podle poptávky. Otázkou je, kdo by chtěl Stellu, když Mitsubishi je levnější a lepší?! Však také Subaru prozatím narozdíl od třech diamantů nemá plány na vývoz elektromobilu z Japonska.