Na frankfurtském autosalonu IAA 2017 se kromě nového elektromobilu BMW i3s objeví také další „velmi zajímavé překvapení“. Řekl to aktuálně předseda automobilky Harald Krüger.
foto: BMW
Teď je jen na nás vyspekulovat, o co vlastně půjde. Předně, mohlo by to být nedávno oficiálně potvrzené BMW i8 Roadster. Jsou tu ale i četné další možnosti.
Spekulace hovoří také o tom, že BMW vyvíjí společně s Toyotou novou vodíkovou X7. Obě automobilky uzavřely spolupráci v oblasti vodíku už v roce 2013.
Poslední spekulace hovoří o tom, že do Frankfurtu míří plně elektrická řada 3. Tu by mohlo BMW postavit přímo proti Tesla Model 3. Nic z toho není jisté, nic není potvrzené. Jasné je jen to, že nás BMW (doufejme, že příjemně) překvapí.
BMW do budoucna stále počítá s „čistým“ dízlem.
BMW do budoucna stále počítá s „čistým“ dízlem. :))))
http://insideevs.com/bmw-defends-diesel-pushes-forward-with-electrification/
Nejvíc toho o EV tady vědí ti, co jezdí dieslem nebo
Nejvíc toho o EV tady vědí ti, co jezdí dieslem nebo benzínem.
je to smutne, ale je to tak 😉 Elektromobiliste casto spise
je to smutne, ale je to tak 😉 Elektromobiliste casto spise prezentuji svoje zbozna prani misto realnych informaci, ale tezko jim to mit za zle, kdyz je vlastnictvi elektromobilu v dnesni dobe hlavne zalezitosti obrovskeho nadseni pro vec.
se nediv když je 20 let vysává vláda na benzínu nebo
se nediv když je 20 let vysává vláda na benzínu nebo naftě a na elektromobil nemají, div že neberou výlohy ještě útokem 😉 Může za to SOCIÁLNĚ DEMOGRAFICKÁ VLÁDA 😉
Super správa, už se těším až budu čekat u ČEZU u 1
Super správa, už se těším až budu čekat u ČEZU u 1 stojanu na nabyti auta celí den….
Nezapomeň vo tom napsat do svýho „blogýsku“ ať se všichni
Nezapomeň vo tom napsat do svýho „blogýsku“ ať se všichni můžou pokochat tvou „čestynou“.
No, ve Vesci se zdá, že ČEZ konečně začíná budovat
No, ve Vesci se zdá, že ČEZ konečně začíná budovat nabíječky pro síť Ten-10, tedy tři stojany naráz. To už je o něčem jiném. Nicméně je už několik nabíječek, které by si zasloužily zdvojit. Třeba Hradec, pár kousků v Praze a tak.
Už jsem o tom včera psal, ABB 3x DC 50kW ČEZ
Už jsem o tom včera psal, ABB 3x DC 50kW ČEZ
Jj, vím. Viděl jsem.
Jj, vím. Viděl jsem.
Dnes jsem se chtěl zastavit, ale bylo to tam totálně
Dnes jsem se chtěl zastavit, ale bylo to tam totálně ucpané jako každý den ráno a odpoledne 🙁
Pokud ti jde o nabytí auta, tak to se lépe než u nějakého
Pokud ti jde o nabytí auta, tak to se lépe než u nějakého stojanu ČEZu realizuje u nějakého prodejce aut. 😉
Jitrnice jakou svět neviděl.
Jitrnice jakou svět neviděl.
Inženýři v Mnichově se už léta zásadně nepouští do
Inženýři v Mnichově se už léta zásadně nepouští do ničeho složitějšího. Proto vůbec nepochybuju o tom, že nás nic překvapujícího nečeká. Klidně se vsadím, že to rozhodně nebude elektromobil s použitelným dojezdem, natož aby byl za rozumné peníze, ačkoli bych si to moc přál.
Ja by som sa tiez vsadil. To by bol celkom lahky zarobok
Ja by som sa tiez vsadil. To by bol celkom lahky zarobok
Nejsem sice hravý, ale klidně něco navrhněte oč se
Nejsem sice hravý, ale klidně něco navrhněte oč se vsadíme.
Já tvrdím, že to nebude BMW řady 3 s plně elektrickým pohonem na akumulátor a pokud ano, určitě nebude mít delší reálný dojezd, než 250 km a současně nebude stát pod 1 milion Kč.
A vodíková X7 to nebude na 100%. To by už byla úplná volovina.
Mě by dávalo smysl představení nějaké vize anebo konceptu, např. i5, který se bude v upravené podobně vyrábět nejdříve za několik let.
Aha, tak už se radši nesázejte. Začíná prosakovat, že
Aha, tak už se radši nesázejte. Začíná prosakovat, že by mělo BMW představit předprodukční koncept plně elektrického Mini, který se plánuje na rok 2019, což přesně odpovídá mému předpokladu, že se Inženýři v Mnichově opět nepustili do ničeho složitějšího, ale jak rád bych se pletl.
Obavam se, ze to vubec nebude o inzenyrech – kdyz umi udelat
Obavam se, ze to vubec nebude o inzenyrech – kdyz umi udelat male auto jako i3, tak umi i velke, ale o sales (resp. market development), kteri rozhoduji o tom, co se proda (resp. o cem si mysli, ze se proda…
…
…
:))) tak od germánský automobilky věčně v závěsu
:))) tak od germánský automobilky věčně v závěsu medvěda to aby si náhodou nevobrousila korouhvičku prorážení pokroku a 2013 dokonce v kolaboraci s japkem už 2017 tj 17 let nového tisíciletí fuč a 5 let po TESLE žádné „velmi zajímavé překvapení“ už nečekáme :)))))
hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit
PS: jedině snad Vodíkový vyvíječ HHO do kufru i3jky místo vzteklýho REXe :)))))DDD ctrl+c
To by byla těžká konkurence pro Teslu 3, miliony majitelů
To by byla těžká konkurence pro Teslu 3, miliony majitelů BMW 3 by v podstatě nic neměnili, ani prodejce, ani servisní zázemí, ani design apod.
Ano, asi tak stejna konkurence jako auto za 0.5M s lepsimi
Ano, asi tak stejna konkurence jako auto za 0.5M s lepsimi parametry a dojezdem 1000km! Takovych snu ma kazdy plnou pr.. 🙂
Jinak pokud si vazne myslis, ze BMW ukaze nejake auto, ktere bude cenou a parametry jen vzdalene konkurovat TM3 a NEbude to koncept, tedy ze ho zacne po statisicich vyrabet a prodavat behem pristiho roku, tak bys mel asi trochu vystrizlivet 🙂
Píšu to by byla…. Hlavně bys už měl přestat jezdit
Píšu to by byla…. Hlavně bys už měl přestat jezdit sračkometem a ne tady ještě dva roky psát jenom teorie 🙂
Tak Tesla taky píše v to m případě jen teorie, protože
Tak Tesla taky píše v to m případě jen teorie, protože bude trvat minimálně 2-3 roky než si budete moci TM3 ve většině EU normálně koupit a odvézt.
Třeba ne, třeba budou vyprodaný pořád.
Třeba ne, třeba budou vyprodaný pořád.
No tak v cene modelu 3 BMW uz nejakou dobu prodava svoji hodne
No tak v cene modelu 3 BMW uz nejakou dobu prodava svoji hodne slusni plugin hybridni 330e
Nojono, jeden o voze, druhy o koze
Nojono, jeden o voze, druhy o koze
Sít Superchargerů je sice veliká výhoda, ovšem ne pro
Sít Superchargerů je sice veliká výhoda, ovšem ne pro spousty zákazníků. Někdo proste Teslu nechce, tak jako někdo nechce jiné značky.
Tys to vůbec nepochopil. Velkobaterkový auto jen jen půlka
Tys to vůbec nepochopil. Velkobaterkový auto jen jen půlka řešení elektromobility, druhá půlka je bezstarostná síť rychlonabíječek, která je s tvým autem organicky spojená a je úplně jedno od koho ta síť je.
To je přece v pořádku, že Tesla buduje síť nabíječek,
To je přece v pořádku, že Tesla buduje síť nabíječek, které budou používat i ostatní výrobci 🙂
https://electrek.co/2015/12/24/smart-ev-stuck-plugging-tesla-supercharger/
A tím si mi ukázal co?
V pořádku není, že ostatní
A tím si mi ukázal co?
V pořádku není, že ostatní výrobci nebudují nic a dělaj mrtvý brouky. Tady máte auto a o zbytek ať se postarají jiní, to není naše starost, stejně jako u spalováků. To že by se třeba dopředu dohodli na společným postupu tak to už je ani nehne. Nakonec to tak skončí, ale bude to stát spoustu času, peněz a starostí a bude kolem toho spousta hádek a vyhozenejch peněz. Serou na to, potřebujou prodat ještě spousty spalováků, tak co by se starali.
Audi i Nissan investují do nabíjecích stanic v EU, to že u
Audi i Nissan investují do nabíjecích stanic v EU, to že u nás se na to kašle, je věc jiná. Asi se bojí, že to tady stejně budou zase stavět rusové…
Jak bezstarostná a hustá bude ta síť Audi a Nissan
Jak bezstarostná a hustá bude ta síť Audi a Nissan nabíječek? Je to stejně rychlý jak SC? Taky přijedeš ke stojanu, píchneš to tam a nic neřešíš? Kolik je stáni na každý nabíječce? Jak je to integrovaný s autama a s plánováním cesty v navigaci? Vidíš v autě, zda je vzdálená nabíječka obsazená nebo ne?
O vikendu jsem si neplanovane zahral s Teslou na odtahovku.
O vikendu jsem si neplanovane zahral s Teslou na odtahovku. Prejel jsem pri tom diky SC Nemecko za jeden den tam a zpet a sam zasnul jak v pohode.
Pro neverici jsem to tentokrat dukladne zdokumentoval. Kazde nabijeni a spotrebu mezi kazdym nabijenim. Chystam se to sepsat do clanku sem na Hybrid. Snad se k tomu konecne dostanu vecer.
Těšíme se 🙂
Těšíme se 🙂
No snad to pan Horčík „otiskne“. Psal, že jen když to bude
No snad to pan Horčík „otiskne“. Psal, že jen když to bude zajímavé. 🙂
tak bych to hodil na nějaký free www stránky jako text a
tak bych to hodil na nějaký free www stránky jako text a sem do komentu odkaz
Rádi a pravidelně publikujeme praktické zkušenosti
Rádi a pravidelně publikujeme praktické zkušenosti uživatelů elektromobilů (či jiných alternativ) a podle toho co Michelin píše, nebude ani on výjimkou.
Super!
Super!
Tak se těším na reportáž, jsem zvědav, kolik to bere
Tak se těším na reportáž, jsem zvědav, kolik to bere při táhnutí auta, to musí být zvláště do kopce masakr.
Kdybych jel Soulem do Dusseldorfu, tak jsem to napočítal asi na 18 hodin s nabíjením (/bohužel na jedné zastávce lze nabíjet pouze 7kW) a cestovní rychlostí 130km/h 🙂
Možná znáš tenhle skvělý plánovač pro Teslu, naplánoval to Praha-Dusseldorf na 8 hodin včetně nabíjení při rychl. 130 km/h. Kdybys jel 65km/h tak by to trvalo 17 hodin, tak bys tam stejně dorazil o něco dříve 🙂
https://www.evtripplanner.com/planner/2-8/?id=7c7p1qh2
Uz to mam na hrubo sepsane. Snad dnes najdu cas to doladit.
Uz to mam na hrubo sepsane. Snad dnes najdu cas to doladit.
Ten planovac neznam. Zajimava vec, ale Teslu X P100D jsem tam bohuzel nenasel.
Po přihlášení si můžeš doplnit libovolné auto.
Po přihlášení si můžeš doplnit libovolné auto.
No, tady asi tak jako síť SC ne… 😉 Tady je SC na každým
No, tady asi tak jako síť SC ne… 😉 Tady je SC na každým rohu… 😀 Jsem obyčejný člověk který vlastní EVčko už víc než rok, mám najeto více než 50.000 km a potkal jsem napříč touhle republikou a všude tam kam jsem jel jen jeden SC, takže pro mne o ničem i kdyby jsem měl Teslu. Prostě bych byl pořád závislý na nabíječkách jiných provozovatelů, takže pro mne a spousty jiných lidí je jejich síť k ničemu, alespoň tady. Nehodlám jezdit do Německa ani jinam za hranice a pokud tady nevybuduje Tesla síť jako tam, tento argument při koupi tohoto vozu padá, s tím souvisí i další a to je prodejní nebo servisní síť – taky 0. Takže si počkám ještě na jiné hráče…
..aby ses ale nekdy dockal 🙂
..aby ses ale nekdy dockal 🙂
Ta síť by hlavně měla být přístupná všem, ne jen
Ta síť by hlavně měla být přístupná všem, ne jen jedné značce. Kdyby si každá značka postavila vlastní síť, tak bude všude jen hromada stojanů s různým logem, to opravdu někdo chce aby města, parkoviště a odpočívadla plná různých stojanů? Ano zastavme si všechno stojany, to je super nápad.
A to píšu jako majitel Tesly S který může síť Superchargerů využívat dokud mi S bude jezdit, a pak i další majitel, a další majitel, a další majitel, prostě dokud dané auto bude pojízdné a způsobilé provozu.
Elektřina je jen jedna, bez ohledu na konektor nebo znak na kapotě auta.
To říkáš jak kdyby jsme vo tom rozhodovali snad my
To říkáš jak kdyby jsme vo tom rozhodovali snad my :))))
To víš že to tak dopadne, misto s toho aby se všichni dohodli už na začátku, tak to bude jen velkej chaos, bude to nekomatibilní protože tak to maj všichni kapitalisti rádi, budou spolu bojovat, velký budou požírat malý, pak budou muset předělávat konektory a nakonec zbude jen pár hráču co uzavřou kartel a pak je bude EU klepat několik let přes prsty a teprve pak cca po 15 až 20 letech budem mít opravdu jakž tak jednotný systém nabíjení. Něco jako nabíjení u mobilů. Teď na to každej háže bobek, vůbec jim to nedochází.
Ale upřímně nabiječky nejsou takovej ohromnej krám jako benzínky, takže můžou bejt úplně všude, v tom nevidím vůbec žadnej problém.
Jako podal jsi to naprosto výstižně. Ono je opravdu
Jako podal jsi to naprosto výstižně. Ono je opravdu potřeba se na věc dívat z úhlu že to, že rychlodobíjecí standardy jsou ve světě jenom čtyři je vlastně velký úspěch.
Přesně tak.
Přesně tak.
Proti Tesle 3 so sietou Supercharger postaví BMW 3 bez siete
Proti Tesle 3 so sietou Supercharger postaví BMW 3 bez siete Supercharger…robia si opat srandu. BMW robí zúfalé kroky aby nestartili zakazníkov….ale to im nepomôže…
Nevím, ale podívej se kolem sebe, u nás nikdo EV nechce a
Nevím, ale podívej se kolem sebe, u nás nikdo EV nechce a ani v Evropě bez dotací to není žádná sláva. Navíc BMW, Mercedes a podobné značky jsou i výrazem společenského postavení. To že tady Tesla prodá první roky několik set tisíc aut vůbec trh nepozná, je to kapka v moři (prodej aut v EU za květen 1,5 mil.). Když se podíváš do statistiky, drtivá většina lidí v EU si nekoupí auto nad 900 tis. Kč.
Nikdo netvrdi ze ma TM3 konkurovat oktavkam a daciim. Za rok
Nikdo netvrdi ze ma TM3 konkurovat oktavkam a daciim. Za rok 2016 se v EU prodalo 709k aut stredni luxusni tridy dohromaty, tedy auta kterym TM3 konkuruje (celkem 13 znacek od Mercedesu C-class, pres BMW 3,4 az po Audi 4,5 ,Jaguar XE a Volvo S/V60) ….pouhopouhych 709k kusu. Ted si predstav ze do Evropy dorazi TM3 a za rok tu proda 200k-300k kusu…okamzite se stane nejprodavanejsim vozem v dane tride a jako blesk z cisteho nebe totalne vysere vsechny ty nemecke konzervy. Tomu rikam revoluce.
V EU je průměrná cena prodávaných nových aut cca 26 tis.
V EU je průměrná cena prodávaných nových aut cca 26 tis. EUR. Tesla není pro BMW, Audi, Mercedes apod. žádná konkurence, tihle zákazníci kupují auta úplně z jiných důvodů než aby ušetřili. Tesla 3 navíc není žádné luxusní auto a přesto v pěkné výbavě s teoretickým dojezdem 500km bude stát 50 tis. EUR, tedy podobně jako Mercedes E, nebo BMW 5 a ty tomu opravdu věříš, že lidi to vymění za tyhle auta? Vymění, když jim to prostě někdo nařídí, tedy zakáže spalovací motory. My všichni jsme tady fandové a každý se na mě usmívá s pocitem, že jsem jen blázen, kterého to baví, nic víc. Neznám nikoho kolem sebe, kdo by si to chtěl koupit a že znám opravdu hodně lidí. U nás se prodá více amerických benzínových veteránů s motory 5-7 litrů než EV aut.
TM3 je cenove naprosto srovnatelna, jak luxusem tak parametry
TM3 je cenove naprosto srovnatelna, jak luxusem tak parametry jako ony mnou zminovane auta. BMW 3 koupis take za 50k, staci se podivat do cenilku. Jestli si myslis ze BMW 3 v holobytu snad konkuruje TM3 za 50k, tak jsi uplne mimo a neznas fakta.
A jesli lide tyhle fosily vymeni za TM3? No za Teslu S lide tyhle BMW a Mercedesy vymnenuji velice radi a proto se taky v US stalo Sko nejprodavanejsim vozem v danem segmentu. Takze nemam duvod verit ze to same ceka TM3 a jeji potencialni konkurenci.
Koneckoncu, kdo by nechtel auto, co jezdi za zlomek ceny, ma lepsi zrychleni, autopilota, vetsi bezpecnost za stejnou cenu jako konkurence? 😀
BTW ja mam kolem sebe 3 lidi co maji Sko, jednoho s Xkem..a cca 4 lidi co vazne uvazuji o TM3…asi se kazdy pohybujem v jinych kruzich
Když jsou lidi ochotní vyměnit svoje luxusní Mercedesy,
Když jsou lidi ochotní vyměnit svoje luxusní Mercedesy, Bavoráky, Feráry a Lamba za ty předražený nedodělky z Fremontu a ještě na ně čekat, tak to fakt nevidím zas tak černě 🙂
Možná proto, že aktuálně pokud chtějí čisté EV tak
Možná proto, že aktuálně pokud chtějí čisté EV tak nemají alternativu, nicméně jakmile tyto značky začnou opravdu prodávat čisté EV v třídě jako BMW 3,5 a X5 tak se nebojím že nebudou mít zakazníky. Nic proti Tesle, která je určitě v mnohém průkopnická, ale jak i testy spolehlivosti a průzkumy např. v USA ukazují, tak ne zcela spolehlivá, alespoň na úrovni evropských značek. Většina zákazníků Tesly si toto nepřipouští a je jim to možná i jedno, ale pořád se jedná z globálního pohledu o pár nadšenců.
Jo kdyby byla Tezla jó špatná tak by jí za ty prachy
Jo kdyby byla Tezla jó špatná tak by jí za ty prachy nekupovali ani omylem. Mimochodem i majitelé Tesel se s Teslou souděj, jak v Americe tak i myslím v Norsku a žádají různé kompenzace za špatně uvedené výkony baterií apod.
Spolehlivá na úrovni Evropskejch značek? Mno ten Korejec co demonstrativně devastuje před Mercedes dýlerstvím svého zánovního Mercedesa golfovejma holema, kterého nebyl výrobce schopen opravit protože díky náhlému zastavování auto ohrožovalo jeho rodinu co v tom vozil, zatímco mu výrobce tvrdil, že auto je v pořádku je více než výmluvné. Co provádí Porsche svejm majitelům, který se teprve po výmluvných YT videích s milionovou sledovaností milostivě uvolí k řešení a nápravě evidentního zmetku na zakázku?!? Jako sorry, ale to bylo moc. Nebo příběh někoho zde a jeho zánovního BMW X12 a pálky za servisy?? No fuj tajxl, evropská auta díky globalizaci a elektronizaci šli s kvalitou asi taky pěkně do hajzlu.
https://www.youtube.com/watch?v=Du003tnXxHI
https://www.youtube.com/watch?v=-eXUnZrykDY
Já myslím, že v tak velkém měřítku, jak popisuješ,
Já myslím, že v tak velkém měřítku, jak popisuješ, nemůže evropská „TM3 revoluce“ nastat dřív, než bude vyrábět Tesla továrna v Evropě. Protože továrna ve Fremontu bude muset krmit především americký hlad 😉
Ale americký trh je zajímavý i pro evropské automobilky, viděli jsme, jak VW šel v USA s e-Golfem pod cenu Leafa, zatímco v Evropě je to naopak, tady se považuje za „skoroprémiovku“ :-D.
I když jim TM3 ten trh dražších vozidel IMHO úplně nezbortí, jak píšeš, stejně to tradiční automobilky zabolí, protože na těch dražších modelech právě vydělávají, i když prodají míň kusů než těch levnějších masovek…
Supercharger zdarma v EU skoro nikdo kromě taxíkářů
Supercharger zdarma v EU skoro nikdo kromě taxíkářů nepotřebuje.
Na 95% jízd stačí dojezd přez 300 km, a na zbytek si prostě normálně zaplatíš za nové standartní pro Evropu budované rychlonabíječky s násobným výkonem 350 kW.
Az jeden Ultracherger pred riaditelstvom BMW ty považuješ za
Az jeden Ultracherger pred riaditelstvom BMW ty považuješ za sieť?…Som zvedavý kedy postavia druhý….takto sa to nerobí…